וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקיר ונהג בשכרות, אך לא הרג: כתב האישום נגד יצחק אספה

24.10.2018 / 11:23

כתב אישום הוגש נגד הכדורגלן שפגע בנער ארי נשר בתאונה הקטלנית בתל אביב. טרם התקבלה החלטה במה יואשם חברו בן ה-16 של נשר, שהרכיב אותו על אופניו. "האופניים סטו - והנאשם התנגש בהם בעוצמה", נכתב בכתב האישום

צילום יותם רונן עריכת וידאו: ניר חן

כחודש לאחר התאונה הקטלנית בה נהרג הנער ארי נשר, הגישה הבוקר (רביעי) פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בגין עבירות של הפקרה ונהיגה בשכרות נגד שחקן מ.ס אשדוד יצחק אספה. בפרקליטות עדיין לא החליטו במה יואשם הנער שהרכיב את נשר על אופניו.

לפי המתואר בכתב האישום, אספה, "נהג חדש צעיר", הגיע למועדון בנמל תל אביב בערב התאונה לחגוג יום הולדת של חברו. הנהג וחבריו צרכו משקאות אלכוהוליים בהם שלושה בקבוקי וודקה ובהמשך הלילה עזבו את המועדון ונסעו למסיבה נוספת בדרום העיר. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג הנאשם בשדרות רוקח בתל אביב, בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, אף שהמהירות המותרת בדרך היא 50 קמ"ש.

באותה עת, רכב קטין על גבי אופניים חשמליים כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר. מכתב האישום עולה כי "הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב בו נהג אספה".

לקריאה נוספת בנושא:
הערעור התקבל: דורסו של הנער ארי נשר לא ישוחרר ממעצר בית
למרות בקשת המשטרה: החשוד שפגע בארי נשר שוחרר בתנאים מגבילים

טענות המשטרה התקבלו - ביהמ"ש קיבל את ערר המשטרה והחזיר למעצר בית את הכדורגלן שדרס למוות נער וברח מהמקום. תאגיד כאן
לא הואשם בהריגה. אספה, השבוע/תאגיד כאן

לאחר התאונה ועל אף תוצאותיה, המשיך אספה בנסיעתו, כאשר כמה שניות לאחר מכן נעצר לפני צומת הרחובות שדרות רוקח ואבן גבירול. הנאשם עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רחוב בן אביגדור וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה לנשר וחברו, ששכבו פצועים במקום. במהלך נסיעתו התקשר הנאשם לחברו ארבע פעמים, כשהוא שרוי בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל ובהמשך אמר כי הוא "פגע במשהו והמשיך לנסוע".

מאוחר יותר באותו הלילה, ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת "אלדן" ולמסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה. השניים ביקשו כי יגיע גרר על מנת לקחת את רכב הקיה למוסך וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. בשלב מסוים החליטו הנאשם וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה בה היה מעורב. בהגיעם למקום התאונה, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכבם אשר היו פזורים במקום.

עוד באותו נושא

יותר מ-2,000 תאונות בשנה: נתוני האופניים החשמליים נחשפים

לכתבה המלאה

אספה הטיח בחקירה: חבריי משקרים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל ביום שבת האחרון את ערעור המשטרה בנוגע לאספה והחזיר אותו למעצר בית. בית המשפט החליט לשחררו בתנאים מגבילים ממעצר הבית שלו, זאת למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצר הבית בעוד כמה ימים.

בדיון ציין חוקר המשטרה צביקה מוזס כי אספה טוען כי אינו זוכר מה אירע בליל התאונה, וכי הוא מכחיש כל קשר. אספה עומת עם העדים, חבריו הטובים, והטיח בדיון כי חבריו משקרים. עוד הוסיף החוקר כי אספה אמר בחקירתו כי הוא נמלט לכיוון רחוב אביגדור, שם היה אמור לבלות עם חבריו, ומשם הם נסעו לזירת התאונה לראות מה אירע בה. עם זאת, הדגיש חוקר המשטרה, עדויות חבריו עדיין נבחנות על ידי הפרקליטות.

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
נשר. נהרג בעת שרכב על אופניו/מד"א, מד"א

אמו של הנער החשוד אמרה בסוף השבוע כי ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד בנה היא "החלטה שערורייתית ומבישה של הפרקליטות". האם האשימה את גיא גורן, הממונה על תיק התאונה מטעם פרקליטות, שהוא "סגר את התיקים לרות דוד, רונאל פישר וכעת ליצחק אספה הנהג השיכור והדורס".

עוד הוסיפה כי "הפרקליטות סוגרת תיקים לפושעים אמיתיים ונופלת לקורבנות העבירה. זוהי תופעה שחוזרת על עצמה". היא קראה לגורן ולפרקליט המדינה "לעסוק במבצעי העבירה ולא בקורבנות".

(עדכון ראשון: 07:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully