וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בעולם הערבי: הכירו את שרת ההגנה של לבנון

יפעת רוזנברג

22.1.2020 / 17:39

זיינה עכר היא אחת משש נשים המרכיבות את הממשלה החדשה בביירות, והיא משמשת גם סגן ראש ממשלה. היא אינה דמות מוכרת בפוליטיקה המקומית, ומייצגת גוש פוליטי נוצרי המקורב לחיזבאללה. בפנייה ישירה אל העם בלבנון, צייצה השרה לאחר מינויה: "אעשה הכל כדי לסיים את השחיתות"

אתר רשמי

אחרי שלושה חודשים של הפגנות ושיחות, הוקמה אתמול (שלישי) ממשלה חדשה בלבנון שתנסה להוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי הכבד שלה. בין השמות הבולטים שיכהנו בממשלתו של חסן דיאב היא זיינה עכר, שהיא שרת ההגנה הראשונה במדינה, ובעולם הערבי בכלל. היא גם תשמש סגנית ראש ממשלה, שבה חברות חמש נשים נוספות.

היא אינה דמות מוכרת במערכת הפוליטית וגם הרקע הביטחוני שלה אינו ברור. היא מגיעה ממשפחה נוצרית אורתודוקסית. עכר מייצגת את הגוש בראשות ג'בראן באסיל, שהיה שר החוץ הקודם ומקורב לחיזבאללה. היא נשואה לאיש עסקים לבנוני מוכר, שמשמש מנכ"ל החברה "הבינלאומית למידע", אחת החברות הבולטות המתמחות בסקרי דעת קהל בלבנון. היא מחזיקה גם בתואר ראשון במדעי החברה בשיווק וניהול באוניברסיטה האמריקנית בביירות.

זיינה עכר, שרת ההגנה הלבנונית, 22 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
נכנסת לתפקיד. שרת ההגנה החדשה בארמון בביירות, היום/אתר רשמי, AFP

לאחר המינוי, עכר צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אני מודעת מאוד לכאב ולכעס של האנשים ברחוב. זה כעס טבעי הנובע מפגיעה בזכויות הבסיסיות ביותר בגלל ניהול לקוי במשך שנים", אמרה השרה הנכנסת, והדגישה: "באתי לעבוד". היא הוסיפה, "העם אינו מרוצה מכיוון שאיבד את האמון, אבל אני מבקשת לתת לי לגיטימציה לפעול".

בפנייה ישירה אל העם בלבנון, בה נערכות הפגנות רחבות היקף, אמרה השרה: "אני יודעת שמלחמה בשחיתות והשבת הכספים שנבזזו הם בין הדרישות הבסיסיות שלכם, ואעשה כל שביכולתי לענות לאותן דרישות באמצעות הממשלה ובאמצעות מעמדי. אני מברכת את הרוגי הצבא הלבנוני ומשפחותיהם ואני מצדיעה לזכרם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שש השרות החדשות בממשלת לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה החדשה הוקמה אחרי הסכם שגובש בין חיזבאללה לבין בעלי בריתו, אך היא לא צפויה לרצות את המפגינים או את המשקיעים הבינלאומיים. היא אינה כוללת את אל-חרירי ומפלגתו, אסתקלאל, כמו גם מפלגת הכוחות הנוצריים הלבנונים, המתנגדת לחיזבאללה, והמפלגה של מנהיג הדרוזים ווליד ג'ונבלאט.

לבנון התנהלה ללא ממשלה של ממש מאז שאל-חרירי התפטר ב-29 באוקטובר, שבועיים אחרי פרוץ המחאה חסרת התקדים. בימים האחרונים נרשמו שוב אירועים אלימים בהפגנות, כשכ-500 איש נפצעו בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון.


(עדכון ראשון: 15:44)

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully