וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נשיא המחוזי בת"א הוא השופט שהתכתב עם אפי נוה

8.1.2020 / 14:02

בית המשפט התיר לפרסם כי איתן אורנשטיין התכתב עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר. "שמור עליי", כתב לו השופט באפריל 2016, בזמן הדיונים בוועדת האיתור שבחרה את אורנשטיין, שפניה הופיע נוה. "נילחם בשבילך", הוא השיב לו. אורנשטיין: "ההתכתבות עניינית"

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

פרשת אפי נוה - עדכונים אחרונים

  • הותר לפרסום: נשיא בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין הוא השופט הבכיר שהתכתב עם אפי נוה
  • בשבועות האחרונים דווח כי השיחה בין השניים, שנמצאה במכשיר הטלפון של נוה שנפרץ - דלפה לכאורה
  • השיחה התקיימה בעת שוועדת איתור דנה במועמדותו של אורנשטיין, ונוה הופיע בפניה
  • נוה כתב לו: "תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו"
  • אורנשטיין: "התכתבות עניינית"
  • נוה: "ניתן לראות כי ההתכתבות מדברת בעד עצמה"

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (רביעי) לפרסם כי השופט שהתכתב עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הוא נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, השופט איתן אורנשטיין. ההתכתבות היא חלק מהחומר שהושג באמצעות פריצה למכשירו הסלולרי של נוה, והייתה אסורה בפרסום עד עכשיו.

במסגרת ההתכתבות כתב נוה לאורנשטיין באפריל 2016: "השבוע אני אצל ועדת האיתור". הכוונה היא לוועדת האיתור שבחרה את אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי. אורנשטיין השיב לו: "תשמור עליי".

נוה: "ברור, אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל".

אורנשטיין: "סומך עליך, תעדכן. שבת שלום ותודה רבה".

נוה: "אתה הכי מתאים וראוי, ולכן נילחם בשבילך".

לכך השיב אורנשטיין בסמליל "לייק", ונוה המשיך: "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו, לטובת ציבור הנזיקיסטים (עורכי הדין שעוסקים בדיני נזיקין, כמו נוה עצמו. ד"ד). ששאר הענפים ישתתפו בנטל, עתירות מינהליות, בנקאות, יצוגיות, פלילי, מה שתחליט". אורנשטיין השיב בסמיילי. חודש לאחר מכן אכן מונה אורנשטיין לנשיא המחוזי.

השופט איתן אורנשטיין בדיון על הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
נשיא המחוזי בת"א אורנשטיין/יוסי ציפקיס

בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות לנוה ולשופטת השלום אתי כרייף כי היא שוקלת להעמיד אותם לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי החשד, נוה קידם את מועמדותה של כרייף לכס השיפוט בתמורה למין. הפרשה התפוצצה בעקבות חומרים שהעבירה למשטרה עיתונאית גל"צ הדס שטייף. אותם חומרים הושגו באמצעות פריצה לטלפונים סלולריים של נוה, שנמסרו לשטייף באמצעות אשתו בנפרד, חני. במסגרת הפרשה העניקה הפרקליטות חסינות לשטייף ולחני נוה, וכן למי שביצע את הפריצה בפועל, יולי רוזנברג, שהיה ממובילי מאבק המתמחים נגד נוה.

בתקופה האחרונה פרסמו עיתונאי חדשות 13, דורון הרמן ומאור צור, כי המידע שהוצא ממכשירו של נוה אוגד במעין מאגר שעובר מיד ליד. השיחה עם אורנשטיין דלפה כביכול ממאגר זה, כמו גם כמה שיחות נוספות. לפני כשבועיים, וטרם הסרת צו איסור הפרסום, העלה העיתונאי האמריקאי ריצ'רד סילבסטיין את צילום השיחה לאתר האינטרנט שלו, "תיקון עולם".

בעקבות הפצת השיחה ביקשו כמה כלי תקשורת לאשר את פרסום תוכן השיחה המלא, שכן ישנו צו איסור פרסום על כלל החומרים שהושגו מהטלפון של נוה. הנהלת בתי המשפט, שייצגה בדיון את אורנשטיין, לא התנגדה להסרת הצו, ונציגה אף טען בדיון כי יש לפרסם את ההתכתבות כדי לנקות את שמו של אורנשטיין. מי שהתנגד הם נוה עצמו, שטען שחשיפת השיחה תפגע בפרטיותו, ואף עשויה לתת פתח לפרסום חומרים נוספים שהושגו בפריצה. גם המשטרה התנגדה לפרסום, אך בסופו של דבר החליט השופט עלאא מסראווה להתירו.

עוד בוואלה!

אילו עבירות מיוחסות לחשודים ומה השלב הבא? המדריך לפרשת אפי נוה

לכתבה המלאה
בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"אתה הכי מתאים וראוי, ולכן נילחם בשבילך". נוה/ראובן קסטרו

השופט איתן אורנשטיין הגיב לפרסום באמצעות הנהלת בתי המשפט, וטען כי מדובר בהתכתבות עניינית. "מדובר בהתכתבות שהתקיימה במאי 2016 בין עו"ד נוה כראש לשכת עורכי הדין דאז ובין השופט איתן אורנשטיין כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב. הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים (אז השרה איילת שקד) בהסכמת נשיא בית המשפט העליון (אז הנשיאה מרים נאור), וזאת לאחר קבלת המלצה מאת ועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים, ובהם ראש לשכת עורכי הדין", נמסר.

"לקראת גיבוש עמדת הלשכה לעניין המועמד המומלץ על ידה, קיים עו"ד נוה כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין, בהן ביקש לברר מהי תוכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד", נמסר. "במסגרת זו ציין עו"ד נוה בפני השופט אורנשטיין, כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי ובהם התחום הנזיקי, המינהלי ותובענות ייצוגיות, אשר לגביהם מתלוננים עורכי-הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עורכי-הדין להגיש את תביעותיהם בערים אחרות.
השופט אורנשטיין השיב לכך באומרו כי הוא מתכוון לתקן את הדבר ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות של השופטים המופקדים על תחומים אלה. על רקע זה כתב עו"ד נוה לשופט אורנשטיין, ערב הופעתו לפני הוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו וכי הוא המועמד המועדף על הלשכה".

"מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו אין לו שחר", נכתב בתגובה. "השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה שקד והנשיאה נאור, וזאת בזכות כישוריו המצויינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים".

נוה: "ההתכתבות לגיטימית"

מטעם עורכי דינו של אפי נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה נמסר: "היום ניתנה החלטה בבקשות כלי תקשורת שונים לפרסם תכתובות בין אפי נוה לשופט אורנשטיין ושופטים נוספים. בית המשפט הבהיר כי צווי איסור הפרסום, ובכלל זה פרסום כל התוכן מהטלפונים הניידים של נוה - שנגנבו ונפרצו - נותרים בתוקפם. זאת, בעיקר נוכח הפגם החמור בהשגת התכנים תוך ביצוע עבירות. בית המשפט הבהיר כי נוכח 'הפגיעה הקיצונית במיוחד', כלשון בית המשפט, בפרטיותו של נוה וצדדים שלישיים עימם שוחח, אין הצדקה לפרסם תכנים אלה. עוד הבהיר בית המשפט כי 'הטענה שמדובר בחומר שהושג בשלב הראשוני, לפני העברת החומר למשטרה, בדרך של ביצוע עבירה פלילית, הוא נתון שלא ניתן להתעלם ממנו והוא ילווה את הדיונים בתיק זה בכלל המישורים'. בהתאם לכך, נדחו מרבית הבקשות לצמצום צו איסור הפרסום. בצד זאת, הבהיר בית המשפט כי נוכח הסכמתו של הנשיא אורנשטיין, יש לאפשר את פרסום התכתובות עימו. בא-כוח הנהלת בתי המשפט הבהיר במהלך הדיון כי מדובר בהתכתבות לגיטימית, ועתה לאחר חשיפתה ניתן לראות כי היא מדברת בעד עצמה, כפי שציין בית המשפט הנכבד בעצמו במהלך הדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully