וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת הדיבה של אפי נוה נגד העיתונאית שרון שפורר

11.9.2019 / 17:06

בית משפט השלום דחה את התביעה שהגישה לשכת עורכי הדין ויושב ראשה לשעבר נגד העיתונאית על סך מיליון שקלים. התביעה הוגשה בעקבות סדרת כתבות שפרסמה שפורר בתחילת 2017 על אודות הלשכה ונוה באתר "המקום הכי חם בגיהנום"

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
התביעה נדחתה. נוה/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בהרצליה דחה היום (רביעי) את תביעת הדיבה שהגישו לשכת עורכי הדין והיו"ר הקודם, אפי נוה, נגד העיתונאית שרון שפורר. התביעה, על סך מיליון שקל, הוגשה בשל סדרת כתבות שפרסמה שפורר בתחילת 2017 על הלשכה ועל נוה באתר "המקום הכי חם בגיהנום".

התחקירים שפרסמה שפורר עסקו בהתקשרות בין הלשכה לחברת הביטוח מנורה - שהיתה מלקוחותיו של משרד עורכי הדין הפרטי של נוה, וכן בהתנהלות ועדות האתיקה של הלשכה, בפרט כאשר דנו במקרה של הפעיל החברתי ברק כהן. בתביעה שהגישה הלשכה באמצעות משרד עורכי הדין קסוטו ושות' בעקבות הפרסומים כונתה העיתונאית "תועמלנית המפיצה תעמולה שלילית נגד הלשכה וראש הלשכה". שפורר, שיוצגה על ידי עורך הדין יהונתן קלינגר, טענה כי כל מה שפרסמה היה אמת, והוסיפה כי מדובר בתביעה של מטרתה להשתיקה.

בחודש יולי האחרון, לאחר שנבחר לראש לשכת עורכי הדין במקומו של נוה, הודיע חימי כי לאחר ששוחח גם עם נוה, החליט לחזור מהתביעה נגד שפורר. המועצה הארצית של הלשכה אישרה את ההצעה, ו-17 ביולי הוגשה לבית משפט השלום בהרצליה בקשה מטעם הלשכה למחוק את התביעה. בבקשה נכתב כי הסיבה למחיקה "מקורה בתפיסה לפיה תקשורת ביקורתית מהווה רכיב חשוב בשיח הציבורי, ועל הלשכה לחזק את ידיה, גם כאשר היא טועה באופן הסיקור ובהצגת העובדות".

שפורר התנגדה למחיקת התביעה, וביקשה לדחות אותה. ההבדל בין מחיקה לדחייה הוא משמעותי: מחיקת התביעה אינה מייצרת הכרעה שיפוטית בנוגע לטענות שהועלו בה, בעוד דחייה, כשמה כן היא, היא הכרעה שדוחה את הטענות שהעלו התובעים. שפורר טענה כי התביעה הוגשה ללא כל בסיס מלכתחילה, וכי נוהלה על ידי הלשכה בצורה לא מכובדת ותוך הכפשתה. היא ביקשה מהשופט גלעד הס להטיל על הלשכה ועל נוה הוצאות בגובה כמיליון שקלים - אותו סכום שתבעו ממנה.

היום השיבה הלשכה לבית המשפט כי אף שלטעמה יש לדחות את הטענות שהעלתה שפורר, היא מסכימה כי התביעה תידחה. בהתאם לכך, דחה השופט הס את התביעה, וקבע כי הדיון על גובה ההוצאות יתקיים בנפרד.

  • עוד באותו נושא:
  • אפי נוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully