וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תבדוק אם חומרים מהטלפון של אפי נוה הודלפו בניגוד לחוק

31.12.2019 / 15:02

החוקרים יפתחו בבדיקה לבחינת האפשרות שחומרים שהיו על הטלפונים הניידים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הודלפו. כמו כן המשטרה תבדוק אם החומרים הופצו בניגוד לחוק

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

המשטרה פתחה הבוקר (שלישי) בבדיקת האפשרות שהודלפו חומרים מתוך הטלפונים הניידים של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. במשטרה אמרו כי "לאור פרסומים שונים מהימים האחרונים, אודות הפצה שלא כדין של חומרים לכאורה מתוך טלפונים השייכים לנוה, ובהמשך לתלונה שהוגשה על ידי בא כוחו, הוחלט בתיאום עם פרקליטות המדינה, על קיום בדיקה משטרתית ראשונית". הנושא פורסם לראשונה בחדשות 13.

במסגרת הבדיקה המשטרתית יתבצע בירור אם החומרים שהיו בטלפונים הניידים של נוה אכן מוחזקים בידי גורמים שאינם מוסמכים לכך שלא כדין. כמו כן במשטרה יבחנו אם החומרים הופצו שלא כדין בידי גורמים שונים. במשטרה הדגישו כי חרף הפתיחה בבדיקה, קיים צו איסור על פרטי הפרשה.

אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
המשטרה פתחה בבדיקה. עו"ד אפי נוה/ראובן קסטרו

בסוף השבוע הודיעה הנהלת בתי המשפט כי היא אינה מתנגדת לחשיפת החומרים המצויים בטלפון הנייד של נוה. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר הקלטות והתכתבויות שקיים נוה לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעה מטעם דוברות הנהלת בתי המשפט, "הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה".

עוד בוואלה!

בג"ץ דן בעתירה על כשירות נתניהו להרכיב ממשלה: "ממתי פוסקים לפני מעשה?"

לכתבה המלאה

"החלטה חריגה ללא תקדימים"

נוה, שצפוי לעמוד לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים הגיש לפני יומיים ערר נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף ואת הגורם שביצע בפועל את הפריצה למכשירו הסלולרי. סנגוריו של נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רווה, כתבו בערר כי ההחלטה להעניק חסינות היא "כה חריגה עד שקשה לאתר לה תקדימים - החלטה שבמסגרתה ניתנה לעבריינים, שביצעו מעשי עבירה ברורים, 'חסינות' מפני העמדה לדין, שכלל לא ברור היסוד המשפטי לה". הערר מכיל גם ציטוטים מתוך עדותה של שטייף בפרשה, וכן של גורמים אחרים שהיו מעורבים בפריצה לטלפונים.

המידע שהחל את החקירה נלקח מטלפון סלולרי של נוה שנמסר לעיתונאית גלי צה"ל שטייף, שמסרה אותו לאיש מקצוע לשם פריצתו. נוה הגיש תלונה במשטרה נגד שטייף על נטילת הטלפון ללא רשות ועל הפריצה אליו. בנוסף, תבע נוה מגלי צה"ל ושטייף פיצוי של 7 מיליון שקלים והשבת כל ההעתקים של כל החומרים שהיו במכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully