וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה הודיע על מינוי עו"ד דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה, היועמ"ש מתנגד

2.2.2020 / 20:10

אוחנה הודיע כי הוא צפוי למנות לתפקיד את מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, זאת לאחר שראיין מועמדים רבים. "המינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק", אמר השר אוחנה. היועמ"ש מתנגד וסבור שיש מניעה משפטית למנותו לתפקיד

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע היום (ראשון) כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד למינוי אלדד, וסבור שיש מניעה משפטית למנותו מבלי הסכמתו.

השר אוחנה הודיע כי "לאחר תקופה ארוכה בה ראיינתי מועמדים רבים, שקלתי בכובד ראש את התאמתם ונועצתי בנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמעלה מן הנדרש בחוק גם עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט - הגעתי למסקנה כי הפרקליט המתאים למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה בעת הזו הוא מנהל המחלקה הכלכלית עו"ד דן אלדד".

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, אישר כי אלדד עומד בתנאי הסף וניתן למנותו. אוחנה מצדו הוסיף כי לפי סעיף 23א' לחוק המינויים, השר ימנה ממלא מקום מקרב עובדי המדינה, ולכן שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון. "כולי תקווה שהמינוי יתרום לתהליך חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק. אני יודע כי זוהי גם מטרתו של עו"ד אלדד" מסר אוחנה. "התרשמתי מתחושת שליחות עמוקה המפעמת בו, ואני מאחל לו הצלחה רבה במשימות הרבות שעומדות בפני פרקליטות המדינה", אמר.

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
ימונה למ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

מעבר לכך, מסר השר אוחנה כי"בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדות והמועמדים שראיינתי על נכונותם לשאת בתפקיד החשוב ולתרום מניסיונם למען המשימה החשובה של חיזוק אמון הציבור במערכת".

עו"ד אלדד מכהן כ-27 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים שונים, מטרום ההתמחות ועד לתפקיד בו הוא מכהן כעת. משנת 2013 הוא חבר בכיר בהנהלת הפרקליטות, מתוקף תפקידו כמנהל המחלקה הכלכלית. הוא עסק בעיקר בתחום הפלילי, אך גם בתחומים הביטחוניים, האזרחיים, המנהליים והכלכליים.

עו"ד אלדד הוא בוגר ומוסמך של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא כיהן כחבר בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, כחבר הוועדה הדנה בקובלנות משמעתיות נגד רופאים וכחבר הצוות לחיזוק שלטון החוק וטוהר המידות בשלטון המקומי. בין היתר, עו"ד אלדד הוא בוגר התוכנית לפיתוח מנהלים של משרד המשפטים, בוגר קורס ניהול לחברי הנהלת פרקליטות המדינה ועמית בתוכנית העמיתים לסגל הבכיר של שירות המדינה.

עוד בוואלה!

המלחמה ב"דיפ סטייט" מקדשת את האמצעים: אוחנה שוב מנצח את מנדלבליט

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
השר אוחנה והיועמ"ש מנדלבליט/ראובן קסטרו

ההחלטה של אוחנה למנות את עו"ד אלדד מגיעה לאחר החלטתה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, שאליו מונתה על ידי השר אוחנה. מינוי בן-ארי גינזברג לתפקיד עורר ביקורת רבה בקרב בכירים לשעבר בפרקליטות, וכן מצדו של מנדדלבליט. היועמ"ש טען לאחר בחירתו של אוחנה כי מינוי בן-ארי גינזברג, שלא כיהנה כפרקליטת מחוז, חורג ממתחם הסבירות ועל כן קיימת מניעה משפטית למנותה לתפקיד.

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון פסק בג"ץ כי יש להקפיא את מינויה של בן-ארי גינזברג לתפקיד, ולאחר מכן הודיעה הפרקליטה כי היא מוותרת על המינוי. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" אמר אוחנה כי על מועמדותו לתפקיד הופעלו לחצים שהביאו להחלטתה לוותר על המינוי. "ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן. אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת".

(עדכון ראשון 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully