וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה הופעלו

6.2.2020 / 9:41

כלי תקשורת של המשטר דיווחו כי הטילים שוגרו מהגולן ודרך המרחב האווירי של לבנון, ו"רובם יורטו". עוד נמסר כי נגרם נזק ושמונה חיילים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם: לפחות 12 נהרגו, הותקפו יעדים של המשטר ושל המיליציות הפרו-איראניות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חיל האוויר תקף יעדים בדמשק ובדרום סוריה במהלך הלילה - כך אמרו היום (חמישי) בכלי התקשורת הסוריים הרשמיים, ולפי דיווחיהם מערכות ההגנה האוויריות יירטו את רוב הטילים "לפני שהגיעו ליעדיהם". לפי צבא סוריה, בתקיפות - שבוצעו בשני גלים - נפצעו שמונה חיילים ונגרם נזק. היעדים שהותקפו היו באזור הבירה דמשק ובדרום המדינה, והטילים שוגרו מאזור רמת הגולן ומלבנון. בישראל לא הגיבו לדיווחים.
.
בצבא סוריה אמרו כי "ההסלמה התוקפנית של ישראל לא תוכל להציל את ארגוני הטרור החמושים" שפועלים בחאלב ובאידליב. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 12 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות נהרגו, חלקם אזרחים זרים. עוד דווח כי הותקפו יעדים של כוחות הממשלה ומיליציות איראניות באזור הסמוך לעיר הבירה דמשק.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, הותקף גם המרכז למחקרים מדעיים של סוריה, גוף שאחראי על פיתוח הנשק הבלתי-קונבנציונלי של סוריה, שבפרבר ג'מראיא, כמו גם שדה התעופה הצבאי אל-מזה. אלו יעדים שהותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות, בפעילות שיוחסה לישראל.

תיעוד התקיפה הישראלית בסוריה - ה-6 לפברואר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
תיעוד משיגורי הנ"מ בשמי דמשק, הלילה/אתר רשמי, צילום מסך

בחודש שעבר, גורם צבאי סורי שצוטט בסאנ"א אמר כי ישראל תקפה את בסיס T4 שבחומס באמצעות טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים.. מדובר באחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. בסוכנות הידיעות דווח כי מערכות ההגנה האוויריות "סיכלו" חלקית את התקיפה. גורם הצבאי הסורי הוסיף כי ארבעה טילים פגעו במקום ונגרם נזק בלבד.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפות הבסיס, שבהן הושמדו מחסני נשק איראניים, מבנים וכלי רכב צבאיים. בטהראן, ובירושלים, לא התייחסו לדיווחים.

(עדכון ראשון: 3:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully