וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מין תמורת מינוי: נמצאה תשתית ראייתית נגד עורך הדין אפי נוה

בתום חקירת הפרשה בלהב 433 במסגרתה נחשד יו"ר לשכת עורכי הדין כי קידם ענייניהם של השופטת אתי כרייף ועורכת דין תמורת ניהול מערכות יחסים איתו, הוחלט כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות בתחום טוהר המידות. פרקיליטי נוה: "תחנת ביניים בחקירה שתחילתה בחטא"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

פרשת מין תמורת מינוי - כל העדכונים

  • המשטרה סיימה את חקירתה בפרשה במעורבות עו"ד אפי נוה
  • נמצאה תשתית ראייתית נגד נוה לעבירות מתחום טוהר המידות
  • גם נגד השופטת כרייף נתגלתה תשתית ראייתית בפרשה
  • פרקליטי נוה: "הודעת המשטרה - תחנת ביניים בחקירה שתחילתה בחטא"

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי נמצאה תשתית ראייתית נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה. בסיום החקירה נתגלה כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה על מנת לקדם את מועמדותה של עו"ד אתי כרייף לשיפוט, במקביל למערכת יחסים שניהל עמה. בעקבות זאת, היחידה החוקרת סבורה כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד נוה וכרייף להוכחת ביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. בנוסף לכך, נמצאה תשתית ראייתית נוסף נגד השופטת כרייף גם לביצוע עבירות שעניינן שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. זאת, בעיצומה של החקירה המתנהלת בעניינה.

כמו כן, נתגלה לכאורה כי נוה פעל במסגרת תפקידו ומעמדו בעניינן של עורכת דין מהמגזר הפרטי ושל מתמחה, תוך שהוא מנהל עמן מערכות יחסים, באופן שמגבש לדעת היחידה החוקרת תשתית ראייתית מספקת לכך כי ביצע עבירות מתחום טוהר המידות גם בעניינן.

החקירה נוהלה לכל אורכה בפיקוחם של פרקליט המדינה, ראש אגף החקירות והמודיעין וראש להב 433 ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה. יו"ר לשכת עורכי הדין וחברו של נוה, עו"ד אבי חימי, אמר בתגובה: "אני מאמין ברשויות האכיפה שיבצעו את מלאכתן על הצד הטוב ביותר בדרך לחקר האמת".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פעל והפעיל אחרים במסגרת תפקידו לקידום מועמדותה של כרייף. נוה/ראובן קסטרו

מטעם פרקליטיו של עו"ד נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, נמסר כי "הודעת המשטרה היא תחנת ביניים בחקירה שתחילתה בחטא. הטענה המרכזית בתחילת ההליך - שבה נאחזה המשטרה כדי להצדיק את העבירות החמורות שמכוחן הגיעו החומרים לידה -הייתה, כזכור, לשוחד. טענה זו התפוגגה וירדה מסדר היום. נותרנו עם הודעה עמומה מטעם המשטרה, אף ביחס לכתבת גלי צה"ל והעבירות הפליליות שביצעה, שהן העבירות שהיו אמורות להיות במוקד חקירתה של המשטרה. בחינה מושכלת, שמן הסתם תיערך על ידי הפרקליטות, תלמד שאין יסוד גם לחשדות המועטים והכלליים שנותרו. מצער שגורמי החקירה לא גילו יושרה מספקת כבר בשלב זה לסיים באופן מוחלט את החקירה, על אף הנטייה האנושית לנסות להצדיק בדיעבד החלטות קלוקלות".

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את השופטת כרייף, מסר בתגובה כי "השופטת מכחישה באופן מוחלט ביצוע עבירות כלשהן והיא סמוכה ובטוחה כי הגורמים האמונים על קבלת ההחלטה בתיק ימצאו כי לא דבק רבב בהתנהגותה".

עוד בוואלה!

הפגע וברח בי-ם: 7 שנות מאסר לעיתונאי הספרדי שדרס את הפסנתרן

לכתבה המלאה
פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
"מכחישה באופן מוחלט". כרייף/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

כרייף, בת 44, חשודה כי קיימה יחסי מין עם נוה וזאת בתמורה לקידום מינויה לכס השיפוט. היא למדה משפטים במכללה האקדמית למשפטים בנתניה, וב-2008 השלימה תואר שני בתחום באוניברסיטת בר אילן. מ-2003 עד 2016 עבדה כעורכת דין במשטרת ישראל, ובתפקידה האחרון כיהנה כסגן ראש שלוחת תביעות זבולון. היא נבחרה על ידי הוועדה לבחירת שופטים ביוני 2016, ברוב של שמונה חברי ועדה מול אחד שהתנגד.

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי העיתונאית הדס שטייף צפויה לקבל חסינות מהפרקליטות על הפריצה שלה לטלפון של אפי נוה, שהובילה לחקירת הפרשה. ההחלטה צפויה לאור ההתפתחויות בפרשת מין תמורת מינוי, בה נמצאה תשתית ראייתית נגד עו"ד אפי נוה.


בחודש ינואר האחרון נפתחה החקירה בנושא בעקבות מידע שהגיע לידי חוקרי להב 433. נוה חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועקב הפרשה התפטר מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין.

(עדכון ראשון: 16:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully