וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת ארי נשר: ביהמ"ש גזר על הכדורגלן יצחק אספה 4.5 שנות מאסר

30.1.2020 / 10:12

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי אספה ירצה מאסר וישלם 20 אלף שקלים פיצוי למשפחת נשר, ו-5,000 שקל לנער השני. הכדורגלן הורשע בהפקרתו של בן ה-17 ובשיבוש הליכים. אבי נשר: "ידע שחרץ את דין בני למוות". השופט: "על העונש לשמש התרעה ושופר לנהגים עתידיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 4.5 שנות מאסר על הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של ארי נשר בן ה-17, שנהרג בעת שרכב על אופניים חשמליים בספטמבר 2018 בתל אביב. בנוסף לכך, אספה יידרש לשלם 20 אלף שקלים פיצוי למשפחת נשר, ו-5,000 שקל לנער השני.

מלבד הפקרה, אספה אף הורשע בשיבוש הליכי משפט, אך מחמת הספק לא הואשם בעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר. הכדורגלן לא נאשם בהריגתו של נשר, משום שבפרקליטות סברו שלא יכול היה להימנע מהפגיעה בנער - שרכב על אופניים חשמליים יחד עם חברו וסטה לכביש.

השופט צבי גורפינקל קבע כי "עבירת ההפקרה תורמת בחובה מודעות לביצוע העבירה, ויש בה משום שפל מוסרי עמוק. במקום לעצור, לדווח לרשויות, ולהזעיק עזרה רפואית - האדם המעורב בתאונה חושב רק על עצמו, נוטש את הנפגעים, ונמלט על מנת שלא יזוהה. עבירות אלו אינן נדירות לצערנו, ועל בית המשפט להיאבק בהן ביד קשה. לאור זאת, על העונש לשמש התרעה ושופר לנהגים עתידיים, לבל יעזו לנטוש את הנפגעים, גם אם האחריות לתאונה אינה שלהם".

"השפל המוסרי בהתנהלות הנאשם בולט ביתר שאת לא רק בנטישת המקום, אלא בהסרת כל אחריות, בניסיון לטייח את המעשים, והניסיון להטיל על חברו את האחריות בעוד רק הוא נהג ברכב", הוסיף השופט.

גזר דין | יצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר, המחוזי, ת״א 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
הורשע בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט. אספה בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

הפרקליטות ביקשה להטיל על אספה חמש עד שש שנות מאסר בפועל. בנוסף לכך, דרשה הפרקליטות להטיל עליו מאסר על תנאי בשל עבירת שיבוש ההליכים, וכן תשלום פיצוי למשפחת נשר ולמשפחתו של הנער השני שנפגע בתאונה. מנגד, סנגורו של אספה, עו"ד ליאור שטלצר, ביקש לקבל את המלצת שירות המבחן ולהסתפק בעבודות שירות בלבד.

השופט גורפינקל דחה את המלצת שירות המבחן וקבע כי הוא מעדיף את ההליך העונשי וההרתעתי על פני ההליך השיקומי. לדבריו, "הסנגור ניסה לטעון כאילו קיימת הפליה לרעה של הנאשם לעומת הקטין השני שהיה מעורב, והתיק נגדו נסגר. אינני רואה בסיס לטענה זו, ואינני רואה פסול בהחלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגדו, ואיך בכך הפליה לרעת הנאשם - שכן גם התיק נגדו בגין אחריות לתאונה נסגר. אין כל קשר בין האחריות לגרימת התאונה לבין עבירת ההפקרה שהתרחשה בעקבותיה. אני דוחה גם את הטענה שנרמזה כאילו בשל השתייכותו העדתית של הנאשם מחמירים עמו. ההתייחסות אליו היא כהתייחסות לכל נהג בנסיבות דומות".

עוד בוואלה!

הפקרה ושיבוש הליכים: הכדורגלן יצחק אספה שדרס את ארי נשר הורשע

לכתבה המלאה
גזר דין | יצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר, המחוזי, ת״א 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
משפחת נשר בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

אבי, אביו של ארי נשר, אמר בסיום גזר הדין כי הוא תומך בהחלטתו של השופט. "מדובר ביום מאוד קשה לשלושתנו", תיאר. "שום דבר לא ישנה את החיסרון הנוראי שלו. מבחינתנו המשפט לא קשור אלינו ולטרגדיה האישית שלנו ודבר לא ירפה את התחושה העצומה הזו, אבל יש חשיבות עצומה לפסיקה הזו במובן הישראלי. אני לא חושב שאנשים מבינים מה זו הפקרה. זה מעשה של רצח, למרות שהחוק לא קורה לזה ככה. הוא היה יכול לצאת ולהושיט עזרה לבננו. זה היה המעשה האנושי והנכון, והוא ידע שהוא בורח וחורץ את דינו למוות - וזה מה שהוא עשה. ממש ככה".

לדברי נשר, "המחוקק קבע עונש של 14 שנים, מתוך הבנה שהפקרה כמוה כהריגה. אספה יצא בזול, רק כי זה רף הענישה הממוצע. השופט היה צריך לנהוג כך כדי להציל את הנער הבא שישכב על האספלט מדמם, ואני מקווה שהפסיקה הוז שלחה מסר חד וברור - שערך חיי אנוש יותר חשוב מטובתך האישית. אבל גם אם אתה לא בן אדם, דע שיש שופטים בישראל שיטפלו בך".

גזר דין | יצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר, המחוזי, ת״א 30 בינואר 2020. ראובן קסטרו
משפחת נשר בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

האב תקף את התנהלותו של הכדורגלן ושל קבוצתו מ.ס אשדוד. "האדם הזה גרר אותנו שנה וחצי בשקרים שלא יאומנו ובהזיות של עורכי דין חלקלקים", אמר נשר. "אני רוצה לומר למ.ס אשדוד - בעולם יש סטנדרט שאדם שמואשם בפשע מורחק מקבוצת ספורט, כי החברה אמורה לשגר מסר חינוכי. מ.ס אשדוד מעלה את אספה בהרכב חודשים אחרי שהורשע, ומשדרת לציבור הרחב שזה בסדר להפקיר, שזה לא חשוב. אדם שאחראי למעשה כזה לא יכול לבוא בקרבנו, בטח לא בחברה הישראלית. אנחנו יודעים שלא משאירים פצועים בשטח".

"העונש יהווה תמרור אזהרה לציבור כולו"

התובעת בתיק, עו"ד רותם נוימן-וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה כי גזר הדין מבטא את חומרת עבירת ההפקרה "ושולחת מסר מהדהד לציבור הנהגים". עוד אמרה התובעת כי "בית המשפט קבע שזו עבירה שיש בה שפל מוסרי, בכך שהפוגע חושב רק על עצמו ונמלט מהמקום. במקרה הזה הוא גם הגדיל וביצע עבירת שיבוש. אנחנו מקווים שהעונש יהווה תמרור אזהרה לציבור כולו".

סנגורו של אספה, עו"ד ליאור שטלצר, אמר בתום גזר הדין כי הוא ולקוחו מכבדים את החלטת בית המשפט והם שוקלים כיצד לנהוג בהמשך. "מדובר בעונש שלא עולה בקנה אחד עם הענישה במקרים כאלו. העונש מתאים למקרים בהם יש אחריות גם לתאונה עצמה - ולא זה המקרה. אנחנו סבורים שהעונש לא יעמוד בערעור, נלמד את גזר הדין ואנחנו שוקלים את המשך צעדינו", הוסיף.

מוקדם יותר החודש הגיעו הוריו של נשר, אבי ואיריס, לדיון הטיעונים לעונשו של אספה. האם איריס הטיחה בנאשם: "נסעת והשארת את הילד שלנו והחבר שלו זרוקים ומדממים על הכביש". היא אמרה בבית המשפט כי "ארי היה כל מה שאימא יכולה לבקש והרבה יותר מזה בילד קסום אחד. ילד עם נשמה כל כך גדולה ולב כל כך רחב שכל מי שהכיר אותו אהב אותו".

אספה פנה במהלך אותו דיון למשפחה והתנצל. "אני ממש כואב ומשתתף בצערכם ובכאב שלכם", אמר בבית המשפט. "אני לא יכול אפילו לדמיין את מה שאתם עוברים. אני ממש מצטער מעומק לבי על כל מה שאתם עוברים". הוא פנה גם לשופט ואמר לו כי עבר חיים לא פשוטים והגיע רחוק בזכות עבודה קשה. אספה פרץ בבכי והתקשה לדבר, אך הוסיף: "בחיים לא ראיתי את עצמי עומד ככה מול שופט ומדבר. אני נפגעתי, עברתי תקופה קשה ואני עובר אותה גם היום, ואעבור אותה כל החיים שלי". אספה הוסיף כי "אני רק מבקש מבית המשפט לא להרוס את מה שבניתי. שירחם עליי, ושלא יכניס אותי לכלא".

(עדכון ראשון: 09:35)

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
"כל מי שהכיר אותו אהב אותו". ארי נשר/מד"א, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully