וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו עבירות מיוחסות לחשודים ומה השלב הבא? המדריך לפרשת אפי נוה

22.9.2019 / 21:38

לאחר הודעת המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר והשופטת אסתר כרייף, עולות שאלות בנוגע לעבירות המיוחסות להם ובאשר לעתידם. מה לגבי הטענות לפריצה לא חוקית לטלפון של נוה - ומה השלב הבא? מורה נבוכים לפרשת המין והמינוי

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, והשופטת אסתר כרייף. מהן העבירות המיוחסות להם, מה לגבי הטענות לפריצה לא חוקית לטלפון של נוה - ומה השלב הבא בפרשה. המדריך המלא

מה הודיעה המשטרה היום?

המשטרה הודיעה כי חקירת הפרשה הסתיימה. לגבי יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, חוקרי יאח"ה סבורים כי התגבשו די ראיות לכך שנוה עבר "עבירות מתחום טוהר המידות" - מבלי לפרט האם מדובר בשוחד או בעבירת מרמה והפרת אמונים. עם זאת, לוואלה!NEWS נודע כי סעיף השוחד, בו נחשד נוה בתחילת הפרשה, ירד מהפרק, והעבירות המיוחסות לו כעת הן מרמה והפרת אמונים. בנוסף לכך, במשטרה סבורים כי נמצאה תשתית ראייתית לכך שהשופטת אתי כרייף ביצעה גם היא "עבירות מתחום טוהר המידות" וכן עבירות של שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה, בעיצומה של החקירה.

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ביאח"ה סבורים: עבר "עבירות מתחום טוהר המידות", נוה/ראובן קסטרו

מה בדיוק המעשים שמיוחסים לנוה?

על פי החשד, נוה פעל למנות ולקדם שופטות ומועמדות לשיפוט איתן ניהל מערכות יחסים, מה שהציב אותו בניגוד עניינים. בנוגע לשופטת כרייף, מבית משפט השלום בנתניה, נטען כי נוה "פעל והפעיל אחרים במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, במסגרות ובהזדמנויות שונות ובצמתי החלטה קריטיים, על מנת לקדם את מועמדותה לשיפוט - מהלך שצלח בסופו של יום עם מינויה כאמור - וכל זאת במקביל למערכת יחסים שניהל עמה, לבקשתה של עו"ד כרייף ובזיקה הדוקה למערכת יחסים זו".

עוד מסרו במשטרה כי החקירה העלתה שנוה פעל גם למען עורכת דין מהמגזר הפרטי ומתמחה "תוך שהוא מנהל עמן מערכות יחסים, באופן שמגבש לדעת היחידה החוקרת תשתית ראייתית מספקת לכך כי ביצע עבירות מתחום טוהר המידות גם בעניינן". נוה נחשד כי פעל לקדם את בעלה השופט של עורכת הדין הפרטית איתה ניהל מערכת יחסים. לגבי המתמחה, החשד שעלה במהלך החקירה הוא כי נוה סייע לה לקבל הקלות בבחינות הלשכה.

המשטרה החליטה כי לא התגבשו די ראיות לביצוע עבירות מצד עורכת הדין והמתמחה, שיוצגו על ידי עורכי הדין עדי כרמלי ושרון נהרי. שמותיהן של השתיים עדיין אסורים בפרסום.

עוד בוואלה!

פרשת מין תמורת מינוי: נמצאה תשתית ראייתית נגד עורך הדין אפי נוה

לכתבה המלאה

מה ההבדל בין עבירת מרמה והפרת אמונים לבין שוחד?

השאלה המרכזית שמבדילה בין העבירות היא האם ניתן להוכיח כי אכן נרקמה בין נוה והנשים בפרשה עסקה של מין תמורת מינוי. ככל שניתן להוכיח זאת, הרי שמדובר בשוחד. מנגד, אם לא ניתן להוכיח זאת, אלא רק שנוה וכרייף ניהלו מערכת יחסים, ובמקביל הוא פעל למען מינויה - הרי שמדובר שמדובר לכאורה בפעולה תוך ניגוד עניינים, שמהווה עבירה של מרמה והפרת אמונים. בקצרה: השאלה היא האם היה מין תמורת מינוי, או מין לצד מינוי. מהודעת המשטרה היום עולה כי החקירה העלתה שלא ניתן להוכיח כי הדברים נעשו זה תמורת זה, ולכן נוה לא יואשם בשוחד.

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
"בזיקה הדוקה למערכת יחסים עם נוה", השופטת אסתר כרייף/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

מה יקרה כעת?

המשטרה העבירה את ממצאיה לפרקליטות מחוז מרכז, שתחליט האם להגיש כתב אישום בפרשה. ניתן להניח כי גם פרקליט המדינה שי ניצן, שפיקח באופן אישי על החקירה, יהיה מעורב בהחלטה. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע שלא יעסוק כלל בפרשה בשל חברותו האישית עם נוה.

מה לגבי הטענות של נוה כי הטלפון שלו נפרץ באופן לא חוקי?

חלק גדול מהראיות בפרשה, ואלה שהביאו לפתיחת החקירה, הושגו על ידי פריצה לטלפון של נוה, שהועבר למשטרה על ידי עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף. נוה הגיש בעניין תלונה למשטרה בטענה כי מדובר בפריצה לא חוקית לטלפון ובהפרת פרטיותו. פרקליט המדינה אמנם אמר כי לא התקבלה החלטה האם להעניק לשטייף חסינות בפרשה - אך היום המליצה המשטרה שלא להעמיד אותה לדין, ובעצם להעניק לה חסינות, וכף גם למומחה שפרץ את הטלפון בפועל.

עם זאת, במקביל להליך הפלילי הגיש נוה תביעה אזרחית בגובה 7 מיליון שקלים כנגד שטייף ושורת גורמים בלי צה"ל. ההליך האזרחי עוכב לבקשת פרקליט המדינה ניצן, כדי לא לפגוע בחקירה הפלילית. שטייף עצמה נמצאת כעת בחו"ל, אולם מקורבת לה אמרה לוואלה!NEWS : "כשיותרו כל הפרטים לפרסום, הכל יתבהר".

מה טוענים סנגוריהם של נוה ושל השופטת?

עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, שמייצגים את נוה, מסרו כי "הודעת המשטרה היא תחנת ביניים בחקירה שתחילתה בחטא. הטענה המרכזית בתחילת ההליך - שבה נאחזה המשטרה כדי להצדיק את העבירות החמורות שמכוחן הגיעו החומרים לידה -הייתה, כזכור, לשוחד. טענה זו התפוגגה וירדה מסדר היום. נותרנו עם הודעה עמומה מטעם המשטרה, אף ביחס לכתבת גלי צה"ל והעבירות הפליליות שביצעה, שהן העבירות שהיו אמורות להיות במוקד החקירה. בחינה מושכלת, שמן הסתם תיערך על ידי הפרקליטות, תלמד שאין יסוד גם לחשדות המועטים והכלליים שנותרו".

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, שמייצג את השופטת כרייף, מסר כי היא "מכחישה באופן מוחלט ביצוע עבירות כלשהן והיא סמוכה ובטוחה כי הגורמים האמונים על קבלת ההחלטה בתיק ימצאו כי לא דבק רבב בהתנהגותה". מהנהלת בתי המשפט הודיעו כי כרייף נמצאת בהשעיה בהסכמה עד לתחילת החודש הבא, וכעת נבחנים הצעדים הבאים שיינקטו.

  • עוד באותו נושא:
  • אפי נוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully