וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החזרת משפחת דאעש: הימין הקיצוני פרש מממשלת נורבגיה

21.1.2020 / 9:06

הממשלה הסכימה לסייע לאישה ששבה עם סוריה עם שני ילדיה, אך מפלגת הקדמה החליטה לנטוש את הקואליציה ולהשאיר אותה ללא רוב בפרלמנט. "היו יותר מדי פשרות", אמרה מנהיגת המפלגה ושרת האוצר. עם זאת, ראשת הממשלה סולברג צפויה להמשיך בתפקידה: החוקה אוסרת בחירות מוקדמות

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מפלגת הימין הקיצוני בנורבגיה הודיעה אתמול (שני) כי תפרוש מהממשלה בעקבות ההחלטה לסייע לאישה ושני ילדיה שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לחזור מסוריה. בעקבות זאת, נותרה ראשת הממשלה שמרנית ארנה סולברג ללא רוב והיא עשויה להתקשות לשלוט, אך אין בכוונתה לפרוש.

"הכנסתי אותנו לממשלה, ועכשיו אני מוציאה את המפלגה", אמרה מנהיגת מפלגת הקדמה, סיב ינסן, ששימשה שרת האוצר. במסיבת עיתונאים שכינסה, היא הוסיפה כי "היו יותר מדי פשרות". עם זאת, היא ציינה כי היא מעוניינת בהמשך המשא ומתן עם ראשת הממשלה בעתיד. היא עזבה עם שישה שרים נוספים.

רוב הממשלות במדינה הסקנדינבית, מאז שנות ה-70, כיהנו ללא רוב בפרלמנט, כולל סולברג עצמה, בין 2013 לינואר אשתקד. בקואליציה יישארו שלוש מפלגות. החוקה הנורבגית אוסרת על בחירות מוקדמות, וההצבעה הבאה תתקיים בספטמבר בשנה הבאה.

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני של נורבגיה מודיעה על התפטרותה, 20 בינואר 2020. רויטרס
רוצה להמשיך לשתף פעולה עם הממשלה. מנהיגת הימין הקיצוני, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר הוחלט כי האישה הנורבגית, שזהותה לא פורסמה, ושני ילדיה, יקבלו עזרה כדי שיוכלו לשוב מסוריה, כדי שאחד הילדים יזכה בטיפול רפואי. האישה, שעזבה את המדינה ב-2013, נעצרה עם שובה בחשד שהייתה חברה בארגון הקיצוני. בעוד שמפלגת הימין הקיצוני הציעה סיוע לילדים, היא פעלה נגד כל עזרה ממשלתית למבוגרים הרוצים לשוב הביתה אחרי שהצטרפו לארגוני טרור ברחבי העולם או נישאו ללוחמים זרים. עורך דינה של האישה הנורבגית אמר כי היא מכחישה את האישומים נגדה וכי היא משתפת פעולה עם המשטרה.

הסוגיה מעוררת מחלוקת באירופה כוללה, בין היתר בפינלנד השכנה. שם הממשלה חדשה הגיעה לפשרה ולפיה כל מקרה ייבחן לגופו.

עוד בוואלה!

ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד היזידים: זהו מנהיג דאעש החדש

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully