וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מטוסי חיל האוויר תקפו 15 מטרות חמאס ברצועה

אבי יששכרוף ויפעת רוזנברג

11.9.2019 / 5:34

בין היעדים שהותקפו היו אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית השייכים לחמאס. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל מוקדם יותר

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה 15 מטרות של חמאס ברצועת עזה/עורך אביעד בללי

ההסלמה בדרום - כל העדכונים

  • צה"ל תקף 15 עמדות חמאס בצפון ובמרכז הרצועה
  • צה"ל: התקיפות בעזה - בתגובה לירי הרקטות
  • נתניהו כינס התייעצות בטחונית בקריה
  • שני שיגורים מרצועת עזה לישראל יורטו ע"י כיפת ברזל

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) כ-15 יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. היעדים שהותקפו היו בין היתר אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, כמה יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית השייכים לחמאס. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו אמש מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי התקיפות האוויריות אירעו באזור העיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, כמו גם על מפקדה בשם "פלסטין" בצפון הרצועה ועל עמדה נוספת הממוקמת מזרחית לאזור ג'וחר א-דיכ שבדרום הרצועה. עוד דווח כי חמאס הצליח ליירט רחפן ישראלי.

להבה ועשן נראים במהלך תקיפה אווירית ישראלית ברצועת עזה, 11.09.19. רויטרס
תיעוד תקיפת צה"ל בדיר אל-בלח שברצועת עזה, הלילה/רויטרס

אמש יירטה מערכת כיפת ברזל שני שיגורים שנורו מרצועת עזה לעבר אשקלון ואשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי. בזמן שנשמעו האזעקות, עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום. על רקע אותם שיגורים, כינס ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

השיגורים מהרצועה הגיעו ברקע הצהרתו של נתניהו אתמול, לפיה עם הקמת הממשלה הבאה הוא יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. "זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל", הדגיש. "יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

עוד בוואלה!

בערב המבוכות של נתניהו, הבריחה מהבמה לקול האזעקה הייתה השיא

לכתבה המלאה
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון. ה-11 לספטמבר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו בהתייעצות בטחונית בקריה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בעקבות ההצהרה, תקפו הפלסטינים את ראש הממשלה וקראו לקהילה הבינלאומית למנוע את המהלך. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בתגובה להצהרת נתניהו כי "ההסכמים החתומים עם ישראל יסתיימו אם היא תחיל את ריבונותה על חלק כלשהו של האדמה הפלסטינית".

תיעוד תקיפת צה"ל עמדת חמאס בדיר אל-בלח

בימים האחרונים נרשמה מתיחות בגבול עזה. ביום ראשון נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור כושל מהרצועה, שלא חצה לשטח ישראל. ערב לפני כן תקפו כלי טיס של צה"ל כמה יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים של המערך האווירי של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה נעשתה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי מוקדם ביום שישי האחרון.

(עדכון ראשון: 00:43)

להבה ועשן נראים במהלך תקיפה אווירית ישראלית ברצועת עזה, 11.09.19. רויטרס
תיעוד תקיפת צה"ל בדיר אל-בלח שברצועת עזה, הלילה/רויטרס
יירוטים מעל נתיב העשרה, 10 בספטמבר 2019. שי מכלוף
יירוטים מעל נתיב העשרה, אמש/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully