וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוחרר: בית המשפט הורה על מעצר החשוד בניסיון החיסול באשקלון

12.1.2020 / 13:41

בית משפט המחוזי בבאר שבע הפך את ההחלטה לשחרר את ראש ארגון הפשע בני שלמה, אף שנקבע כי צו המעצר נגדו הוצא יומיים לפני פיצוץ הרכב שבגינו נעצר. השופט קיבל את טענת נציג המשטרה כי "די בחומר שבתיק כדי שיהיה חשד סביר שהוא ביצע את המיוחס לו"

עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום (ראשון) לעצור את ראש ארגון הפשע בני שלמה, שנעצר בחשד למעורבות בניסיון חיסול באשקלון. זאת, לאחר שהמשטרה הגישה ערעור על החלטת בית משפט השלום באשקלון, ששחרר אתמול את החשוד מאחר שהמשטרה לא סיפקה ראיות למעצרו ומשום שצו המעצר ניתן יומיים לפני האירוע עצמו.

במהלך הדיון שהתקיים היום, נציג המשטרה הסביר כי הוצא צו מעצר נגד החשוד בגין חקירה אחרת שמתנהלת נגדו. עוד אמר נציג המשטרה כי שלמה נחקר בחשד לניסיון חיסול ונובעת ממנו מסוכנות גבוהה. לדבריו, יש חשש שהוא יימלט מהארץ מאחר שהוא נתפס עם דרכון זר.

"אני סבור שבית משפט השלום טעה כשהורה על שחרורו של שלמה. די בחומר שבתיק כדי שיהיה חשד סביר ששלמה ביצע את המיוחס לו", אמר הנציג בדיון. השופט עמית כהן קבע בעניין צו המעצר שהוצא יומיים לפני האירוע כי "קיבלתי תשובה ואני מסתפק בה לעניין".

עוד קבע השופט כהן כי עילות המעצר הן "מסוכנות נוסעת מהמעשים המיוחסים, החשש לשיבוש נובע מפעולות החקירה שמבקשת המשטרה לבצע, בין השאר פעולה 14, והחשש להימלטות נובע מכך שהמשיב נעמר בשדה התעופה בדרכו לעזוב את הארץ. ייתכן שבהמשך, אם הראיות לא יתחזקו יהיה מקום לשקול את שחרורו של המשיב, תוך כדי לאיין את העילות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעצר עם צו שהוצא יומיים לפני האירוע. שלמה בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון החיסול התרחש ביום חמישי, ובמהלכה נפצע גבר תושב אשקלון. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, צומת הרחובות בגין-אנה פרנק בעיר. הפצוע פונה עצמאית לבית החולים, שם קיבל סיוע רפואי לאחר שמצבו הוגדר קל.

בהחלטת בית משפט השלום באשקלון אתמול, השופטת סבין כהן קבעה כי "מדובר בצו שהוצא לפני הפיצוץ ונכון היה לבדוק האם צו המעצר הוצא בגין האירוע דנן או בגין אירוע אחר". במשטרה ביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה על מנת להגיש ערעור בנושא. כמו כן, המשטרה מסרה כי נושא הגשת הצו ייבדק לעומקו.

השופטת כהן מתחה ביקורת גם על הראיות שהובילו למעצרו של שלמה. "אני רואה קושי בחומר הראיות באופן שאיני סבורה כדי להוות את רף החשד הסביר שיש בו כדי להצדיק מעצרו של אדם", אמרה. "הבקשה מבוססת על ראיות שונות שמעלות שאלות בנוגע למעורבות החשוד, ומסיבה זו הגם שמדובר באירוע חמור ביותר אינני סבורה כי יש מקום להורות על המשך החקירה כשהוא במעצר".

פיצוץ רכב באשקלון, 9 ינואר 2020. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
זירת ניסיון החיסול באשקלון/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully