וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה ליועמ"ש: אראיין מועמדים למ"מ פרקליט המדינה גם מחוץ לפרקליטות

שר המשפטים השיב במכתב למנדלבליט על המועמדים שהציע למשרה וכתב כי "מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות, ולא רק שם, מצוי במתחם הסבירות". אוחנה תקף את מנדלבליט לאחר שהציע לשקול את מועמדות המשנות לפרקליט המדינה, וכתב כי "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב"

עריכה: ליר שפיגלר

סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה | כל הפרטים

  • השר אוחנה ליועמ"ש: אראיין מועמדים גם מחוץ לפרקליטות
  • אוחנה: "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך"
  • שר המשפטים יראיין את מועמדי היועמ"ש, בהן המשנות לפרקליט המדינה

שר המשפטים אמיר אוחנה השיב היום (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר כי יראיין מועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה גם מחוץ לפרקליטות. "מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות (ולא רק שם) מצוי במתחם הסבירות, ועל כן אזמין מועמדים נוספים העונים על תבחין זה", כתב אוחנה.

אוחנה הוסיף כי "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך". זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה פנה אמש לאוחנה בבקשה לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה. בהודעה מטעם מנדלבליט נמסר כי "לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
"אשמח לפגוש בכל מועמד שתעלה בפני". אוחנה מנדלבליט/ראובן קסטרו

שר המשפטים כתב כי "אשמח לפגוש בכל מועמד שתעלה בפני. על כן אראיין בשמחה את שתי המועמדות הנוספות, גם אם אביע תמיהה על כי ביניהן מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה מדוע הוא נחוץ עד מאוד - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים. כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעיולת כאשר המשרה החשובה תיוותר לא מאויישת? בכל אופן אשמע גם אותה בלב פתוח ובנפש חפצה".

המלצתו של היועמ"ש על שתי המועמדות הנוספות מגיעה לאחר החלטתה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, אליו מונתה על ידי השר אוחנה. מינוי בן-ארי גינזברג לתפקיד עורר ביקורת רבה בקרב בכירים לשעבר בפרקליטות ומצדו של מנדדלבליט. היועמ"ש טען לאחר בחירתו של אוחנה כי מינוי בן-ארי גינזברג,שלא כיהנה כפרקליטת מחוז, חורג ממתחם הסבירות ועל כן קיימת מניעה משפטית למנותה לתפקיד.

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון פסק בג"ץ כי יש להקפיא את מינוי של בן-ארי גינזברג לתפקיד, ולאחר מכן הודעיה הפרקליטה כי היא מוותרת על המינוי. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" אמר אוחנה כי על מועמדותו לתפקיד הופעלו לחצים שהביאו להחלטתה לוותר על המינוי. "ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן. אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת. מצער אותי מאוד וגם דורש בעיני בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת".

אורלי בן ארי גינזברג טקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
בן-ארי גינזברג/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully