וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זגורי פנה לבית המשפט במהלך עדותו של עד המדינה: "אני חף מפשע"

20.1.2020 / 22:40

עד המדינה במשפט הרצח בדרום עלה פעם נוספת לדוכן העדים וחשף את יחסי הכוחות בארגוני הפשיעה. "ניבי לא פותח מלחמות אם אין לו אינטרס", הוא אמר על אחד מהנאשמים המרכזיים בפרשה. לדבריו, זגורי פנה לעבריין בני שלמה כדי שלא יפגעו בו: "היה לו אינטרס להגן עליי"

צילום: יניב זוהר, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: עורך דינו של העבריין יניב זגורי, בתחילת החודש)

ביום נוסף בעדותו של עד המדינה במשפט הרצח של דבורה הירש, טל קורקוס ואלישע סבח, פנה היום (שני) העבריין יניב זגורי לבית המשפט ואמר: "אני חף מפשע". העד, שזהותו נאסרה לפרסום, עלה פעם נוספת לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כדי למסור את עדותו בפרשה, שבה נאשמים זגורי ועבריינים נוספים, וסיפר על המתחולל בארגוני הפשע בישראל.

בין היתר, סיפר כיצד פנה זגורי לראש ארגון הפשע בני שלמה, כדי שלא יפגעו בעד המדינה עקב קרבתו למיכאל מור. "ניבי (זגורי) לא פותח מלחמות אם אין לו אינטרס. הוא הלך לדבר עם בני שלמה שלא יפגע בי בגלל שאני קשור למיכאל מור", סיפר. "ניבי לא דאג לי סתם, היה לו אינטרס להגן עליי ושלא יפגעו בי. ניבי לא יוצא למלחמות בארגוני פשע. הוא פוגע רק במי שמעיד נגדו. הוא רצה שלום עם בני שלמה". בהמשך, הוסיף עד המדינה, "היה ביני לבין ניבי נתק, הוא ירד למחתרת, חשד שאני מקליט אותו".

עד המדינה הסביר לשופטים את יחסי הכוחות בקרב ארגוני הפשע בדרום: בעוד שלדבריו בני שלמה ושמוליק הרוש הם חברים, האחרון מסוכסך עם מיכאל מור, וגם בין שלמה לבין זגורי יש מתיחות. "פתאום אני, שמקורב למיכאל מור, נעצר בחשד לרצח קורקוס", אמר.

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
"אני חף מפשע". זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

הוא טען כי "הייתה לניבי רשימת חיסול גדולה. בני ושמוליק חששו שניבי רוצה לעשות להם 'כיפה אדומה' בגלל מיכאל מור. אחרי מה שעשיתי בשביל ניבי, ולקחתי חלק ברצח של אלישע סבח וטל, הוא הרגיש מחויב לי: הייתי חייב לו כסף והוא לא ביקש, הייתי צריך רכב והוא דאג לי".

לדברי עד המדינה, התפנית ביחסים אירעה כשהשתחרר מהמעצר. "הוא התחיל לחשוד, הוא התעניין בכל דבר מהמעצר שלי", אמר. "לפני המעצר ניבי היה עושה בשבילי הכול. אחרי המעצר הוא פחד, הוא ידע שאני מקליט אותו".

הוא סיפר על יכולותיו של זגורי ואמר כי "ניבי יכול להיות ראש המוסד. הוא מינפולטיבי". אחר כך, הוא פנה לעורך דינו של זגורי, משה שרמן, ואמר: "ניבי יהפוך גם אותך. הוא יכול שתצטרף אליו ותשים את התעודה מהלשכה. ניבי יהפוך אותך לאחד כמוהו". מנגד, עורך הדין פנה לעד המדינה ואמר לו: "הוא רוצח, שותף לרציחות, עבריין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זגורי רצה שלום איתו". בני שלמה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, כשיד ימינו היה טל קורקוס. זגורי נתן אמון מלא בקורקוס עד שהאחרון נעצר ופתח את הפה נגד "הבוס" שנשלח ב-2009 לשבע שנות מאסר בעקבות העדות. ב-2016, כחצי שנה לפני שחוסל קורקוס, בזמן שהוא שהה במעצר על עבירות אלימות נגד גרושתו דבורה הירש, האחרונה נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע. על פי החשד, הירש נרצחה כנקמה על הפללתו של זגורי על ידי קורקוס.

ביוני 2017, לפי החשד, נרצח קורקוס, ששימש אז כעד מדינה, בהוראתו של זגורי כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. כמה חודשים לאחר מכן חוסל אלישע סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, "הרוצח השכיר" של זגורי. בעקבות עדותו של סבח נשלח איטל לכלא. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

בתוך כך, ביום שישי הותר לפרסום כי שלמה - שהוזכר בעדותו של עד המדינה, העומד בראש ארגון פשיעה בדרום, נעצר בגל מעצרים נרחב יחד עם עוד 36 חשודים, חלקם חברים בארגונו. בין היתר נחקר חשד כי בני שלמה, ראש ארגון פשיעה בדרום, הקים מערך של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות בראשותו ובשותפות חשוד נוסף, בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד שקלים.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully