וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות בסוריה: "23 לוחמים, בהם איראנים, נהרגו, הותקף מרכז מדעי"

6.2.2020 / 17:04

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על תקיפות נרחבות, המיוחסות לישראל, בדמשק ובדרום המדינה - כולל נגד מרכז מחקר מדעי. לטענת צבא סוריה, רק שמונה חיילים נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 23 לוחמים נהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה - כך דיווח היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, בין ההרוגים 15 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות, בהם שלושה איראנים, ושמונה חיילים סורים, בהם קצין. לטענת צבא סוריה, רק שמונה חיילים נפצעו בתקיפות באזור דמשק ובדרום המדינה. התקיפות גרמו גם לנזקים, ובתמונות שפורסמו הבוקר נראו מכוניות שניזוקו בתקיפות באחד מפרברי הבירה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, הותקף גם המרכז למחקרים מדעיים של סוריה, גוף שאחראי על פיתוח הנשק הבלתי-קונבנציונלי של סוריה, שבפרבר ג'מראיא, כמו גם שדה התעופה הצבאי אל-מזה. אלו יעדים שהותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות, בפעילות שיוחסה לישראל.

כלי התקשורת של המשטר דיווחו מערכות ההגנה האוויריות יירטו את רוב הטילים "לפני שהגיעו ליעדיהם". לפי צבא סוריה, בתקיפות - שבוצעו בשני גלים - נפצעו שמונה חיילים ונגרם נזק. היעדים שהותקפו היו באזור הבירה דמשק ובדרום המדינה, והטילים שוגרו מאזור רמת הגולן ומלבנון. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

נזקים שנגרמו מתקיפת ישראל בפרברי דמשק, סוריה, 6 בפברואר 2020. טוויטר, צילום מסך
הנזקים שנגרמו מהתקיפות באחד מפרברי דמשק, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

ישראל תקפה יעדים איראניים ואחרים בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים בה ב-2011, אך ברוב המקרים היא לא קיבלה אחריות לכך.

בחודש שעבר, גורם צבאי סורי שצוטט בסאנ"א אמר כי ישראל תקפה את בסיס T4 שבחומס באמצעות טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים.. מדובר באחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. בסוכנות הידיעות דווח כי מערכות ההגנה האוויריות "סיכלו" חלקית את התקיפה. גורם הצבאי הסורי הוסיף כי ארבעה טילים פגעו במקום ונגרם נזק בלבד.

(עדכון ראשון: 11:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully