וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות על המסרונים בין כחלון לשופטת: "אין בכך להכתים את הליך המינוי"

9.2.2020 / 9:50

בהתבטאות חריגה ביחס לפרשת "מין תמורת מינויים" טענה נשיאת העליון כי שיטת מינוי השופטים באמצעות הוועדה, העומדת בבסיס הפרשה, "היא בבסיסה שיטה טובה שהוכיחה את עצמה". היא הסבירה גם כי לאור שיתוק הוועדה בתקופת הבחירות המתמשכת "זו אינה העת לדון בשינויה"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה היום (ראשון) על חשיפת המסרונים בין השר משה כחלון לשופטת לשעבר אתי כרייף כי מדובר ב"פרשה אחת שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או את תהליך המינוי".

בהתבטאות חריגה של חיות ביחס לפרשת נוה-כרייף-כחלון, במסגרת אגרת ששלחה לכל עובדי רשות השופטת, היא כתבה כי שיטת מינוי השופטים באמצעות הוועדה למינוי שופטים, היא "בבסיסה שיטה טובה אשר הוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים". בשל תקופת הבחירות המתמשכת, הוועדה לא מתכנסת זה יותר משנה על כן, קובעת הנשיאה, "בוודאי שאין זו העת המתאימה לדון בשינויה".

"אני סמוכה ובטוחה כי תמשיכו לעשות את המיטב למען הציבור ולמען החברה בישראל בזקיפות קומה, בניקיון כפיים ומתוך תחושת שליחות", כתבה חיות לשופטים, "חשוב לי להבטיחכם כי אם יתברר חלילה שקיימים מקרים נוספים של התנהלות בלתי תקינה, לכאורה, הטעונים בירור, הדברים ייבחנו ויטופלו במלוא הרצינות, תוך הסקת המסקנות הנדרשות ולפי הסמכויות הנתונות לי בדין".

השופטת אסתר חיות בדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
"אסור שהפרשה תכתים את שופטי ישראל". חיות/ברני ארדוב

במסגרת פרשת "מין תמורת מינויים", המשטרה חקרה חשד כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים, במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, על מנת לקדם את מועמדותה של השופטת אסתר כרייף לשיפוט, במקביל למערכת יחסים שניהל עמה. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה בחודש דצמבר כי תשקול להעמיד לדין את נוה בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, ואת כרייף בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראיה, בכפוף לשימוע.

עוד בוואלה!

אילו עבירות מיוחסות לחשודים ומה השלב הבא? המדריך לפרשת אפי נוה

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 ובאתר "המקום הכי חם בגיהנום" כי השופטת כרייף נחקרה בחשד שנבחרה לתפקיד בזכות קשר אישי פסול עם שר האוצר משה כחלון. החשד עלה בעקבות התכתבויות וואטסאפ בין השניים, שכרייף מיהרה למחוק עם תחילת החקירה. כרייף סיפרה כי היא הכירה את כחלון, שכיהן גם כחבר הוועדה לבחירת שופטים, במהלך הליך מועמדותה. על פי חדשות 13, במהלך פגישתם התקשר כחלון ליו"ר לשכת עורכי הדין והבהיר לו שהוא תומך במינויה. כמו כן, התפרסמו ההתכתבויות בין השניים, שהמשטרה הצליחה לשחזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully