וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חשודים ומיליוני שקלים: המשטרה עצרה את ראש ארגון הפשע בני שלמה

17.1.2020 / 18:30

אחרי חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים, נעצרו עשרות חשודים, בהם ראש ארגון הפשיעה מהדרום. בין היתר נחקר החשד כי הוא הקים מערך חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כחצי מיליארד שקלים. במהלך פשיטת המשטרה, נתפסו גם כספות, כסף מזומן, תכשיטים ורכבי יוקרה

צילום:דוברות משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

בתום חקירה סמויה שארכה חודשים רבים, ביצעו בתחילת השבוע כוחות משטרה גל מעצרים רחב היקף, שבמהלכו נעצרו לחקירה 36 חשודים - כך הותר היום (שישי) לפרסום. חלק מהחשודים שנעצרו הם חברי ארגון הפשיעה של העבריין בני שלמה בדרום, בהם גם שלמה עצמו ואשתו.

בגל המעצרים, שבוצע במסגרת חקירת פרשת "קו האופק" שנחקרה מזה מספר חודשים, נטלו חלק מאות שוטרים, בלשים וחוקרים מהיחידה המרכזית לכיש, וכן לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות של מג"ב יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב, יחידת יהלום ברשות המסים ויחידת הכלבנים של מכס נתב"ג. השוטרים פשטו על בתיהם של עשרות חשודים תושבי המרכז, הדרום ויהודה ושומרון, ועצרו עשרות חשודים במעורבות בפרשה.

העבריין בני שלמה בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. 29 בינואר 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
העבריין בני שלמה בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

מדובר בפרשה בה לפי החשד בוצעו עבירות על החוק למאבק בארגוני פשיעה, החוק לאיסור הלבנת הון, חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה. בין היתר נחקר חשד כי בני שלמה, ראש ארגון פשיעה בדרום, הקים מערך של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות בראשותו ובשותפות חשוד נוסף, בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד שקלים.

בנוסף לעצור המרכזי בפרשה - ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, נעצרו כמה חברים בארגונו ויעדים נוספים. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש וביחידת החקירות ברשות המס, ומעצרם הוארך בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה הגלויות.

עוד בוואלה!

מוקף אויבים, תחת מעקב מתמשך: דרכו של "האיש החזק בדרום" לכלא

לכתבה המלאה
גל מעצרים במסגרת חקירת פרשיית "קו האופק", 17 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בנוסף לעצור המרכזי בפרשה, ראש ארגון פשיעה מוכר בדרום, נעצרו כמה חברים בארגונו/אתר רשמי, דוברות המשטרה

החקירה מנוהלת על ידי צוות חקירה מיוחד ומשותף, שבו משתתפים מיטב גורמי החקירה ביחידה המרכזית במשטרה וביחידות רשות המיסים. במהלך החקירה הסמויה, חדרו החוקרים לעורק הכספי של ארגון הפשיעה, אספו ראיות נגד הרשת, שבראשה יעדים בכירים וחברי ארגון פשיעה, שעל פי החשד הקימו רשת פיננסית ענפה למימון פעילותם הפלילית.

במהלך פשיטת כוחות המשטרה וביצוע גל המעצרים, נתפסו כספות וכסף מזומן רב וצ'קים על סך מיליוני שקלים, תכשיטים, מספר רכבי יוקרה ועוד. בנוסף לכך, כחלק מפעולות החקירה נסגר בצו בית משפט עסק להמרת כספים, ששימש בפועל כציר לעבירת הלבנת הון בידי החשודים, והוקפאו נכסים לחילוט בשווי עשרות מיליוני שקלים. עם זאת, החקירה עדיין נמצאת בעיצומה ומרבית פרטיה עדיין חסויים תחת צו איסור פרסום.

פרקליטיו של בני שלמה, עו"ד נס בן נתן ונעמה אלחדד אמרו בתגובה למעצרו כי "החשודים לא עברו עבירה כלשהי ואין להם קשר למיוחס להם. לא הוצגה לאף אחד מהם ולו ראיה אחת שקושרת אותם ואין לנו ספק שהפרשיה תסתיים בקול ענות חלושה".

שמו של שלמה עלה לאחרונה לכותרות לאחר שנעצר בחשד למעורבות בניסיון חיסול באשקלון, ושוחרר לאחר שבית המשפט קבע כי המשטרה לא סיפקה ראיות למעצרו וכי צו המעצר ניתן יומיים לפני האירוע עצמו. "מדובר בצו שהוצא לפני הפיצוץ ונכון היה לבדוק האם צו המעצר הוצא בגין האירוע דנן או בגין אירוע אחר", קבע בית המשפט.

גל מעצרים במסגרת חקירת פרשיית "קו האופק", 17 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
במהלך פשיטת המשטרה, נתפסו גם כספות, כסף מזומן רב, תכשיטים ורכבי יוקרה/אתר רשמי, דוברות המשטרה
גל מעצרים במסגרת חקירת פרשיית "קו האופק", 17 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
תכשיטים וכסף מזומן שנתפס בפשיטות המשטרה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully