וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס בקפריסין: על גוף התיירת נמצאו חבלות, בגדי הנערים הוחרמו

יואב איתיאל, דניאל דולב וסוכנויות הידיעות

18.7.2019 / 13:49

מעצרם של 12 הנערים בני ה-16-17, החשודים באונס תיירת בריטית בת 19 במלון באיה נאפה, הוארך ב-8 ימים. רובם מכחישים קשר לפרשה, אך שלושה מודים במגע מיני בהסכמה. הם התחבקו עם בני משפחתם ואמרו: "לא עשינו כלום". אחותו של אחד מהם אמרה כי הוא במצב רע ו"בוכה ללא הרף"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

החשד לאונס בקפריסין - עדכונים אחרונים:

  • הנערים החשודים הובאו לבית המשפט, 9 מהם מכחישים
  • המשטרה המקומית תבקש להאריך את מעצרם בשמונה ימים
  • דגימת DNA נלקחה מכל העצורים והטלפונים שלהם הוחרמו
  • החשודים לבני משפחתם: "לא עשינו כלום"
  • עורך דינם: "חלקם חבולים ממכות"; אחותו של אחד מהם: "הוא בוכה ללא הרף"

בית המשפט בקפריסין החליט היום (חמישי) להאריך את מעצרם של 12 הישראלים החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 בקפריסין בשמונה ימים. בכך נעתרה לבקשת המשטרה המקומית במלואה על הארכת המעצר.

בשל היותם קטינים הדיון התנהל בדלתיים סגורות והתקשורת הוצאה מהאולם. הנערים מכחישים את המיוחס להם. "אנחנו עוקבים אחרי האירוע ובקשר עם המשפחות. משתדלים לעזור במה שאנחנו יכולים ועובדים לפי ההנחיות. נקווה שהאירוע הזה יסתיים כמה שיותר מהר. אנחנו בהקשר רציף וישיר עם הרשויות המקומיות", אמר בתום הדיון קונסול ישראל בקפריסין, יוסי וורמברנד, שפגש את החשודים היום בבית המשפט.

קרובי משפחתם של החשודים הגיעו לבית המשפט. עם ההחלטה על הארכת המעצר - הגיבו בזעם על החלטת השופט. כמה מהנערים החשודים פרצו בבכי וחיבקו אותם ואמרו: "לא עשינו כלום". בני המשפחה הביאו להם אוכל ושתייה לפני הדיון, מאחר שטענו כי מאז מעצרם נמנע מהם על ידי השוטרים אוכל וכי מתעללים בהם. אחותו של אחד מהם אמרה בשיחה עם כתבים מחוץ לבית המשפט כי אחיה במצב רע ו"בוכה ללא הרף".

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. אתר רשמי
כמה מהחשודים מובאים לדיון בבית המשפט, היום/אתר רשמי

על פי בקשת המעצר, מבדיקות רפואיות עלה כי התיירת נחבלה בפלג גופה התחתון. עוד עולה כי הטלפונים הניידים ופריטי הלבוש של החשודים הוחרמו כראיות והם יועברו לבדיקה מדעית. בכתב המעצר של המשטרה הקפריסאית צוין כי על גופם של שניים מהנערים החשודים נמצאו שריטות וחבלות. לטענתם כתוצאה מתגרה בינם לבין תיירים אחרים.

במהלך החקירה הגיעו השוטרים אל חדר מספר 723 במלון שבו על פי החשד בוצע אונס בת ה-19 ומצאו קונדומים משומשים וחבילות נוספות זרוקות בחדר. בשלב הבא בחקירתם יתייצבו 12 הנערים למסדר זיהוי במשטרה. בנוסף, המשטרה תתשאל 35 איש בהם: חבריהם של החשודים עובדים ואנשי צוות של המלון.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. אתר רשמי
שוטרים מלווים את אחד מהחשודים לבית המשפט בקפריסין, היום/אתר רשמי

עו"ד ניר יסלוביץ שהוקפץ לפנות בוקר לקפריסין בנוגע לתיק האונס לכאורה שנערך אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי מתוך 12 העצורים תשעה מכחישים כל קשר לפרשה, רק שלושה מודים בקיום מגע מיני עם הצעירה הבריטית ומכחישים אונס. משטרת קפריסין לקחה היום דגימת DNA מכל העצורים.

יסלוביץ, שמייצג שניים מהחשודים, תושבי הצפון, נועץ עם עורך הדין הקפריסאי, שנשכר גם הוא כדי להגן עליהם. הבוקר פגש אותם עורך הדין בבית המעצר באיה נאפה, בית המעצר הוותיק, שבו הוחזקו בעבר גם סוכני המוסד שנעצרו באי.

על מצב הרוח בקרב הנערים מסר כי "הם על הפנים" ואמר כי "חלקם חבולים ממכות שקיבלו מבריטים שמה שנקרא גמלו להם אחרי שהנערה סיפרה מה שסיפרה".

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. אתר רשמי
כמה מהחשודים מובאים לדיון בבית המשפט, היום/אתר רשמי

עוד אמר סנגורם של חלק מהחשודים כי מדובר בילדים טובים ולפי הידוע לו, לאף אחד מהם אין עבר פלילי. הוא סיפר כי חלקם אמור להתגייס בשבוע הבא לצה"ל ועכשיו הם ומשפחותיהם מודאגות כמובן מאד ולא יודעים מה יעלה בגורלם. לדבריו, "היום נגיע לבית המשפט ונתחיל את התהליך".

בקפריסין סדר הדין הפלילי דומה לזה בישראל. יסלוביץ' יבקש תנאים מגבילים פחות, למשל מעצר בית, במלון, בית הארחה, או בית חב"ד. עורכי הדין הישראלים יודעים על שלוש קבוצות שונות של צעירים ישראלים שהגיעו לבלות בעיר במקביל, חלקם מהצפון, חלקם ממרכז הארץ.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. AP
אחד החשודים מובא לדיון בבית המשפט בקפריסין, היום/AP

הנערים בני 16-17 תושבי הקריות נעצרו באיה נאפה לאחר שהצעירה הגישה תלונה במשטרה ולפיה הם אנסו אותה בחדר במלון שבו שהו. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הצעירה בת ה-19 סיפרה לשוטרים כי נפגשה עם אחד מהנערים במועדון לילה משם המשיכו לחדר המלון שבו שהו, כשלפתע הצטרפו לחדר שאר 11 חבריו החשודים. לדבריה, הם העירו הערות בוטות וצחקו, ואף צילמו את המעשים בסלולרי בזמן שחלקם מהם קיימו איתה יחסי מין בניגוד לרצונה וכשהיא צורחת.

לאחר שהתקבלה התלונה, המשטרה המקומית בפמגוסטה זיהתה את החשודים ועצרה אותם כששהו בבתי מלון באיה נאפה. הנערים נחקרו והכחישו את מעורבותם באירועים המיוחסים להם. החשודים והצעירה עברו בדיקות רפואיות בבית חולים בפמגוסטה. הנערים מכחישים את המיוחס להם ומשפחותיהם עודכנו. ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "בשל העובדה כי מדובר בקטינים הקונסול הונחה להגיע מחר בבוקר לשימוע שיתקיים לצעירים בבית משפט במקום".

סייע בתרגום מיוונית: יורגוס טלקיס

(עדכון ראשון: 7:55)

בית המשפט בו ייערך לחושדים באונס הנערים  לכאורה של התיירת על- ידי קבוצת ישראלים בקפריסין. אתר רשמי
בית המשפט בקפריסין שבו מתקיים הדיון לנערים, הבוקר/אתר רשמי
החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. אתר רשמי
החשודים מובאים לדיון בבית המשפט, היום/אתר רשמי
תמונה ממסיבה בית המלון בו נאנסה לכאורה התיירת על- ידי קבוצת ישראלים בקפריסין. אתר רשמי
התיירת טענה כי הלכה עם אחד מהנערים לחדר אחרי בילוי במועדון. מסיבה שנערכה במלון לפני כשלושה ימים/אתר רשמי
בית החולים אליו פונתה הנערה שעל פי החשד עברה אונס על ידי קבוצת ישראלים בקפריסין. אתר רשמי
בית החולים בקפריסין שאליו פונתה הצעירה שעברה על פי החשד אונס/אתר רשמי
מפה - קפריסין. אתר רשמי
מפה - קפריסין/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully