וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

5.2.2020 / 19:08

במכתב ששלח מנדלבליט להנהלת הפרקליטות אמר כי הסיר את התנגדותו שכן "מצב בו מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - אינו רצוי". זאת, לאחר שהסתייג מבחירתו של שר המשפטים אוחנה במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: השר אוחנה מגן על החלטתו למנות את עו"ד בן ארי-גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הסיר היום (רביעי) את התנגדותו למינוי עו"ד דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה. "מצב בו מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - אינו רצוי", כתב מנדלבליט במכתב ששלח הערב להנהלת הפרקליטות. "יש בו כדי לפגוע בעבודת הפרקליטות ומכך יש להישמר".

היועמ"ש כתב לפרקליטים הבכירים כי בשבועות האחרונים קיים שיח עם שר המשפטים אמיר אוחנה, מתוך רצון להגיע למועמד שמוסכם על שניהם. "במסגרת זו, הצגתי לשר את חוות דעתי התומכת בהתאמתם לתפקיד של שבעה מועמדים שונים מקרב בכירי פרקליטות המדינה", כתב. "יצוין כי עד היום, משום מה, לא הוצג נימוק ממשי כלשהו - לא בפניי ולא בפני הציבור - בדבר היעדר התאמתם של מועמדים אלו לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
הסיר את התנגדותו למינוי. מנדלבליט ואוחנה/ראובן קסטרו

לדברי מנדלבליט, "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי". לטענת היועמ"ש, עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים לקבל על עצמו את התפקיד "בנסיבות הקיימות", וכי "צר לי שבחר לפעול כפי שפעל".

בתחילת השבוע הודיע שר המשפטים אוחנה כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, אך מנדלבליט התנגד למינוי וסבר כי יש מניעה משפטית למנותו מבלי הסכמתו.

השר אוחנה הודיע כי "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט - הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

עוד בוואלה!

אוחנה הודיע על מינוי עו"ד דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה, היועמ"ש מתנגד

לכתבה המלאה
עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
מ"מ פרקליט המדינה אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

ההחלטה של אוחנה למנות את עו"ד אלדד מגיעה לאחר החלטתה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, שאליו מונתה על ידי השר אוחנה. מינוי בן-ארי גינזברג לתפקיד עורר ביקורת רבה בקרב בכירים לשעבר בפרקליטות, וכן מצדו של מנדדלבליט. היועמ"ש טען לאחר בחירתו של אוחנה כי מינוי בן-ארי גינזברג, שלא כיהנה כפרקליטת מחוז, חורג ממתחם הסבירות ועל כן קיימת מניעה משפטית למנותה לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully