וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאשימה את ישראל: התקיפה בפאתי דמשק סיכנה טיסה אזרחית

משרד ההגנה הרוסי טען כי התקיפה הלילית בסוריה, שאותה ייחס לישראל, גרמה למטוס שעליו היו 172 נוסעים, לנחות בשדה תעופה חמיימים שבצפון-מערב המדינה ולא בדמשק כמתוכנן. לדברי הרוסים, חיל האוויר הפך את השימוש במטוסים אזרחיים כמגן למנהג קבוע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משרד ההגנה של רוסיה האשים היום (שישי) את ישראל בכך שהתקיפה שביצעה בלילה הקודם באזור דמשק, סיכנה טיסה אזרחית שעליה היו 172 נוסעים. לפי צבא רוסיה, מטוס נוסעים מדגם אירבוס A-230 שעשה את דרכו מטהראן ניסה לנחות באותה העת בנמל התעופה בדמשק, אך נאלץ לנחות במקום זאת בשדה התעופה חמיימים שבצפון מערב סוריה, בעקבות התקיפות שיוחסו לישראל. תחילה דווח כי מדובר במטוס רוסי, אך נתוני מכ"ם הטיסה הראו כי המטוס שייך לחברת התעופה הסורית "צ'אם-ווינגס".

גורם צבאי רוסי אמר לסוכנות הידיעות RIA כי בשעה 02:00 בלילה ארבעה מטוסי F-16 ישראלים שיגרו שמונה טילי אוויר-קרקע לפרברי דמשק, מבלי לחדור למרחב האוויר של סוריה. לטענת משרד ההגנה הרוסי, מטוסי חיל האוויר הישראלי הפכו את השימוש במטוסים אזרחיים כמגן מפני ההגנה האווירית הסורית למנהג קבוע.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אמש כי לפחות 23 לוחמים נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה. לפי הדיווח, בין ההרוגים היו 15 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות, בהם שלושה איראנים ושמונה חיילים סורים, בהם קצין. לטענת צבא סוריה, רק שמונה חיילים נפצעו בתקיפות באזור דמשק ובדרום המדינה. התקיפות גרמו גם לנזקים, ובתמונות שפורסמו נראו מכוניות שניזוקו בתקיפות באחד מפרברי הבירה.

נזקים שנגרמו מתקיפת ישראל בפרברי דמשק, סוריה, 6 בפברואר 2020. טוויטר, צילום מסך
לפחות 23 הרוגים. נזקים מהתקיפה בסוריה/צילום מסך, טוויטר

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם שמקום מושבו בבריטניה הותקפו בין היתר המרכז למחקרים מדעיים של סוריה, גוף שאחראי על פיתוח הנשק הבלתי-קונבנציונלי של סוריה, שבפרבר ג'מראיא, כמו גם שדה התעופה הצבאי אל-מזה. יעדים אלו הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות, בפעילות שיוחסה לישראל.

כלי התקשורת של המשטר דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות יירטו את רוב הטילים "לפני שהגיעו ליעדיהם". עוד הוסיפו כי היעדים שהותקפו היו באזור הבירה דמשק ובדרום המדינה, והטילים שוגרו מאזור רמת הגולן ומלבנון. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

עוד בוואלה!

התקיפות בסוריה: "23 לוחמים, בהם איראנים, נהרגו, הותקף מרכז מדעי"

לכתבה המלאה
תיעוד התקיפה הישראלית בסוריה - ה-6 לפברואר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
מערכות ההגנה יירטו את רוב הטילים. תיעוד התקיפה בסוריה/אתר רשמי, צילום מסך

טענת משרד ההגנה הרוסי מגיעה כשנה וחצי לאחר שהיחסים בין ישראל לרוסיה נקלעו למשבר, אחרי שבספטמבר אשתקד הופל בשוגג מטוס רוסי בעת תקיפה בלטקיה. מוסקבה האשימה אז את ירושלים באחריות למותם של 15 אנשי הצוות שהיו על מטוס האיליושין 22, על אף שהטילים נורו ממערכות הנ"מ של המשטר.

משרד ההגנה במוסקבה טען אז כי חיל האוויר התנהג ב"חוסר מקצועיות" ובניגוד להבנות התיאום בין המדינות, ואף השתמש כמגן במטוס כדי להתחמק ממערכות הנ"מ של דמשק בעת התקיפה בלטקיה ביום שני האחרון. מנגד, בצה"ל דחו את התחקיר הרוסי ואמרו כי המטוסים שהשתתפו בתקיפה, שבה הושמדו מערכות נשק מתקדמות שהייתה אמורה להעביר איראן לחיזבאללה בלבנון, כבר היו במרחב האווירי של ישראל בעת הפלת המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully