וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים התקרבו לגדר היישוב ועוררו בהלה, תושבי שלומי הונחו להסתגר

תושבי השכונות הצפוניות של המועצה הסמוכה לגבול עם לבנון התבקשו להישאר בבתים בעקבות זיהוי תנועה חשודה בגבול. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו למקום, אולם בהמשך נשלל החשש לאירוע ביטחוני. על פי החשד, נערים מהיישוב התקרבו לגדר היישוב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: הפגנות בלבנון, ברשות הפלסטינית וברצועת עזה נגד עסקת המאה)

תושבי המועצה המקומית שלומי, הסמוכה לגבול עם לבנון בגליל המערבי, התבקשו היום (שני) להסתגר בבתיהם בעקבות חשש לאירוע ביטחוני, אולם בהמשך הוכרזה חזרה לשגרה. על פי החשד, ארבעה נערים מקומיים התקרבו לגדר היישוב וגרמו לחשש שמדובר באירוע ביטחוני. הם תוחקרו על ידי הצבא ואחר כך יועברו להמשך טיפול על ידי המשטרה.

האירוע החל לאחר שזוהתה תנועה חשודה באזור הגבול. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסריקות, בנוסף לכוחות לאבטחת היישובים סמוכי הגדר. מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום, זוהתה תנועה באזור גדר הגבול עם לבנון. לאחר סריקה של כוחות צה"ל בשטח נשלל החשד לאירוע ביטחוני. התושבים הונחו לחזור לשגרה".

ראש המועצה, גבי נעמן, פרסם מוקדם יותר בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו קרא לתושבים להישמע להנחיות. "הודעה בטחונית חמורה וחשובה, נא להפיץ הודעה זו", כתב נעמן. "על פי הנחיית מערכת הבטחון מתבקשים תושבי השכונות הצפוניות שלומית, מורד ההר וגבעת ארזים להישאר בבתיהם. כוחות הבטחון פועלים באזור ומבצעים סריקות".

כוחות צה"ל סורקים את המועצה המקומית שלומי בעקבות דיווחים על חדירה 3 בצדמבר 2020. אנשי הדממה חדשות מתפרצות, אתר רשמי
כוחות צה"ל מבצעים סריקות בשלומי, הערב/אתר רשמי, אנשי הדממה חדשות מתפרצות

לאחר שנשלל החשד לאירוע ביטחוני, אמר ראש המועצה לוואלה! NEWS כי "הצבא הגיב מיד, וגם שאר כוחות הבטחון ותושבי שלומי. אני מלא שבחים לחיילים, לשוטרים ולאזרחים, האירוע בודאי יתוחקר אבל כבר אפשר לומר שלפחות שימש כתרגיל פתע וגם את זה טוב שעושים מדי פעם".

לפני כמה שבועות, צה"ל החל בפריסת תשתית טכנולוגית מבוססת חיישנים לגילוי ולזיהוי אתרי חפירה בגבול לבנון. כוחות ההנדסה של פיקוד הצפון החלו בפעולות להנחת התשתית מהצד הלבנוני לתוך הצד הישראלי, הכוללות קידוחים בעומקים שונים. בשנה שעברה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", צה"ל חשף והשמיד שש מנהרות התקפיות שנחפרו על ידי ארגון חיזבאללה וחצו את גדר הגבול לישראל. לדברי דובר צה"ל, המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית שאותה הוא בנה במשך שנים, והשקיע בה מאמצים רבים.

בחודש שעבר, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר כי חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מהווה "תחילתו של שלב חדש עבור האזור כולו". נסראללה, שארגונו נתך על ידי איראן, אמר כי "תאריך ההתנקשות בסולימאני הוא נקודת מפנה בהיסטוריה של האזור כולו, לא רק עבור איראן או עיראק. זאת התחלה חדשה".

(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully