וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 75 ימים במאסר: העליון הורה לשחרר גבר שנעצר על ביזיון ביהמ"ש

28.1.2020 / 16:38

לאחר שמעצרו הוארך ארבע פעמים, החליט בית המשפט העליון לשחרר ממעצר את מיכאל אילוז, שסיפורו פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. אילוז, תושב הצפון, נעצר על מנת להפעיל עליו לחץ להשיב מחשבים בעלי מידע יקר ערך. השופט קבע כי "בנקודת זמן זו איני רואה תוחלת בהמשך המאסר"

-

(בוידאו: ביהמ"ש המחוזי הפך החלטה לשחרר למעצר בית חשוד בדריסה)

בית המשפט העליון הורה לשחרר היום (שלישי) מהכלא את מיכאל (מיקי) אילוז. הוא ישב בכלא במשך 75 ימים, בהליך נדיר ביותר של מאסר בשל ביזיון בית המשפט, במסגרת הליך לפירוק חברה. המקרה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

מדובר ברשת סופרמרקטים שהייתה פעילה בצפון ובדרום, ונכנסה להליך פירוק ב-2016. המנהלת המיוחדת שמינה בית המשפט המחוזי בנצרת, עו"ד עדי גילה חכמון, הגיעה למסקנה כי החברה קרסה לכאורה בשל תרגיל עוקץ שביצע הבעלים יחד עם אחד המנהלים הבכירים, שהוא בנו של אילוז. לדבריה, כשבוע לפני שהוגשה בקשת הפירוק, הגיע אילוז לאחד הסניפים, ולקח משם את המחשבים ששימשו את מחלקת הנהלת החשבונות - ובהם כביכול מידע יקר ערך.

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, הורה לאילוז להשיב את המחשבים - ולפני כחודשיים וחצי, אף שלח אותו למאסר עד שיעשה כן, או שיאמר מה עלה בגורלם. אילוז, תושב הצפון בשנות ה-50 לחייו שיוצג בהליכים אלו על ידי עו"ד יובל יועז ודורון ברקת ממשרד קרניאל ושות', עדיין מכחיש כי לקח את המחשבים, ולכן לטענתו אינו יכול להשיבם.

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
"יש לייחס משקל לחלוף הזמן". בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

בית המשפט העליון דן בעבר בהליך, אך אישר לשלוח את אילוז לכלא תוך שהוא קובע כי יש לאשר מחדש את מעצרו מדי 21 ימים. היום החליטו השופטים יצחק עמית, נעם סולברג וג'ורג' קרא, כי המאסר מיצה את עצמו.

"לטעמי", כתב השופט עמית. "במקרים חריגים כמו זה שלפנינו, כאשר טענת הממרה בדבר חוסר יכולת לקיים את הצו היא טענה שניתן להעלותה במישור המעשי (להבדיל מהמישור המשפטי), אך בעיקר כאשר הסנקציה שהושתה על הממרה כוללת מאסר ופגיעה בזכות לחירות, אזי יש לייחס משקל לחלוף הזמן שבו נתון הממרה תחת חרב הסנקציה".

השופט עמית המשיך ואמר כי "במקרה שלפנינו, עומדות רגלנו בתקופת המאסר הרביעית, ולאחר שהמשיב ריצה כמחצית התקופה". הוא קבע כי "בנקודת זמן זו איני רואה תוחלת בהמשך המאסר, נוכח הסיכוי הקלוש שיהא בכך כדי להביא 'לשבירתו' של המערער, ולהודאתו כי המחשבים עדיין בשליטתו או כי הוא שהשמיד אותם". הוא הורה לשחרר את אילוז מהמאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully