וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתכתבויות בין השופטת כרייף לכחלון: "אני לבד וממש רוצה לראותך"

לפי חדשות 13 ו"המקום הכי חם בגיהנום", השופטת המעורבת בפרשת אפי נוה נחקרה בחשד לקשר אישי פסול עם שר האוצר. בהתכתבויות ביניהם, שאותן מחקה בתחילת החקירה, היא כתבה לו: "אין סיכוי שאאכזב אותך, בכל מובן אפשרי". לפי הדיווח, כחלון ביקש מנוה לתמוך במועמדותה

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: התביעה של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר נגד העיתונאית הדס שטייף, דצמבר)

שופטת בית משפט השלום אסתר כרייף, המואשמת במסגרת פרשת אפי נוה, נחקרה בחשד שנבחרה לתפקיד בזכות קשר אישי פסול עם שר האוצר משה כחלון - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13 וב"המקום הכי חם בגיהנום". החשד עלה בעקבות התכתבויות וואטסאפ בין השניים, שכרייף מיהרה למחוק עם תחילת החקירה.

כרייף סיפרה כי היא הכירה את כחלון, שכיהן גם כחבר הוועדה לבחירת שופטים, במהלך הליך מועמדותה. על פי חדשות 13, במהלך פגישתם התקשר כחלון ליו"ר לשכת עורכי הדין והבהיר לו שהוא תומך במינויה. כמו כן, התפרסמו ההתכתבויות בין השניים, שהמשטרה הצליחה לשחזר.

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
טענה כי היא "אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק". כרייף/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

באחת מהן, כרייף כתבה לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה". עוד היא הוסיפה: "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". בהודעה נוספת, כתבה השופטת לשר: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך".

בהודעה נוספת, כתבה כרייף: "היי חשבתי לעצמי אם מזדמן לך ומתאפשר לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה.. אפשר להקדים את נטל הראיה ולו לקצת". אחרי שכחלון כתב לכרייף כי "זה רעיון מעולה אך לצערו זה לא יתאפשר", היא השיבה: "חבל..אני לבד הערב וממש רציתי להרים את נטל הראיה".

את דבריה, הסבירה כרייף לחוקרים בכך ש"זה אמוציונלי. 'לא אאכזב', הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועית. זה שאני אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה". על הודעות אחרות הסבירה כרייף כי "אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי. הראש שלכם עובד שעות נוספות". שר האוצר, מצדו, טען: "כל הודעה שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע".

משה כחלון בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
לפי החשד ביקש מנוה לתמוך במועמדותה של כרייף. כחלון/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

מלשכתו של שר האוצר משה כחלון נמסר בתגובה: "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".

מטעמה של השופטת אסתר כרייף נמסר: "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדות כמקובל ועל פי חוק. למעשה לכחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה לשמור על פרטיותו ולמנוע את רמיסתה".

במסגרת פרשת "מין תמורת מינויים", המשטרה חקרה חשד כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים, במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, על מנת לקדם את מועמדותה של השופטת כרייף לשיפוט, במקביל למערכת יחסים שניהל עמה. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה בחודש דצמבר כי תשקול להעמיד לדין את נוה בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, ואת כרייף בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראיה, בכפוף לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully