וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחקה את ביידן לאחור: הסנאטורית שהפכה לתקווה החדשה של הממסד הדמוקרטי

13.2.2020 / 9:35

איימי קלובשר, שסיימה במקום השלישי והמפתיע בפריימריז בניו המפשייר, תנסה לנצל את המומנטום, ולהפוך למועמדת משמעותית בהמשך המרוץ. היא נהנתה מקריסת ביידן, ואספה את קולותיהם של המתונים והשמרנים במפלגה, המחפשים אלטרנטיבה לסנדרס הקיצוני ובוטיג'ג' חסר הניסיון

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נדרשה שנת קמפיין, אינספור נאומי בחירות והופעה אחת טובה במיוחד בעימות הדמוקרטי, כדי שהסנאטורית איימי קלובשר תסיים בצמרת הפריימריז בניו המפשייר. עתה יש לה פחות משבועיים כדי להפוך זאת לדבר משמעותי. הסנאטורית ממינסוטה, שלא הייתה אחת מהמועמדים המוכרים עד תחילת החודש, תצטרך לנצל את התוצאות המפתיעות כדי לצבור מספיק מומנטום לקראת הבחירות הבאות בנבאדה ומעבר לה. מבחינתה, המשמעות היא לבסס את תמיכת הממסד וקולות המתונים, למשוך את קולות השחורים וההיספנים ולהציג את עצמה בפני כמעט כל היתר.

"שלום, אמריקה", היא צעקה בעצרת תמיכה שלה הלילה, לאחר שנודע כי היא הגיעה למקום השלישי. "אני איימי קלובשר, ואני אנצח את דונלד טראמפ". המקום השלישי נתפס ניצחון עבור מי שהשקיעה את מירב הזמן שלה בלהיות ב"טופ חמש" במרוץ הצפון. היא ניצלה את הרגע כדי להציג את עצמה בפני אור הזרקורים, וסיפרה על איך זה לגדול כנכדה של כורה פלדה, להיות הסנאטורית הראשונה ממינסוטה, ולהביס את התחזיות במרוץ. היא התחייבה להביא את אוטובוס הקמפיין הירוק שלה לנבאדה ולכל רחבי המדינה, ולזכות במועמדות.

היא נהנית מהקריסה של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ואספה את קולותיהם של המתונים והשמרנים המחפשים אלטרנטיבה לסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס, שניצח בניו המפשייר, ולטירון הפוליטי פיט בוטיג'ג', ראש עיריית ניו סאות' בנד, אינדיאנה, שסיים במקום השני.

המועמדת הדמוקרטית איימי קלובשר, בעצרת לקראת הפריימריז בניו המפשייר, 12 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
בעיצומה של הכהונה השלישית בסנאט. קלובשר בניו המפשייר, השבוע/רויטרס, רויטרס

עם זאת, ניצבים בפניה מכשולים רבים בדרך. הסנאטורית מיקדה את מרב זמנה ומשאביה באייווה ובניו המפשייר, והפעילות שלה במדינות הבאות מצומצמת ביותר. לפי הסקרים, אחוזי התמיכה בה לא טובים בקרב המיעוטים, מה שיהווה מכשול גדול יותר עבורה במדינות בעלות אוכלוסייה מגוונת יותר, כמו נבאדה וקרוליינה הדרומית.

אף שהיא ככל הנראה תראה קפיצה בתמיכה בה, תרומות גדולות יותר ותשומת לב תקשורתית רבה יותר, האתגר של קלובשר יהיה להקים תשתית שתצליח לנצל את המומנטום שלה. הצוות שלה בנבאדה, למשל, לא החל לעבוד לפני הסתיו האחרון והיו לה כעשרה אנשי קמפיין בלבד בשטח עד לשבוע שעבר, כשהוקצו משאבים נוספים שהושקעו באייווה, ועתה יש לה כ-30 אנשים במדינה. לסנדרס, לשם ההשוואה, יש יותר מ-250 אנשי צוות במדינה. לביידן יותר מ-80, לבוטיג'ג' יותר מ-65 ולסנאטורית אליזבת וורן יותר מ-50.

קלובשר מקווה שמה שהצליח לה בניו המפשייר, יעבוד גם בנבאדה ב-22 בפברואר. הסנאטורית, שנמצאת בעיצומה של הכהונה השלישית שלה, מציגה את עצמה כמי שניצחה גם באזורי תמיכה של שמרנים וכמי שיכולה לגרוף תמיכה של דמוקרטים, עצמאים ומאוכזבי טראמפ. היא גם מציינת את העשייה שלה בוושינגטון, וטוענת שהצעות רדיקליות כמו תכנית הביטוח הרפואי של סנדרס ו-וורן חסרות סיכוי לעבור בסנאט.

עוד בוואלה!

הפריימריז הדמוקרטיים בניו המפשייר: סנדרס ניצח, בוטיג'ג' שני, ביידן התרסק

לכתבה המלאה
המועמדת הדמוקרטית איימי קלובשר, בעצרת לקראת הפריימריז בניו המפשייר, 12 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
מכשולים רבים עוד ניצבים בפניה. קלובשר בעצרת בחירות, השבוע/רויטרס, רויטרס

ואולם, הייתה זו הופעתה של קלובשר בעימות האחרון של הדמוקרטים שהשפיעה יותר מהכול על הישגיה בניו המפשייר. לפי סקר של אי-פי, שהתבסס על יותר מ-3,000 מצביעים במדינה, יותר ממחצית מתומכיה גיבשו את החלטתם להצביע לה בימים האחרונים. היא תקפה את בוטיג'ג' ובמסר הסיום הנלהב שלה, היא הבטיחה להילחם עבור המצביעים שחשים שהפוליטיקאים בוושינגטון לא שומעים או רואים אותם. זה, בין היתר, מה שעזר לשכנע את לינדה מאצ'מור, פנסיונרית מגרינלנד, ניו המפשייר. קודם לכן, היא נטתה לעבר וורן. "הרקורד שלה בסנאט הראה לי שהיא מישהי שייתכן שתוכל לרפא את האיבה בינינו", אמרה. "גיליתי שאני לא ליברלית כמו שחשבתי. המצע המתון שאיימי מדברת עליו נוגע לי יותר מאשר התכניות הרדיקליות יותר של אליזבת וברני".

ההתחזקות המאוחרת של קלובשר על חשבון וורן הייתה תפנית מפתיעה במרוץ. וורן ממסצ'וסטס השכנה, הובילה בסקרים, אך שתי הנשים נאבקו כדי לשכנע את המצביעים שאישה יכולה לנצח בנובמבר. וורן בירכה את קלובשר - "חברתי ועמיתתי" - וציינה את הטעויות שעושים הפרשנים כשהם "לא סופרים אותנו". קלובשר הודתה ל"חברתי אליזבת" זמן קצר אחר כך. "אנשים אמרו לי בדיוק מה שאמרו לה, שהם לא חושבים שאישה יכולה להיבחר", אמרה. "במקרה שלי, זה היה להיבחר לסנאט האמריקני. אף אישה מעולם לא עשתה זאת לפני כן. אבל חזרתי, הבסתי את הציפיות וניצחתי".

המועמדת הדמוקרטית איימי קלובשר, בעצרת לקראת הפריימריז בניו המפשייר, 12 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"הבסתי את הציפיות וניצחתי". קלובשר בניו המפשייר, השבוע/רויטרס, רויטרס

במשך חלק ניכר מהמרוץ, קלובשר פיגרה הרחק מאחור בגיוס הכספים והיו לה פחות מחמישה מיליון דולר עד סוף 2019 - הרבה פחות מיתר המתמודדים המובילים.

המטרה שלה לפני ניו המפשייר הייתה לצאת מהעימות שנערך ביום שישי ולגייס מיליון דולר נוספים, חבל הצלה שיאפשר לה להמשיך בפריימריז. היא הגיעה במהירות לסכום הזה ולהפתעתה היא הכפילה אותו תוך 24 שעות. עד אתמול, לפי הקמפיין שלה, הסכום כבר טיפס לארבעה מיליון דולר, והמשיך לעלות. אלו סכומים דומים לאלו שגייסו סנדרס ובוטיג'ג' אחרי הקרב הצמוד ביניהם באייווה. הכספים חיוניים לקלובשר לקראת נבאדה, קרוליינה הדרומית ו"סופר טיוזדיי".

פיגרה הרחק מאחור בגיוס הכספים

בניגוד ליתר המתמודדים המובילים האחרים במרוץ, קלובשר היא היחידה שלא זוכה לתמיכת סופר PAC או מקבוצה חיצונית אחרת, היכולות לגייס ולהוציא סכומים בלתי-מוגבלים, כל עוד הן לא מתאמות את ההחלטות שלהן על השקעה בפרסומות עם המועמד שבו הן תומכות.

בינתיים, לפי הקמפיין שלה, המחויב לספק מידע רק על תורמים המעבירים יותר מ-200 דולר, חלק גדול מהתמיכה בסנאטורית מגיע מתורמים במדינתה מינסוטה. לפי הרישומים, היא גם שימנה את הקמפיין הנשיאותי שלה עם שלושה וחצי מיליון דולר, שהעבירה מחשבון הקמפיין שלה בסנאט. קלובשר אמורה להגיע לנבאדה מחר, ולהשתתף באירוע בחירות בחסות "הליגה של האזרחים האמריקנים הלטינים המאוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully