וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין נעצר בחשד לניסיון חיסול - עם צו שהוצא יומיים לפני האירוע

11.1.2020 / 23:05

החוקרים עצרו את בני שלמה, ראש ארגון פשיעה מהדרום, בחשד לניסיון חיסול באשקלון. בית משפט השלום בעיר הורה לשחררו לאחר שהתברר שצו המעצר הוצא יומיים לפני הפיצוץ והיעדר ראיות המצדיקות את הארכתו. המשטרה: ביהמ"ש עיכב את שחרורו, הגשת הצו תיבדק לעומקה

אתר רשמי

בית משפט השלום באשקלון החליט הערב (שבת) לשחרר ראש ארגון הפשע בני שלמה, שנעצר בחשד למעורבות בניסיון חיסול באשקלון במסגרתו פוצץ רכב בעיר ביום חמישי. החשוד שוחרר לאחר שבית המשפט קבע כי המשטרה לא סיפקה ראיות למעצרו וכי צו המעצר ניתן יומיים לפני האירוע עצמו. "מדובר בצו שהוצא לפני הפיצוץ ונכון היה לבדוק האם צו המעצר הוצא בגין האירוע דנן או בגין אירוע אחר", קבע בית המשפט. במשטרה ביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה על מנת להגיש ערעור בנושא - ונענו בחיוב.

השופטת סבין כהן מתחה ביקורת גם על הראיות שהובילו למעצרו של שלמה "אני רואה קושי בחומר הראיות באופן שאיני סבורה כדי להוות את רף החשד הסביר שיש בו כדי להצדיק מעצרו של אדם", אמר. "הבקשה מבוססת על ראיות שונות שמעלות שאלות בנוגע למעורבות החשוד, ומסיבה זו הגם שמדובר באירוע חמור ביותר אינני סבורה כי יש מקום להורות על המשך החקירה כשהוא במעצר".

בעקבות הדברים, המשטרה מסרה כי נושא הגשת הצו ייבדק לעומקו וכי בית המשפט אכן עיכב את השחרור. "ראוי מנגד לציין כי בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והורה על עיכוב ביצוע עד לדיון ערר שיתקיים מחר בבית המשפט המחוזי", נמסר.

העבריין בני שלמה בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. 29 בינואר 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
שוחרר על ידי בית המשפט, העבריין בני שלמה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

ניסיון החיסול בתרחש ביום חמישי, ובמהלכה נפצע גבר תושב העיר. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, צומת הרחובות בגין-אנה פרנק בעיר. הפצוע פונה עצמאית לבית החולים, שם קיבל סיוע רפואי לאחר שמצבו הוגדר קל.

זמן קצר לאחר מעצרו של שלמה, במשטרה אמרו כי מיד לאחר המקרה, ובהמשך להערכת מצב שבוצעה בקרב גורמי הפיקוד במשטרה, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית שהחלה בפעולות חקירתיות. עם התקדמות החקירה התבצע מעצרו של החשוד. חקירת המקרה נמשכת.

(עדכון ראשון: 21:28)

עוד בוואלה!

לאחר הפיצוץ באשקלון: ביהמ"ש שחרר ראש ארגון פשיעה שנעצר

לכתבה המלאה
פיצוץ רכב באשקלון, 9 ינואר 2020. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
פיצוץ רכב באשקלון, 9 ינואר 2020/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully