וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של ארי נשר ליצחק אספה: "השארת אותו זרוק ומדמם"

13.1.2020 / 13:08

הפרקליטות ביקשה לגזור על הכדורגלן שהורשע בדריסת הנער כ-5-6 שנות מאסר בפועל, זאת בעבירת הפקרה. במהלך דיון הטיעונים לעונשו, הטיחו בו הוריו של ארי, אבי ואיריס נשר, האשמות קשות על היום בו פגע ובנם והפקיר אותו על הכביש. "אתה לא יודע מה קרה שם כי ברחת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

הפרקליטות ביקשה היום (שני) להטיל על הכדורגלן יצחק אספה כחמש עד שש שנות מאסר בפועל בגין הפקרתו של הנער ארי נשר, שנדרס למוות בתל אביב בעת שרכב על אופניים חשמליים. הפרקליטות, שהציגה את בקשתה במהלך דיון הטיעונים לעונש בעניינו של אספה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, דרשה בנוסף להטיל עליו מאסר על תנאי בשל עבירת שיבוש ההליכים, וכן פיצוי למשפחת נשר ולמשפחתו של הקטין השני שנפגע בתאונה.

הוריו של נשר, אבי ואיריס, הגיעו לדיון. "נסעת והשארת את הילד שלנו וחבר שלו זרוקים ומדממים על הכביש", הטיחה איריס, אמו של ארי באספה במהלך הדיון.

"ארי היה כל מה שאמא יכולה לבקש והרבה יותר מזה בילד קסום אחד", אמרה נשר בבית המשפט. "ילד עם נשמה כל כך גדולה ולב כל כך רחב שכל מי שהכיר אותו אהב אותו. בטח גם אתה היית אוהב אותו אם הייתם מכירים. אני רוצה לספר לך על הלילה של התאונה, לספר לך מה קרה מרגע התאונה. אתה לא יודע כי ברחת משם".

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התחיל כעת דיון הטיעונים לעונש של הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרת הנער ארי נשר, אותו דרס למוות. הוריו של נשר, אבי ואיריס, הגיעו לדיון, 13 בינואר 2020. מערכת וואלה!
אספה בדיון בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, היום/מערכת וואלה!

אבי נשר, אביו של ארי, ביקש להחמיר ככל שמאפשר החוק בעונשו של אספה. בדבריו, הוא תיאר את הרגעים שאחרי הפגיעה בבנו, על סמך הכרעת הדין, ואמר: "הוא יודע שמשהו נורא קרה. הוא יודע שהוא פגע בבני אדם. אבל הוא לא יוצא מהרכב החבול שלו. אבל משהו מרתיע אותו מלצאת. משהו עוצר בעדו. ברור שאחרי פגיעה עוצמתית שכזאת אין כל ספק שמוטלים על הכביש פצועים, אולי פצועים אנוש. צריך לחוש לעזרתם, לקרוא למגן דוד אדום, אולי עוד אפשר להציל חיים. זה הדבר האנושי לעשות, זה הדבר שכל אחד מאיתנו מצווה לעשות בסיטואציה כזו".

"אבל מר אספה יודע שהוא שתה, וכששותים ונוהגים - אם תופסים אותך - יש מחיר", המשיך נשר. "אם יחוש לעזרת הפצועים, תגיע משטרה, תתבצע בדיקת ינשוף ולנהיגה תחת שכרות יש השלכות. במה לבחור, חושב מר אספה: בעזרה לפצועים אנוש? או בתועלת אישית? מה לעשות, מה לעשות, חושב מר אספה בעוד הבן שלי מפרפר על האספלט, בין החיים למות. הוא מתלבט הרבה זמן. אנחנו יודעים שמר אספה חיכה במכונית קרוב לדקה. שישים שניות. נצח.

נשר המשיך ואמר כי "ואז מגיע מר אספה להחלטה מזעזעת ומרעישה ובלתי אנושית: הוא מחליט להתעלם לגמרי מהערך המקודש של חיי אדם, הוא מתעלם לגמרי מהערך החברתי הבסיסי והתשתיתי ביותר שמקדש את עקרון הערבות ההדדית שמאפשר לנו לחיות יחד. והוא פשוט מחליט להסתלק מהמקום. הוא משחרר ברקס, לוחץ על הגז, ונוסע".

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התחיל כעת דיון הטיעונים לעונש של הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בהפקרת הנער ארי נשר, אותו דרס למוות. הוריו של נשר, אבי ואיריס, הגיעו לדיון, 13 בינואר 2020. מערכת וואלה!
בני הזוג אבי ואיריס נשר בבית המשפט/מערכת וואלה!

לדברי האב, החלטתו של אספה היא "החלטה גורלית שהשלכותיה איומות לגבי חייו ומותו של הבן שלי. הוא מחליט להפקיר את הנערים הפצועים ולנסות להתחמק מעונש. מעתה והלאה הוא פושע לכל דבר. שהולך להעמיד פנים שהוא לא שמע כלום, לא ידע כלום, לא שיבש כלום. פושע".

עוד הוסיף כי "השלכות הפשע הן הרסניות לא רק לגבי המשפחה שלי, אלא גם לגבי המרקם העדין של החברה הישראלית, שבהעדר עיקרון הערבות ההדדית עשוי להתפורר לגמרי".

הוא ביקר את החלטת ראשי מועדון הספורט אשדוד לאפשר לאספה להמשיך לשחק, ואמר: "איזו אמירה צינית ונלוזה לגבי החובה האזרחית של כל אחד מאיתנו. איזה זלזול גמור בהכרעת בית המשפט, שהרי אולי זה חוקי לתת לעבריין שנמצא אשם לשחק מול קהל של ילדים ובני נוער אבל מוסרי וחינוכי זה וודאי לא".

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
ארי נשר/מד"א, מד"א

יצחק אספה פנה במהלך הדיון למשפחה ואמר: "אני ממש כואב ומשתתף בצערכם ובכאב שלכם. אני לא יכול אפילו לדמיין את מה שאתם עוברים. אני ממש מצטער מעומק לבי על כל מה שאתם עוברים".

הוא פנה לשופט ואמר: "עברתי חיים לא פשוטים והגעתי לאן שהגעתי בעבודה קשה יום יום". אספה פרץ בבכי והתקשה לדבר, כשהוסיף: "בחיים לא ראיתי את עצמי עומד ככה מול שופט ומדבר. אני נפגעתי, עברתי תקופה קשה ואני עובר אותה גם היום, ואעבור אותה כל החיים שלי. אני רק מבקש מבית המשפט לא להרוס את מה שבניתי. שירחם עליי, ושלא יכניס אותי לכלא".

"הגיע ממציאות חיים קשה"

סנגורו של אספה, עו"ד ליאור שטלצר, ביקש לקבל את המלצת שירות המבחן ולהסתפק בעבודות שירות בלבד. "העבירה הזו, הפקרה, מאפיינת אנשים נורמטיביים. זה לא אדם שמתכנן באופן שקול תוכנית עבריינית. אנחנו יודעים כעובדה שגם אם הנאשם היה נשאר במקום, למרבה הצער התוצאה לא הייתה משתנה".

לדבריו, "הליך מהסוג הזה מערבב בתוכו הרבה אמוציות, ובהרבה עדויות ששמענו יש עירוב בין התחושות על עצם קרות התאונה לבין התחושות בגין ההפקרה - אבל אין מחלוקת שהנאשם אינו אחראי לתאונה".

עו"ד שטלצר הוסיף כי "הנאשם הוא אדם נורמטיבי, ויותר מכך - אדם שהגיע ממציאות חיים קשה. ממשפחה חד-הורית מרובת ילדים ודלת אמצעים, מהגרת, שסבלה מקשיי קליטה והיטמעות שמאפיינים רבים מבני העדה, לצערנו. הוא בימים אלה מסיים לימודים לתעודת בגרות מלאה. זה אדם שבנה את עצמו מכלום ונמנע מלהגיע לנתיב עברייני, ומוצא עצמו כמו הרבה אנשים נורמטיביים, עומד לדין בגין עבירה שעל הכיעור שלה אי אפשר לחלוק".

תאונת פגע וברח בשדרות רוקח בתל אביב -24 ספטמבר 2018. חטיבת דובר המשטרה
זירת התאונה/חטיבת דובר המשטרה

"המקום של בית המשפט הוא לתת בשלב הזה ביטוי למורכבות של החיים. וכשמדברים על אינטרס ציבורי, צריך לראות גם את הנאשם, את משפחתו, אחיו ואמו. גם הוא חלק מהציבור", הוסיף סנגורו של אספה. "שליחת הנאשם למאסר מאחורי סורג ובריח לא תשרת את האינטרס הציבורי במובנו הרחב. היא רק תגדיל את מעגלי הסבל והכאב, ותפגע בנאשם ובמשפחתו".

אמו של יצחק אספה, מנלו, השתתפה בצערה של המשפחה. "קשה לי. ועכשיו באמת אני לא ידעתי שקרה מקרה כזה. גם אני בצער כמו שהם נמצאים בצער. זה מה שאני מרגישה כל הזמן. כשנאמר לי שזה הבן שלי שעשה את המעשה, אני בכיתי כמו שהם בכו. הוא לא חשב שיקרה לו דבר כזה. הוא לא יצא בשביל לעשות דבר כזה".

לטענתה, בנה לא התכוון לא התכוון לפגוע באנשים. בדברים שאמרה באמצעות המתורגמן, הוסיפה מנלו כי "גם הוא לאחר המקרה נכנס ללחץ והוא לא ידע מה לעשות בכלל. קרה לו מקרה קשה מאוד. גם לו קשה. גם אני עוברים עליי ימים קשים מאוד. כל הזמן אני חושבת ודואגת. וגם עליו".

סנגורו של אספה, עו"ד שטלצר, ביקש מהאם לספר על תפקידו של יצחק במשפחה. האם סיפרה כי "הוא ילד טוב. הוא גדול ומוביל את האחים שלו. אני מתקשרת ומבקשת והוא מטפל באחים שלו ועוזר. חשבתי שיקרו לו רק דברים טובים, לא חשבתי שהוא יגיע למצב כזה".

התיק נגד הנער שהרכיב את ארי על אופניו - נסגר

התובעת נוימן-וסרמן, מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), אמרה כי "הנאשם בחר לעזוב את המקום מבלי להזעיק עזרה ומבלי לעמוד על הנזקים. שני קטינים, בני פחות מ-17, נזרקו למרחק של כעשרים מטרים, והנאשם השאיר אותם שרועים על הכביש ובחר למלט את עצמו. ולא רק זו, הנאשם עשה כל שלאל ידו כדי לחמוק מאחריות ולשבש את החקירה - ראשית בעצם הימלטותו מהמקום, ושנית במעשים שבגלל הורשע בעבירת השיבוש".

בספטמבר האחרון נסגר התיק נגד בן ה-17 שהרכיב את נשר על אופניים במהלך תאונת הדרכים בה נהרג לפני כשנה, ונחשד בגרימת מותו ברשלנות. בפרקליטות הסבירו כי ההחלטה התקבלה בשל היבטים ושיקולים הנוגעים לנסיבות האירוע. מלבד הקושי להוכיח את יסודות העבירה, בפרקליטות נימקו את החלטתם גם בגילו של הנער וחוות דעת שירות המבחן שניתנה בעניינו. כמו כן, גם נסיבותיו האישיות של הנער הובאו בחשבון בעת קבלת החלטת הפרקליטות.

(צילום: 10:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully