וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים שנפצעו בפיגוע השתתפו בטקס ההשבעה: "אנחנו פה כדי להישאר"

בבא"ח גולני נשבעו אמונים לצה"ל טירוני החטיבה, בהם כמה מהפצועים בפיגוע הדריסה בירושלים. מפקד החטיבה הדגיש: "שום פיגוע או פעולה עוינת לא תעצור אותנו, ואנחנו נחושים כתמיד עד הניצחון". אחד מהחיילים שנפצעו עדיין מאושפז בבית החולים

עריכה: שאול אדם

לאחר שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים, חיילי חטיבת גולני השתתפו הערב (חמישי) בטקס ההשבעה בבא"ח גולני. 11 חיילים נפצעו הלילה באורח קל וחייל נוסף נפצע באורח קשה ועדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בעיר, כשמחבל דרס את החיילים סמוך למתחם התחנה בעיר ונמלט מהמקום. כעבור שעות, נעצר המחבל בצומת גוש עציון והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה שי קלפר, אמר במהלך הטקס כי "בדרכם לכותל המערבי להישבע אמונים למדינת ישראל, נפצעו מספר לוחמים שלנו בפיגוע דריסה. שום פיגוע או פעולה עוינת לא תעצור אותנו, ואנחנו נחושים כתמיד עד הניצחון".

מפקד בא"ח גולני, סגן-אלוף סיוון בלוך, סיפר כי "אתמול צעדנו בבירה, בדרכים שבהן הלכו לוחמי ששת הימים, כמו אז, גם אתמול ניסה מחבל לפגוע ולמנוע את תקומתה ותקוותה של המדינה. המסר שלי אליכם ולעם ישראל הוא שאף אחד לא יוכל לפגוע ברוח ובצדקת הדרך שלנו. אנחנו פה כדי להישאר".

החיילים שנפצעו בפיגוע בכותל בטקס סיום טירונות 6 בפברואר 2020. דובר צה"ל
נשבעו שעות לאחר שנפצעו. חיילי גולני בטקס ההשבעה, הערב/דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני עלה כי המחבל הפתיע את החיילים מאחור בזמן שצעדו בירושלים, נעצר, הסתובב במקום ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. עוד עלה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

פיגוע הדריסה היה הראשון מבין שלושה פיגועים שאירעו במהלך היום. בסביבות השעה 11:45 שוטר מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשער האריות. במהלך התקרית, ירה המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה שהתאסלם לאחרונה, לעבר קבוצת שוטרים שהוצבה במקום. שוטרים אחרים שהבחינו במתרחש הגיבו במהירות וירו לעבר המחבל - שנהרג.

בשעה 14:30, חייל כבן 20 נפצע באורח קל במהלך פיגוע ירי סמוך לצומת הדואר, ליד ההתנחלות דולב שבבנימין. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים שיבא - תל השומר לקבלת טיפול רפואי. מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע מרכב חולף לעבר עמדת חיילים באזור, והוא הצליח להימלט מהמקום. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו.

עוד בוואלה!

פיגוע הדריסה בירושלים: לוחמי הימ"מ עצרו את המחבל שפגע בחיילי גולני

לכתבה המלאה

סיור הרמטכ"ל כוכבי בבית לחם

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

הגיע להפתיע את בנו ונשלח לבית החולים

בין החיילים הפצועים היה גם אורי, חייל בודד מסן דייגו, שעלה לארץ במסגרת גרעין "צבר" של תנועת הצופים. אביו רצה להפתיע אותו בטקס ההשבעה בכותל, אך נאלץ להגיע לבקר אותו בבית החולים. יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שוחח עם אמו של אורי, שנמצאת בארצות הברית והבטיח לה כי "נמשיך לחזק את בנך ואת החיילים הבודדים כולם".

החיילים שנפצעו בפיגוע בכותל בטקס סיום טירונות 6 בפברואר 2020. דובר צה"ל
השבעת חיילי גולני, הערב/דובר צה"ל
הלוחמים שנפצעו בפיגוע בירושלים במהלך טקס ההשבעה בא"ח גולני 6 בפברואר 2020. פלאש 90, אתר רשמי
השבעת חיילי גולני, הערב/אתר רשמי, פלאש 90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully