וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של המוזיקאי שנדרס למוות: "רוצה שהדם שלו לא יהיה הפקר"

בדיון בעונשו של העיתונאי הספרדי שדרס למוות את בנה המוזיקאי פרצה יעל טוקצ'ינסקי בדמעות ואמרה לשופטת: "לקחו לי את הבן, היו לו תכניות גדולות קדימה". אחיו הביע אכזבה מהסדר הטיעון: "הענישה חייב להיות הרבה יותר מתשע שנים". עורך דינו של הדורס: "כל חייו השתנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בני משפחה וחברים רבים של הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי הגיעו היום (חמישי) לדיון הטיעונים בעונש של הנהג שדרס אותו למוות, חוליו דה לה גווארדיה. אמו, יעל טוקצ'ינסקי, אמרה לוואלה! NEWS לפני הדיון כי היא הגיעה כדי להגיד לשופט "שישב כמה שיותר זמן ובצורה בטוחה, אני רוצה לדעת שהדם של הבן שלי לא הפקר".

דה לה גווארדיה הורשע בחודש שעבר בהריגה בקלות דעת של טוקצ'ינסקי, בהפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרון ונהיגה באור אדום. זאת, במסגרת הסדר טיעון. הפרקליטות צפויה לבקש לגזור עליו עד תשע וחצי שנות מאסר. גזר הדין יינתן ב- 22 בספטמבר.

בפתח הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים אמרה האם לשופטת רבקה פרידמן -פלדמן: "חיים היה מוזיקאי שלא היו כדוגמתו, והוא הבן שלי. לקחו לי את הבן. כל החיים שלי זה היה לילדים שלי. כל מה שעשיתי זה היה לילדים שלי. אין לי משהו אחר, זה הכול".

חיים טוקצ'ינסקי. YOUTUBE, צילום מסך
חיים טוקצ'ינסקי/צילום מסך, YOUTUBE

"חיים זה היה הילד הכי קרוב אליי", הוסיפה האם. "הוא היה הבן הכי טוב שבעולם. הוא גם היה אח טוב, חבר טוב, שכן טוב ועמית לעבודה טוב. אדם שעוזר לכל אחד. מגיע לבתי אבות כל חודש כדי לשמח אנשים שגרים שם. מכיר את כולם בשמות ואת הילדים בשמות ואת הצרות של כל אחד. היה יודע את ימי ההולדת שלהם ועושה להם הפתעות. ילדים אהבו אותו תמיד, אחיינים שלו לא מפסיקים לשאול עליו עדיין".

על השנה האחרונה בחיי אמרה יעל טוקצ'ינסקי: "הוא היה בראש השנה כשחזרנו מבית הכנסת אמר 'השנה הזו תהיה הכי טובה בחיים שלי'. הוא עמד להתארס, לחתום חוזים ולמסוע להופעות בעולם. היה אמור לנגן בינואר באנגליה ובפברואר בצרפת, והתחיל לכתוב מוזיקה לסרטים. היו לו תכניות גדולות קדימה".

היא פרצה בדמעות והוסיפה: "לקחו לי את חיים. כל ערב היה לו קונצרט ואחרי היה בכל ערב מתקשר. הוא כל הזמן היה מתקשר".

אמו של חיים טוקצ'ינסקי הפסנתרן שנדרס על- ידי העיתנאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה. אתר רשמי
אמו של חיים בבית המשפט, היום/אתר רשמי

האח אלעזר הוסיף בדיון כי "חיים היה מלא אנרגיה. נדהמנו בשבעה מאיזה מרחקים הגיעו אלינו כי עבדו איתו פעם. היה פסנתרן בקנה מידה עולמי. עבור אימא שלנו הוא היה הנר שלה. אני מתבייש שאני לא יכול למלא את המקום הזה. אני חושב שבמסגרת עסקת טיעון אפשר לדבר על הרבה דברים, אבל כשמדברים על להפקיר בן אדם ולהמשיך לנסוע הלאה, אני חושב שצריך לתת את העונש המקסימלי הקבוע בחוק".

דה לה גווארדיה אמר בדיון כי זה מצב מאוד קשה עבורו. "תמיד הרגשתי קשר מיוחד למדינת ישראל ולעם היהודי, זה לא מקרי שבאתי לכאן", אמר. "אני בן 50. לא ביצעתי שום עבירה. בחיים שלי עד לאותו יום של ערב סוכות, אף פעם לא הייתי בבית מעצר. בשבילי זה היה מאוד קשה. אני לא עבריין. בחמש דקות זרקתי את 50 שנות חיי".

על יום הדריסה אמר כי הוא "מקבל את האחריות" על העבירות, אולם, "לא הייתי שיכור אלא הייתי נתון למרדף בו חשבתי שהאופנוענים האלה יפגעו בי ברגע שאעצור בצומת. לכן, כשראיתי אור צהוב במקום ללחוץ על הברקס כפי שהייתי אמור לעשות, לחצתי על הגז. חשבתי שאני במצב סכנה. בחוסר המזל הנוראי שפגעתי בחיים כשהוא חצה בצומת.. קראתי נפלאות על פועלו של חיים ואני מצטער מעומק נפשי על מה שקרה".

הפרקליטות: "צד מחמיר של קלות דעת"

נציגת הפרקליטות אמרה בדיון כי "כתב האישום הקשה מדבר בעד עצמו. גם הסרטונים שהגשנו מדברים בעד עצמם. הערכים שנפגעו כאן. מדובר בעבירות שפגעו בערך ובזכות הנשגבים והנעלים ביותר במערכת המשפט ובחברה אנושית מתוקנת - ערך קדושת החיים והערבות ההדדית הבאה לידי ביטוי בעזרה לאדם שנפגע במטרה להציל את חייו".

לדבריה, "מדובר בצד המחמיר ביותר של קלות הדעת. חיים עמד להתחיל את חייו המשותפים עם בחירת לבו. מנגינת חייו של חיים, מנגינתו בכל המובנים נפסקה באחת. גדול היה שברם של המשפחה ושל החברים הרבים שנמצאים איתנו כאן. לצערנו זה לא אירוע בודד, מדובר בחלק מתופעה מגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים בשל העדפה לנוחות הרגעית שלהם על פני ערך של חיים של אחרים. לעתים אותם פושעים אף בוחרים לברוח מהמקום, ולהעד את טובתם על פני הושטת יד למען הסיכוי להציל חיים".

עוד אמרה כי "המתחם הראוי נע בין 9 ל-12 שנות מאסר לצד פיצויים למשפחה. שקלנו לקולא את העובדה שהודה ולקח אחריות ומביע חרטה כנה וצער רב וחסך מזמן בית המשפט וללא עבר פלילי. עם זאת לחומרא שקלנו את התרשמות שירות המבחן בנוגע לשימוש באלכוהול. על כן יש למקם את הנאשם בשליש התחתון של המתחם".

דודו של חיים טוקצ'ינסקי הפסנתרן שנדרס על- ידי העיתנאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה. אתר רשמי
עזרא אחיו של חיים בבית המשפט, היום/אתר רשמי

סנגורו של הנהג דה לה גווארדיה, עו"ד דוד ברהום, העביר עשרות מכתבי הוקרה והערכה לצד מסמכים רפואיים של אמו. כמו כן, הגיעו לדיון כמה עדי אופי. מכר שלו, נתן ישראלי אמר: "חוליו היה מתנדב אצלנו בעמותת מוסללה המון שנים. הוא היה מאוד פעיל ושותף בהרבה פרויקטים, תרם מזמנו והידע שלו בכל היבט שהיה יכול. בכל הזמן הזה פגשנו אדם נעים הליכות, איש אוהב אדם וכמובן צר לי על המקרה המצער והטרגדיה הזו. אבל בטוח שחוליו כבן אדם הוא לא מפלצת כמו שהוצג". חבר נוסף, עמירם גבאי, אמר: "הכרנו בגינה בשכונת מוסררה ובילינו כמתנדבים המון שעות יחד. כולם מאוד חיבבו אותו. הוא אדם מאוד רחמן, אוהב ותמיד נמצא שם בשבילך".

עו''ד ברהום אמר כי "אין ספק שמדובר פה בטרגדיה קשה, אבל התיק שונה מתיקים טיפוסיים של תאונות דרכים. מדובר באדם כבן 50 שלאחר מפגש חברתי מתחיל לנסוע. בשלב מסוים הוא נקלע לוויכוח עם אופנוענים ומנסה לברוח. אחד מהם נוסע אחריו ואז הוא נוסע באור אדום. בשלב זה הוא נוטל סיכון וזה לא קשור לשכרות. הוא עשה את זה במודעות מלאה".

הוא הוסיף כי "מדובר בנאשם שהאט את רכבו, וראה אנשים חשים למקום. התכלית של ההפקרה היא למנוע עזרה בזמן אמת. אין צידוק להתנהגות הנאשם, אבל יש מקרים שבהם ההפקרה היא גורמת בעצמה למוות, וזה לא המקרה".

זירת תאונת הדרכים סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נהרג גבר כבן 30 24 בספטמבר 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה סמוך לכיכר פריז בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

לדבריו, העונש המרבי צריך להיות שלוש שנות מאסר. "לא מדובר במי ששתה לשוכרה ואין לו רשיון והנהיגה שלו היתה רשלנית. אלא במי שחצה אור אדום כאשר מישהו נוסע אחריו", אמר. "מרגע מעצרו כל חייו השתנו. אמו של הנאשם סובלת ממחלה ולא יכולה להגיע לישראל".

לפני הדיון, עזרא אחיו של חיים הביע אכזבה מההסדר לפני הדיון. "אני מצפה שהיום - מרבים לתקוף את בית המשפט שעוסק רק בחוק היבש אלא גם במידתיות", אמר עזרא. "אני מצפה שבמקרה הזה שיתחשבו בסבירות ומידתיות, אפילו מה שמבקשים בהסדר טיעון - תשע שנים - זה לא מידתי. מבחינת הענישה חייב להיות הרבה יותר מזה".

הוא הוסיף כי אחרי הסדר הטיעון "הם חייבים להביא הכי הרבה (שנות מאסר) שהם יכולים, הם ויתרו פה על יותר ממחצית". לדבריו, "אני לא משפטן ולכן לא מעניין איזה סעיף מחשיבים ואיזה לא, יותר מעניין מה תהיה הענשה בפועל". אחד מחבריו של חיים לבית הספר לאומניות בירושלים הוסיף: "חשוב לנו להעביר את המסר שנהג שיכור שהורג ובורח הוא בחזקת רוצח. אנחנו רוצים שיקבל כמה שיותר שנים בפנים ולא לחוס עליו".

הנהג הדורס לא עצר ולא התקשר לכוחות ההצלה

דה לה גווארדיה, בן ה-30, הודה במסגרת הסדר הטיעון כי ב-23 בספטמבר יצא ממפגש עם חברים כשהוא שיכור. במהלך הנסיעה, סטה לפתע לנתיב השמאלי שם היו שלושה רוכבי אופנים, והתפתח ביניהם ויכוח. הם המשיכו בנסיעה, כשאחד מהם נוסע אחריו.

לפי כתב האישום, דה לה גווארדיה המשיך בנסיעה במהירות העולה על המותר על אף שיכול היה להבחין בטוקצ'ינסקי שהחל לחצות כשהאור היה אדום. הוא נכנס לצומת באור אדום ופגע בעוצמה בטוקצ'ינסקי שנפגע קשות בראשו ונהרג. לאחר הפגיעה האט העיתונאי הספרדי את רכבו, אך לא עצר ולא התקשר לכוחות הצלה. כשלוש שעות לאחר התאונה הוא נעצר.

בכתב האישום נכתב כי "במעשיו המתוארים לעיל גרם הנאשם במעשיו האסורים למותו של אדם ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה. כל זאת עשה הנאשם כשהוא נוהג ברכב בהיותו שיכור, במהירות העולה על המותר ותוך אי ציות לרמזור אדום".

(עדכון ראשון: 10:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully