וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת השר אוחנה למ"מ פרקליט המדינה: המערכת הגברית השפיעה על פרישתי

8.1.2020 / 17:13

בכנס "דרכה של אישה בעולם המשפט" אמרה אורלי בן-ארי גינזבורג, מועמדתו לשעבר של אוחנה לתפקיד הבכיר כי ייתכן ודרכה בפרקליטות נחסמה משום שהיא אישה. "מקבלי ההחלטות הם באמת גברים", אמרה, אך סייגה: "לא חושבת שזה היה גדר השיקולים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

אורלי בן ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז ומעמדותו לשעבר של שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, אמרה היום כי יכול להיות להיותה אישה הייתה השפעה כלשהי על אי המינוי לתפקיד.

בן ארי אמרה את הדברים באירוע "דרכה של אישה בעולם המשפט" באוניברסיטת תל אביב, ובתשובה לשאלה האם היא חשה אי פעם שדרכה בפרקליטות נחסמה משום שהיא אישה, השיבה: "לא חושבת שזה היה גדר השיקולים, בטח לא במחוז", אך "יכול להיות שבמישור הארצי היה לזה איזשהו, בוא נאמר, שזה התכתב עם עוד דברים".

הפרקליטה פירטה והוסיפה כי לאי המינוי הייתה השפעה שכן היא מגיעה מרקע שונה, בין היתר על בסיס מגדרי. "אני חושבת שבאתי עם עולם תוכן שונה מהמקובל, עם איזושהי תפיסה אחרת, ובוודאי שכאישה זה גם חלק מהעניין הזה", אמרה. "אני חושבת שההנהלה הזו היא בהחלט גברית, או בוא נאמר שזה 'מוטה גבר' במשמעות שמקבלי ההחלטות באמת הם גברים, ואני חושבת שזה בהחלט בהחלט מעורר... אנשים לא אוהבים את השונה והאחר, ואני חושבת שזה השפיע. ברמה המחוזית אני חושבת שלא זו היתה הבעיה".

אורלי בן ארי גינזברג טקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"המערכת מוטה גבר". בן-ארי גינזבורג/שלומי גבאי

"אני מאמינה שנשים הן מנהלות מצוינות", הוסיפה בן ארי גינזברג, שדיברה בכנס של מועדון "משפט ופמיניזם" בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. "אני חושבת שהמשק, בוודאי המגזר הציבורי, היה צריך להגדיל את הנפח. הנתונים הסטטיסטיים האלה, שיש כל כך הרבה נשים מנהלות בפרקליטות, זה לא לגמרי מדוייק משום שיש נשים במחוזות, אבל כשמסתכלים על ההנהלה, אז בכל זאת יש יועץ משפטי - ואף פעם לא היתה אישה - ופרקליט מדינה. נכון שהיו כמה נשים, אבל אם תלכו בקומה 3 בצאלח א-דין תראו שהרוב היו גברים". עוד הוסיפה בן ארי גינברג בחיוך: "אני חושבת שעידן הנשים בהחלט היה צריך להיפתח, ולו כממלאת מקום. אבל זה לא קרה הפעם".

לאחר החלטתה של בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, בחודש שעבר פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר אוחנה בבקשה לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה. יחד עם זאת, במכתב ששיגר היועמ"ש לשר כתב כי המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר.

בהודעה מטעם מנדלבליט נמסר כי "לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully