וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי נוה ערער על ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף

29.12.2019 / 14:35

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, שצפוי לעמוד לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, ערער על ההחלטה שלא לפתוח בהליכים משפטיים נגד העיתונאית וגורם נוסף שפרצו למכשיר הטלפון שלו. "ההחלטה להעניק חסינות היא כה חריגה, עד שקשה לאתר לה תקדימים", טענו פרקליטיו

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הגיש היום (ראשון) ערר נגד ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף ואת הגורם שביצע בפועל את הפריצה למכשירו הסלולרי. סנגוריו של נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רווה, כתבו בערר כי ההחלטה להעניק חסינות היא "כה חריגה עד שקשה לאתר לה תקדימים - החלטה שבמסגרתה ניתנה לעבריינים, שביצעו מעשי עבירה ברורים, 'חסינות' מפני העמדה לדין, שכלל לא ברור היסוד המשפטי לה". הערר מכיל גם ציטוטים מתוך עדותה של שטייף בפרשה, וכן של גורמים אחרים שהיו מעורבים בפריצה לטלפונים.

ביום שישי הודיעה הנהלת בתי המשפט כי אינה מתנגדת לחשיפת החומרים המצויים בטלפון הנייד של אפי נוה, זאת בעקבות פרסומים שונים בנוגע להתכתבות בין נוה לשופט בכיר. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר הקלטות והתכתבויות שקיים נוה לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעה מטעם דוברות הנהלת בתי המשפט, "הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה/ראובן קסטרו

המידע שהחל את החקירה נלקח מטלפון סלולרי של נוה שנמסר לעיתונאית גלי צה"ל שטייף, שמסרה אותו לאיש מקצוע לשם פריצתו. נוה הגיש תלונה במשטרה נגד שטייף על נטילת הטלפון ללא רשות ועל הפריצה אליו. בנוסף, תבע נוה מגלי צה"ל ושטייף פיצוי של 7 מיליון שקלים והשבת כל ההעתקים של כל החומרים שהיו במכשיר.

בתביעה, שהגיש נוה, שטייף ואנשי גלי צה"ל שנכללים בתביעה "פשפשו בכל פינה ופינה בחייו של התובע: התכתבויותיו על ילדיו הקטנים, חבריו ולקוחותיו תוך הפרת חיסיון עו"ד-לקוח, ולמעשה - שורה ארוכה של אנשים, לרבות שרים, חברי כנסת, שופטים, אנשי מערכת האכיפה ועוד. תמונותיו האישיות ותמונות ילדיו; קטעי קול השמורים במכשיר; היסטוריית הגלישה של התובע וכן הלאה וכן הלאה. אין היבט בחייו האישיים והפרטיים של התובע שלא נסרק על ידי הנתבעים במסרקות ברזל. לא נותר לו ולו אבק של פרטיות".

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הדס שטייף, אמרה כי "חקירת המשטרה נמצאת תחת צו איסור פרסום גורף. צריך לחקור מי הדליף את תוכן עדותה של שטייף לתקשורת בניגוד לחוק. אין לנו ספק שאנו יודעות מיהו הקוזאק הנגזל הצועק 'זאב זאב'. באשר לערר הפלילי שהגיש נוה נגד ההחלטה לא להעמיד לדין את שטייף - לאחרונה פורסמו הנתונים לפיהם כ-100% מהעררים הפליליים נדחים, ויהיה מעניין לראות אם גם ערר זה יידחה".

הדס שטייף, מאי 2012. ראובן קסטרו
נוה דרש מגלי צה"ל ושטייף פיצוי והשבת ההעתקים של החומרים שהיו במכשיר. שטייף/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully