וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקרה ושיבוש הליכים: הכדורגלן יצחק אספה שדרס את ארי נשר הורשע

10.9.2019 / 9:46

שנה לאחר תאונת הדרכים בה נהרג הנער בן ה-17, בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את שחקן מ.ס אשדוד בהפקרתו. עם זאת, אספה זוכה מחמת הספק מעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה גבוהה מהמותר. "לא ניתן לקבל את טענות הנאשם כאילו חשב שמדובר בפנצ'ר"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

דורס ארי נשר הורשע - כל הפרטים:

  • בית המשפט הרשיע את יצחק אספה בהפקרת ארי נשר ובשיבוש הליכי משפט
  • השופט: "לא אוכל לקבל את טענת הנאשם כאילו חשב שנגרם לו פנצ'ר"
  • הכדורגלן זוכה מחמת הספק מנהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את שחקן הכדורגל יצחק אספה בהפקרתו של הנער ארי נשר בן ה-17 ובשיבוש הליכי משפט, אך זיכה אותו מחמת הספק מעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר. אספה לא נאשם בהריגתו של נשר, משום שבפרקליטות סברו שלא יכול היה להימנע מהפגיעה בנער - שרכב על אופניים חשמליים יחד עם חברו וסטה לכביש.

השופט צבי גורפינקל פירט שורת עדויות של עדי תביעה שהבחינו בפגיעה החזקה בנשר ובחברו, וכאלה שהבחינו בנזק שנגרם לרכב. "לא אוכל לקבל את טענת הנאשם כאילו חשב שנגרם לו פנצ'ר ולא חש שום פגיעה. הפגיעה גרמה לרעש חזק ובלתי שגרתי שהסב את תשומת לבם של נהגים בנתיב הנגדי", קבע גורפינקל. "לא ייתכן שלא שמע את הרעש שנגרם מרכבו בהמשך הנסיעה. טענתו כי חשב שנגרם תקר בצמיג לא יכולה להתקבל. אני דוחה את עדותו של הנאשם שלא הבחין בתאונה כעדות בלתי מהימנה שלא מתיישבת עם העובדות והמציאות".

השופט הזכיר גם שיחות של אספה עם שני חבריו עומר לקאו ואור דסה, לאחר התאונה. על פי העדויות שנשמעו במהלך המשפט, בשיחה הראשונה אמר להם כי הוא חושב שיש לו פנצ'ר, אך בשיחה שנייה אמר כי הוא חושב שפגע במשהו. הוא מזכיר גם כי כאשר פגש אספה בשוטרים, סיפר להם בין היתר כי לא הוא שנהג ברכב, אלא לקאו.

באשר לאישומים מהם זוכה אספה - נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר - השופט ציין כי אף שבבדיקת האלכוהול שנערכה לאספה הייתה בדמו רמה גבוהה מהמותר, ואף שהוא אינו מאמין לאספה כי לא שתה בזמן ששהה במועדון. הפרקליטות לא הגישה חוות דעת שתקבע מה הייתה רמת האלכוהול בדמו בזמן התאונה. לפיכך זיכה אותו מאשמה זו. לגבי הנהיגה במהירות גבוהה מהמותר - גם כאן לא ניתן היה לקבוע זאת ברמה הדרושה במשפט הפלילי.

יצחק אספה המואשם בדריסת ארי נשר בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-10 בספטמבר 2019. דניאל דולב, אתר רשמי
אמר לחבריו כי הוא חושב שפגע במשהו. אספה בבית המשפט, היום/אתר רשמי, דניאל דולב

עו"ד כפיר דור, סנגורו של אספה, אמר כי "היום ניתנה הכרעת הדין בתיק שלא אמור היה להתנהל. התיק הזה התנהל רק כי פרקליטות המדינה החליטה לייחס עבירות לרוב ליצחק אספה, והיום בית המשפט זיכה אותו מחלקן - הן מנהיגה תחת השפעת אלכוהול והןמנהיגה במהירות - והרשיע בעבירה אחת של הפקרה, לא שתיים כפי ישוחסו לו בכתב האישום (כלפי נשק וחברו שרכב איתו על האופניים, ד"ד). אנחנו סבורים שאם בכתב האישום היתה מלכתחילה עבירה אחת של הפקרה - התיק לא היה מתנהל".

התובעת, עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשם בהפקרתם של ארי נשר ושל קטין נוסף שנפגע בתאונה. נקבע שהנאשם פגע בהם, לא עצר לבדוק את תוצאות התאונה והמשיך. הוא לא עמד בחובתו המוסרית הבסיסית של כל נהג, והורשע גם בשיבוש הליכי משפט. בית המשפט דחה בשתי ידיים את גרסת הנאשם שלא שתה, אך מכיוון שלא ניתן לקבוע ברמה הנדרשת במשפט פלילי מה היתה רמת האלכוהול בזמן הנהיגה - כארבע שעות לפני הבדיקה - הוא זוכה".

יצחק אספה המואשם בדריסת ארי נשר בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-10 בספטמבר 2019. דניאל דולב, אתר רשמי
אספה בבית המשפט, היום/אתר רשמי, דניאל דולב

אספה, שמשחק בקבוצת מ.ס אשדוד, העיד בחודש אפריל האחרון. הוא סיפר שלפני התאונה היה במסיבת יום הולדת של חברו לקבוצה במועדון בנמל תל אביב. לטענתו שתה רק "שני שלוקים" של אלכוהול, וכלל לא ידע שהיה מעורב בתאונה, אלא חשב שנגרם לו פנצ'ר. "במהלך הנסיעה שלי שמעתי רעשים, נדלקה לי נורה אדומה, חשבתי שיש לי פנצ'ר", סיפר אספה בעדותו. "התקשרתי לעומר ואור (עומר לקאו ואור דסה, ד"ד) ואמרתי שאני חושב שיש לי פנצ'ר. הם צחקו, ובזה נגמר הסיפור. המשכתי לנסוע רגיל". אספה טען עוד כי הרעש ששמע היה "לא חזק, ממש בקטנה. בגלל זה בכלל לא עלה בדעתי שהייתי מעורב בתאונה או משהו אחר". השופט צבי גורפינקל שאל את אספה מדוע הוא לא יצא לבדוק אם יש לו פנצ'ר, וזה השיב: "כי לא ראיתי שהאוטו נוסע רגיל. זה היה לשנייה".

לפני שלושה חודשים, העיד במשפטו של אספה גם הנער שהרכיב את נשר על אופניו וחשוד בגרימת מותו ברשלנות. הנער סיפר כי הוא אינו זוכר את רגעי התאונה. "אני זוכר שהייתי עם חבר ובאנו לצאת עם האופניים. זה הדבר האחרון שאני זוכר. את התאונה אני לא זוכר". בנוגע לרגעים שלאחר התאונה סיפר: "הדבר הראשון שאני זוכר הוא שהייתי בבית חולים".

אבי ואיריס נשר, הורי של ארי נשר שנדרס למוות, הגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב להכרעת דינו של הנהג בדורס - הכדורגלן יצחק אספה, 10 בספטמבר 2019. דניאל דולב, מערכת וואלה!
ההורים אבי ואיריס נשר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, דניאל דולב
ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
"בכלל לא עלה בדעתי שהייתי מעורב בתאונה ". ארי נשר/מד"א, מד"א

בחודש ינואר החליטו בפרקליטות כי הנער יואשם בגרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע. בהודעות הפרקליטות נכתב כי לפי החשדות, הרכיב החשוד את נשר על אופניים חשמליים, בניגוד להוראות החוק ובאופן המקשה על שליטה מלאה באופניים. בשל אופן רכיבתו על האופניים, בכביש, וכשהוא ונשר לא חובשים קסדות, מיוחסות לחשוד גם הפרה של חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה, וכן הסטת האופניים, ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, שבעקבותיה נגרמה תאונה ונגרם מותו של נשר.

(עדכון ראשון: 9:02)

חברו של ארי נשר אשר חשוד בגרימת מותו במהלך דיון בעניינו, מחוזי, ת"א 2 ביוני 2019. אתר רשמי
לא זוכר את רגעי התאונה. חברו של נשר, יוני האחרון/אתר רשמי
אבי ואיריס נשר, הורי של ארי נשר שנדרס למוות, הגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב להכרעת דינו של הנהג בדורס - הכדורגלן יצחק אספה, 10 בספטמבר 2019. דניאל דולב, מערכת וואלה!
ההורים אבי ואיריס נשר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, דניאל דולב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully