וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נחתו בחוף אשקלון; צה"ל תקף עמדות חמאס

יניר יגנה, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

11.9.2019 / 14:20

שלושה שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לישראל ושתי רקטות נחתו באחד היישובים. לא היו נפגעים ונזק קל נגרם לבית. בתגובה, טנק של צה"ל תקף שתי מטרות של ארגון הטרור בצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים על ארבעה פצועים. זאת אחרי תקיפת צה"ל בעקבות שיגורים לאשקלון ואשדוד

צילום: בני ואינר, עריכה: אביעד בללי

שלושה שיגורים זוהו מרצועת עזה; צה"ל תקף - כל הפרטים

  • צה"ל: שלושה שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לישראל
  • שתי רקטות נחתו באחד מיישובי המועצה; אין נפגעים
  • בתגובה לשיגורים: טנק של צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה
  • הפלסטינים: ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפת צה"ל
  • התרעת צבע אדום הופעלה בחוף אשקלון: אין הנחיות מיוחדות

שלושה שיגורים זוהו היום (רביעי) משטח רצועת עזה לשטח ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. שתי רקטות נחתו ביישובי המועצה חוף אשקלון, אין נפגעים אך נגרם נזק קל לאחר הבתים כתוצאה מחדירת רסיס. בתגובה, טנק של צה"ל תקף זמן קצר לאחר מכן שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית. מהמועצה נמסר כי אין הנחיות חדשות לתושבים.

לפי דיווחים פלסטיניים, ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפת צה"ל. עוד דווח כי צה"ל ירה לעבר צעירים שחצו את הגדר באזור חאן יונס, השתלטו על ציוד וחזרו לשטח הרצועה.

אחד מבתי היישובים שנפגע כתוצאה מחדירת רסיס, 11.09.19. אתר רשמי, אתר רשמי
חלון בבית שנפגע מרסיס הרקטה, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

כמה דקות לפני שנשמעה ההתרעה, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וחברי מפלגתו משה יעלון וגבי אשכנזי מסרו הצהרה ביטחונית באשקלון. "באנו לכאן היום קודם כל ולפני הכל לחזק את תושבי אשקלון ותושבי הדרום", אמר גנץ. "לא ייתכן שחמאס בעזה ירשה לעצמו את מה שראינו אתמול ואת מה שראינו בשנה וחצי האחרונה. צריך לשנות את המדיניות. לא לוותר על אף הפרת ריבונות בשום פנים ואופן, ואם צריך, להעצים את מדרגות התקיפה בעזה, לעבור לכתישות מהאוויר, לחיסולים ממוקדים ולכל מה שצריך".

גנץ התייחס בדבריו לפינוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש במהלך כנס בחירות באשדוד אמש במהלך אזעקת צבע אדום. לדבריו, "אנחנו לא שמחים לאידו של ראש הממשלה, אנחנו רואים בו יריב פוליטי אבל הוא לא מעם אחר. כשקשה, קשה לכולנו. אנחנו נשנה את המציאות הזו".

יו"ר כחול לבן בסיור בדרום

צילום: בני ואינר, עריכה: אביעד בללי

השיגורים מגיעים לאחר שהלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו 15 יעדים בצפון ובמרכז הרצועה, בהם אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, כמה יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית השייכים לחמאס. בצה"ל אישרו כי התקיפות הגיעו בתגובה לירי רקטות אמש לעבר אשקלון ואשדוד, שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים.

בזמן שנשמעו האזעקות, עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום. על רקע אותם שיגורים, כינס ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

מוקדם יותר תקף נתניהו את גנץ וח"כ יאיר לפיד ברקע תגובתם. "שמעתי את צהלות השמחה של לפיד וגנץ, לא ידעתי איפה צהלו יותר, בעזה או אצל לפיד וגנץ? שמחה כזאת זו בושה וחרפה", אמר.

נפילה באחד מיישובי המועצה, 11.09.19. דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון, אתר רשמי
אזור נפילת הרקטות, היום/אתר רשמי, דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

נפילת הרקטה היום מצטרפת למתיחות שנרשמה בימים האחרונים בגבול רצועת עזה. מוקדם יותר השבוע מסר דובר צה"ל כי רחפן של נפל ממזרח לרפיח שבדרום הרצועה. בצבא מסרו כי "האירוע יתוחקר". ביום ראשון נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור כושל מהרצועה, שלא חצה לשטח ישראל.

ערב לפני כן תקפו כלי טיס של צה"ל כמה יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים של המערך האווירי של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה נעשתה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי מוקדם ביום שישי האחרון.

(עדכון ראשון: 13:15)

נפילה באחד מיישובי המועצה, 11.09.19. דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון, אתר רשמי
אזור נפילת הרקטות, היום/אתר רשמי, דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון
אחד מבתי היישובים שנפגע כתוצאה מחדירת רסיס, 11.09.19. בני ואינר
הבית שנפגע מרקטה, היום/בני ואינר
אחד מבתי היישובים שנפגע כתוצאה מחדירת רסיס, 11.09.19. בני ואינר
אזור פגיעת רסיסי רקטה ביישוב בחוף אשקלון, היום/בני ואינר
להבה ועשן נראים במהלך תקיפה אווירית ישראלית ברצועת עזה, 11.09.19. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully