וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ פרקליט המדינה: "יש לפעול לחיזוק אמון הציבור בתקופה רגישה זו"

6.2.2020 / 12:30

במכתב ששלח לכלל הפרקליטים ציין עו"ד דן אלדד כי הוא רואה בתפקיד שליחות ציבורית "במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו". לדבריו, יפעל לטובת חיזוק הפרקליטות. "הגיעה העת לפעול ברגישות וממלכתיות למען חיזוק אמון הציבור במערכת". אמש הסיר היועמ"ש את התנגדותו למינוי אלדד

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: השר אוחנה הגן על החלטתו למנות את עו"ד בן ארי-גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה)

ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, שלח היום (חמישי) מכתב לכלל הפרקליטים, בו ציין כי הוא "רואה בתפקיד זה שליחות ציבורית אמיתית, במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו. קיבלתי על עצמי את התפקיד מתוך אחריות, דאגה ואמונה במערכת אכיפת החוק היקרה לכולנו מאוד".

אלדד, שמכהן בשנים האחרונות כמנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב כי "הגיעה העת לפעול ברגישות, מקצועיות וממלכתיות והכל למען חיזוק שלטון החוק ואמון הציבור במערכת, כפי שמתחייב מכולנו בתקופה רגישה זו. אני מתחייב לפעול כך, כפי שפעלתי בכל תפקידיי ושנותיי כמשרת ציבור, שטובת הפרקליטות, חיזוקה, ומעמדה הציבורי והעצמאי היו תמיד נר לרגליי".

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
יפעל לחיזוק שלטון החוק. אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

בסיום מכתבו צירף אלדד ברכה שקיבל לרגל המינוי מהמשורר וחתן פרס ישראל בתחום השירה העברית, ארז ביטון. "אני נרגש ושמח שמחה אמיתית למינוי שלך לפרקליט המדינה", כתב ביטון לממלא המקום הטרי. "אין זה דבר מובן מאליו שאדם כמוך, איש מקצוע עתיר הצטיינות וזכויות בתחומי המשפט, והעוסק מזה שנים במאבק הסיזיפי בשחיתות, מוצא זמן להתייחס לשירה...זכיתי להיווכח ברמה הגבוהה של הפרקליטים אנשי המחלקה הכלכלית שאתה עומד בראשה והתרשמתי במיוחד מהגיוון ומהשיקוף של כלל החברה הישראלית ומהתמיכה שלך בכל אחד ואחת מאנשיך. אין ספק שהיושרה, הצניעות והרגישות האנושית שאתה מכניס לתוך המערך המשפטי הם בעלי תרומה מכרעת לאפשרות ניהול מדויק ואנושי כאחד". אלדד עצמו הוסיף: "הברכה מוענה אלי, אך היא מיועדת לכל פרקליטה ופרקליט".

עוד בוואלה!

היועמ"ש הסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
טען כי אוחנה מינה את עו"ד דן אלדד בניגוד לעמדתו. שר המשפטים ומנדלבליט/ראובן קסטרו

מכתבו מגיע ברקע הסרת התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט למינויו של אלדד למ"מ פרקליט המדינה. מנדלבליט, התנגד עד אתמול למינוי ואף סבר שיש מניעה משפטית להוציאו אל הפועל משום ששר המשפטים, אמיר אוחנה, החליט על המינוי נגד עמדתו. אתמול הודיע מנדלבליט במכתב לצמרת הפרקליטות כי החליט להסיר את התנגדותו, אך בכל זאת ציין כי הוא כי הוא "סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד", והוסיף: "צר לי שכך בחר לפעול".

בתחילת השבוע הודיע שר המשפטים אוחנה כי בחר בעו"ד אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, אך מנדלבליט התנגד בזמנו למינוי וסבר כי יש מניעה משפטית למנותו מבלי הסכמתו.

השר אוחנה הודיע כי "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט - הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully