וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בהפקרת ארי נשר העיד לראשונה: "שתיתי רק שני שלוקים"

29.4.2019 / 10:46

בעדות ראשונה מטעם ההגנה במסגרת דיוני שלב ההוכחות, טען הכדורגלן יצחק אספה בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא שמע "רעש קטן של פנצ'ר, בקטנה" בעת שנסע אחרי שבילה במסיבת יום הולדת של חברו. "לא עלה בדעתי באותו רגע שהייתי מעורב בתאונה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

יצחק אספה מעיד - עיקרי הדברים

  • הנאשם טוען שלא ידע שהיה מעורב בתאונה: "הייתי שומע 'בום', ברור שהייתי עוצר"
  • אספה על שתיית אלכוהול במסיבת יום ההולדת: "שתיתי שני שלוקים"
  • על מעצרו: "הייתי בהלם. בחיים לא הייתי בבית משפט או בתחנות משטרה"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב העיד היום (שני) לראשונה יצחק אספה, הכדורגלן שנאשם שנהג בשכרות ודרס למוות את הנער בן ה-17 ארי נשר, בנו של הקולנוען אבי נשר. בעדותו טען הנאשם כי שתה רק שתי לגימות במסיבת יום ההולדת שקדמה לתאונה - וכלל לא ידע שהיה מעורב בתאונה, אלא חשב שנגרם לו פנצ'ר.

אספה סיפר שבערב התאונה נסע ליום הולדתו של חברו אור דסה במועדון בתל אביב. "ראיתי בקבוקי שתייה, וודקה, שאחד מהם כבר היה ריק. היו אוכל ושתייה קלה", תיאר. הסנגור, עו"ד כפיר דור, שאל אותו מה הוא שתה. "שתיתי שלוק אחד מאור ואחד מעומר, היה לו יום הולדת", טען אספה.

לקריאה נוספת:
בצל סערת ארי נשר: כשליש מהדוחות בת"א - לרוכבי אופניים חשמליים
הפקיר ונהג בשכרות, אך לא הרג: כתב האישום נגד יצחק אספה
הפגע וברח בת"א: הנהג שדרס את ארי נשר לא צפוי להיות מואשם בהריגה

עדות יצחק אספה, דורס ארי נשר, מחוזי ת"א, 29 באפריל 2019. אבי כהן
אספה בבית המשפט, היום/אבי כהן

הוא סיפר שבילה במסיבה במשך כשעתיים עד שעתיים וחצי. לאחר מכן, הוא עזב את המקום ופנה לרחוב בן אביגדור בעיר, שם חבר אחר שלו הפיק מסיבה. "במהלך הנסיעה שלי שמעתי רעשים, נדלקה לי נורה אדומה, חשבתי שיש לי פנצ'ר", שחזר אספה בעדותו. "התקשרתי לעומר ואור ואמרתי שאני חושב שיש לי פנצ'ר. הם צחקו, ובזה נגמר הסיפור. המשכתי לנסוע רגיל".

אספה טען כי הוא שמע "רעש לא חזק, ממש בקטנה. בגלל זה בכלל לא עלה בדעתי שהייתי מעורב בתאונה או משהו אחר". השופט שאל את אספה מדוע הוא לא יצא לבדוק אם יש לו פנצ'ר, וזה השיב: "כי לא ראיתי שהאוטו נוסע רגיל. זה היה לשנייה".

לטענתו, כשהגיע לרחוב בן אביגדור ראה שנגרם נזק לרכב. "הצד של המנורה, של הפנס, נכנס לי טיפה פנימה. המראה הייתה קצת שבורה. לא ידעתי מאיפה זה בא לי כי בנסיעה שמעתי רעשים קטנים, אבל שום דבר שייחסתי שיכול להיות תאונה".

עדות יצחק אספה, דורס ארי נשר, מחוזי ת"א, 29 באפריל 2019. אבי כהן
עדותו של אספה. בית המשפט, היום/אבי כהן

לאחר מכן, לדבריו, הוא שתה בקבוק בירה וחיכה לחבריו, אור דסה ועומר לקאו, שהגיעו אחרי כ-20 עד 30 דקות. אספה נשאל מדוע חזר לכיוון שממנו הגיע וטען: "אור רצה לחזור כי חברים שלו נשארו שם. כשהם הגיעו הם סיפרו לי שראו אירוע שהיה, כנראה תאונה, ושכיול להיות שהייתי מעורב בה. הם ראו את הנזקים, ואני אמרתי להם שאין מצב. אז הם אמרו בוא ניסע בדרך שנסעת. אמרתי להם שאין סיכוי שזה אני כי אם הייתי שומע 'בום', או מרגיש תאונה, ברור שהייתי עוצר. לא עלה בדעתי באותו רגע שהייתי מעורב בתאונה כזו".

על מעצרו אמר אספה: "הייתי בהלם. בחיים לא הייתי בבית משפט או בתחנות משטרה. עוצרים אותך 20-30 ניידות, אוזקים אותך בידיים וברגליים. לא ידעתי מה לעשות, הייתי מבוהל. התקשרתי לסוכן, שהוא כמו אבא בשבילי. הוא אמר לי להיות רגוע ושהוא ישלח לי עורך דין ושהוא יטפל בי. שאין לי מה לדאוג".

בחקירתו הנגדית, שהובילה התובעת עו"ד רותם נוימן-וסרמן, סיפר כי קודם למסיבות בילה עם משפחתו. "הרמנו כוסית לחיים", אמר, "שתיתי כוס אחת". התובעת עימתה את אספה עם דברים שאמר לשוטר כשנעצר, אז הודה כי שתה שתי כוסות יין.

אספה אמר בתגובה כי בדוח כשנעצר לבדיקת ינשוף, ציין ששתה כוס אחת. "בחקירות יושבים עליך שלושה אנשים אחרי שבוע במעצר, צועקים עליך, אני לא בדיוק זוכר את הדברים. לא נותנים לך גם לענות תשובות (...) עברתי המון דברים במעצר, מאשימים אותך בהמון דברים, מקללים, משפילים אותך, צועקים עליך שהרגת ילד, לפעמים לא נותנים לך אפילו זמן לענות", סיפר. "אם היו נותנים לי זמן לענות ולא רק מקללים, אולי כן הייתי אומר שהתבלבלתי".

עדות יצחק אספה, דורס ארי נשר, מחוזי ת"א, 29 באפריל 2019. אבי כהן
משפטו של אספה, היום/אבי כהן

התובעת הציגה בפניו סרטון ממצלמת האבטחה ברחוב בן אביגדור. בסרטון נראה רכבו של אספה מגיע, ואז הוא יוצא ממנו. לטענת התובעת, אספה שתה את הבירה במועד אחר מזה שציין, ומכאן שנהג בשכרות. לגרסתו, הוא שתה בירה באותו שלב, לאחר שנהג, מה שמסביר את התוצאה החיובית בבדיקת השכרות. מנגד, לגרסת הפרקליטות לא הייתה בירה באותו שלב, והבדיקה היא תוצאה של דברים ששתה לפני שנהג.

בעימות מולו אמרה התובעת כי "עוברות פה פחות מ-20 שניות מרגע שאתה מגיע עד שאתה יוצא מהרכב. איך הספקת לשתות את הבירה ברכב? אני אומרת לך שבחקירה התעקשת ששתית את הבירה לפני שיצאת, ורק אחרי שהראו לך את הסרטון אמרת שנכנסת שוב לאוטו ושתית את הבירה בחלקים".

התובעת מציגה את המשך הסרטון ומראה שהחברים הגיעו לאחר חמש דקות. "חמש דקות שלמות חיכית לחברים שלך. ורק היום, כבר בערך שלוש פעמים, אמרת שחיכית להם המון המון זמן. אני יודעת שאמרת את זה בשביל להסביר שהספקת לשתות את הבירה. יכול להיות שזה הרגיש לך המון זמן כי היית לחוץ?"

אספה ענה כי בחקירתו "הם לא נתנו לי לענות על השאלות. כל הזמן לחצו וקיללו והשפילו. וגם עניתי להם. ברגע שנתנו לי לענות אמרתי שיצאתי ונכנסתי כמה פעמים, ובזמן שחיכיתי להם באוטו שתיתי את הבירה. אני לא ממציא את זה, זה עובדה".

כתב האישום: צרך משקאות אלכוהוליים ופגע בארי ובחברו

מדובר בעדות הראשונה מטעם ההגנה במסגרת הדיונים בשלב ההוכחות. בפרקליטות החליטו לא לייחס לו את עבירת הריגה משום שקבעו כי לא היה יכול להימנע מהפגיעה.

לפי כתב האישום, אספה, "נהג חדש צעיר", הגיע למועדון בנמל תל אביב בערב התאונה לחגוג יום הולדת לחברו. אספה וחבריו צרכו משקאות אלכוהוליים ונסעו למסיבה נוספת בדרום העיר. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג אספה בגילופין בשדרות רוקח בתל אביב, במהירות של כ-75 קמ"ש, אף שהמהירות המותרת היא 50 קמ"ש.

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
ארי נשר/מד"א, מד"א

באותה עת, נשר וחברו, נער בן 17, רכבו על אופניים כשנשר יושב בחלק הקדמי. מכתב האישום עולה כי חברו של נשר "רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב בו נהג אספה".

לאחר התאונה ועל אף תוצאותיה, המשיך אספה בנסיעתו, ורק לאחר מכן נעצר בצומת הרחובות שדרות רוקח ואבן גבירול, לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית, עצר בשנית ואז נמלט מהמקום לכיוון רחוב בן אביגדור וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה לנשר וחברו, ששכבו פצועים במקום.

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully