וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגוריו של אפי נוה: גילינו האזנת סתר בחומרי החקירה נגדו

עורכי דינו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר טוענים כי מזכר שנמצא בחומרי החקירה בפרשת "מין תמורת מינויים" מעלה כי לכאורה הוקלטה בסתר שיחה בין נוה לעורך דינו. הפרקליטות והמשטרה הבהירו במשותף: "מדובר בפרסום שגוי, שכל מטרתו היא להטיל דופי בחקירה ובהליך המשפטי"

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

סנגוריו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, עורכי הדין בועז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, טענו הערב (שני) כי מזכר שנמצא בחומרי החקירה בפרשת "מין תמורת מינויים" מעלה כי לכאורה הוקלטה בסתר שיחה בין נוה לעורך דינו. על פי המזכר, עליו חתום פקד אבישי שטאובר, בעת שנוה ביקש לשוחח בפרטיות עם עורך דינו, ביקשה ממנו רפ"ק אודליה להפעיל מכשיר הקלטה שנשא עמו.

דוברות המשטרה ודוברות פרקליטות המדינה מסרו תגובה משותפת, בעקבות הפסומים השונים בנושא, ובה הבהירו כי "מדובר בפרסום שגוי, שכל מטרתו היא להטיל דופי בחקירה ובהליך המשפטי המתנהל. יודגש, כי בשום שלב לא הוקלט החשוד כשהוא משוחח עם עורך דינו, עובדה שהיתה ידועה היטב לכל הנוגעים בדבר, עוד בטרם הפרסום השגוי". במשטרה ובפרקליטות הוסיפו כי "צר לנו כי יש הבוחרים להתעלם מן העובדות ולגרום להטעיית הציבור".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
חשד להאזנת סתר. נוה בביהמ"ש/ראובן קסטרו

ההודעה המשותפת לשני הגופים התווספה להודעה שפרסמו בנפרד מוקדם יותר. בפרקליטות מחוז מרכז אמרו בתגובה לטענות, כי מדובר בניסוח שגוי של המזכר וכי לא הוקלטה שום שיחה בין נוה לעורך דינו. "המזכר שנוסח באופן לא ברור תיעד את עצם הפעלת מכשיר ההקלטה וזאת לשם שיחה מאוחרת בין נוה לחוקרים. שיחתו של נוה עם עורך דינו לא הוקלטה אלא השיחה בין נוה לחוקרים. הדברים עולים באופן ברור מתמליל שיחה זו שהועבר להגנה".

ממשטרת ישראל נמסר מוקדם יותר כי "המשטרה פועלת על פי חוק וכך גם היה במקרה זה. למען הסר ספק נבהיר, לא היו דברים מעולם". במשטרה הוסיפו כי "שיחתו הטלפונית של נוה עם עורך-דינו לא הוקלטה בשום שלב על-ידי החוקרים, וכל ניסיון לרמז אחרת הריהו שגוי וחוטא לאמת".

במסגרת הפרשה, המשטרה חקרה חשד כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים, במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, על מנת לקדם את מועמדותה של השופטת אתי כרייף לשיפוט, במקביל למערכת יחסים שניהל עמה. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה בתחילת החודש כי תשקול להעמיד לדין את נוה בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, ואת כרייף בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה, בכפוף לשימוע.

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
עו"ד אתי כרייף/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

על פי כתבי החשדות, באוגוסט 2013 הגישה עורכת הדין דאז כרייף מועמדות להתמנות כשופטת שלום מרכז. לאחר כחודש, פנתה כרייף אל נוה בכנס מקצועי ושיתפה אותו בכך שהגישה מועמדות לשיפוט. השניים שוחחו באותו יום מחוץ לכנס והחליפו מספרי טלפון, ובהמשך ביקשה כרייף מנוה לשמור על דבר מועמדותה בסוד. לאחר היכרותם, שמרו השניים על קשר טלפוני במהלך מספר שבועות והחליפו הודעות רבות, ובמהלך תקופה זו אף קיימו מפגש אינטימי בביתה של כרייף. בהמשך, לאורך תקופה של כשנתיים ועד אוגוסט 2015, שמרו השניים על קשר שהתמצה בהחלפת הודעות בתדירות של אחת לכחודש-חודשיים, חלקן בעלות גוון אינטימי והבעת רצון הדדי להיפגש. במהלך אותה תקופה לא נפגשו השניים למפגש אינטימי נוסף.

החקירה נפתחה בחודש ינואר האחרון, בעקבות מידע שהגיע לידי חוקרי להב 433, ובעקבותיה התפטר נוה מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין.

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully