וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגע וברח בי-ם: 7 שנות מאסר לעיתונאי הספרדי שדרס את הפסנתרן

חוליו דה לה גווארדיה הורשע לפני שלושה חודשים במסגרת הסדר טיעון בדריסתו למוות של חיים טיקוצ'ינסקי בכיכר פריז כשהוא שיכור ובכך שהפקיר אותו מבלי להזעיק עזרה. בנוסף, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 150 אלף שקלים

צילום באדיבות המשפחה, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שבע שנות מאסר על העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, שדרס למוות את הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי בירושלים לפני כשנה. דה לה גווארדיה הורשע בחודש יוני בהריגה בקלות דעת של טוקצ'ינסקי, בהפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרון ונהיגה באור אדום. בנוסף, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 150 אלף שקלים.

דה לה גווארדיה הודה במסגרת הסדר הטיעון כי ב-23 בספטמבר בשנה שעברה יצא ממפגש עם חברים כשהוא שיכור. במהלך הנסיעה, סטה לפתע לנתיב השמאלי שם היו שלושה רוכבי אופנים, והתפתח ביניהם ויכוח. הם המשיכו בנסיעה, כשאחד מהם נוסע אחריו.

חיים טוקצ'ינסקי. YOUTUBE, צילום מסך
הופקר למוות. הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי/צילום מסך, YOUTUBE

לפי כתב האישום, דה לה גווארדיה המשיך בנסיעה במהירות העולה על המותר על אף שיכול היה להבחין בטוקצ'ינסקי שהחל לחצות כשהאור היה אדום. הוא נכנס לצומת באור אדום ופגע בעוצמה בטוקצ'ינסקי שנפגע קשות בראשו ונהרג. לאחר הפגיעה האט העיתונאי הספרדי את רכבו, אך לא עצר ולא התקשר לכוחות הצלה. כשלוש שעות לאחר התאונה הוא נעצר.

בכתב האישום נכתב: "במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם במעשיו האסורים למותו של אדם ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. כל זאת עשה הנאשם כשהוא נוהג ברכב בהיותו שיכור, במהירות העולה על המותר ותוך אי ציות לרמזור אדום".

עוד בוואלה!

"מודה על הבן שקיבלתי": אמו של המוזיקאי שנדרס בירושלים נפרדת

לכתבה המלאה
אמו של חיים טוקצ'ינסקי הפסנתרן שנדרס על- ידי העיתנאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה. אתר רשמי
"לא ציפיתי לשום דבר". יעל, אמו של חיים טוקצ'ינסקי/אתר רשמי

יעל, אמו של חיים אמרה לאחר גזר הדין כי "הפרקליטה חושבת שזה עונש ראוי ואני איתה. היא השתדלה מאוד לעשות את העבודה שלה ושמרה על קשר עם המשפחה ועשתה כל מה שאפשר. אני אישית לא ציפיתי לשום דבר. כשהייתי בדיון קודם הרגשתי שמה שאני צריכה לעשות שזה להשאיר את כל זה בידי שמים וזה מה שעשיתי. כן היה לי חשוב לראות שהדם שלו לא הפקר, ובאמת ראיתי שיש התחייחסות אבל חיים איננו ושום דבר כבר לא יחזיר לי אותו. חיים היה בן פשוט מושלם ואני מקווה שהוא במקום הכי טוב שיכול להיות".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן ציינה בגזר הדין כי "בקביעת עונשו של הנאשם יש להתחשב בהודאתו של הנאשם; בכך שהנאשם הביע חרטה כנה על מעשיו, הוא חש כאב על מותו של המנוח, קיבל אחריות מלאה למעשיו, והוא אף מבקש לפצות את בני משפחתו של המנוח; בכך שמדובר באדם נורמטיבי, שאינו צעיר, אדם שזו הסתבכותו הראשונה בפלילים בכלל ובעבירות מן הסוג הנדון בפרט". עוד ציינה השופטת כי "כן יש להתחשב בכך שבשנה שחלפה מאז האירוע שהה הנאשם במעצר ממש ולאחר מכן במעצר באיזוק אלקטרוני. בנוסף יש להתחשב בקשיים הצפויים לנאשם בתקופת המאסר, בהיותו תושב זר שהשפה העברית איננה שגורה בפיו, והוא נעדר תמיכה משפחתית".

לצד זאת ציינה כי הפגיעה במשפחת טוקצ'ינסקי "קשה ביותר, החל באמו של המנוח, שמתקשה לתפקד מאז האירוע, וכלה ביתר בני המשפחה". כמו כן, פנתה פרידמן-פלדמן לבני המשפחה וכתבה בהחלטתה כי "ליבי עם המשפחה על הטרגדיה שעברה. תחושת בני המשפחה מובנת - כל עונש לא יכפר מבחינתם על מעשיו של הנאשם, ולא יחזיר להם את הבן והאח ואת החיים שקדמו לאירוע. מבחינתם המוזיקה של חיים ז"ל נדמה לעד. מי ייתן ולא ידעו עוד צער".

"שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה"

עו"ד אפרת פילזר ביזמן מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה: "בערב חג סוכות, בשל התנהגותו הפושעת של הנאשם הלך לעולמו ברגעים אחדים אדם צעיר שכל עתידו לפניו. שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה, אשר נותרה עם חוסר וחלל שלא ניתן למלא ועם תחושת אובדן קשה אשר תישאר בליבם לעד. נבקש ביום הזה לחזק את ידי המשפחה ולקוות כי עונש המאסר הממושך שנגזר היום על הנאשם, יהווה ולו תרומה מסוימת בעצירת התופעה המגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים ולאחר מכן אף בוחרים לברוח מהמקום מבלי להושיט עזרה לנפגעים"

(עדכון ראשון: 14:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully