וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח של הפנטגון: דאעש שומר על יכולותיו חרף חיסול אל-בגדאדי

המפקח הכללי אמר כי הארגון לא הושפע מחיסולו של מנהיגו באוקטובר, ועדיין מבצע פיגועי טרור ומתקפות גרילה. הדוח הזהיר כי במקרה של נסיגה אמריקנית מעיראק, דאעש יוכל להתבסס מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שמר על יכולותיו בסוריה למרות חיסולו של מנהיגו אבו בכר אל-בגדאדי - כך קובע דוח של הממשל האמריקני, שפורסם אתמול (שלישי) על ידי המפקח הכללי של הפנטגון. הדוח הזהיר כי נסיגה של הכוחות האמריקניים מעיראק, כפי שדורשים בבגדאד מאז חיסול הגנרל קאסם סולימאני, תוביל להתבססותו מחדש של דאעש.

בדוח נכתב החיסול של אל-בגדאדי, שהנהיג את "החליפות האסלאמית" של דאעש וחוסל בפעולה מיוחדת בסוריה באוקטובר, לא השפיע על יכולת הארגון, שנוקט פעולות גרילה וטרור מאז איבד הטריטוריה האחרונה שלו במרץ שעבר.

מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי מופיע בסרטון שהופץ על ידי ארגון הטרור. טוויטר, אתר רשמי
הארגון ממשיך לתפקד, גם בלעדיו. אל-בגדאדי/אתר רשמי, טוויטר

על פי מידע מהפיקוד המרכזי האמריקני, האחראי על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, נכתב בדוח כי דאעש "נותר מגובש, עם מבנה שליטה ובקרה שלמים, רשתות חשאיות עירוניות ונוכחות בחלק גדול מהאזורים הכפריים בסוריה".

בעיראק, צבא ארצות הברית השעה את פעילותו נגד דאעש לאחר חיסול סולימאני, כדי להתמקד בהגנה על כ-5,200 החיילים האמריקנים במדינה, לאור מתקפת הטילים של איראן על שני בסיסים בתגובה לאותה פעולה. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית מאמנת ומספקת תמיכה אווירית לכוחות העיראקיים במלחמת נגדם דאעש מאז 2014.

וושינגטון מסרבת להסיג את כוחותיה, והפעילות המשותפת של עיראק עם הקואליציה נגד דאעש התחדשה בסוף ינואר.

"לא ברור אם כוחות ארצות הברית יוכלו להישאר בעיראק ומה יהיה היקף פעולותיהם", אמר המפקח הכלל. הדוח הזהיר: "ללא נוכחות של חיילים אמריקנים בעיראק, דאעש ככל הנראה יתבסס מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully