וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה במשפט ניבי זגורי: "אני מפחד ממנו, הוא רוצה להרוג אותי"

9.1.2020 / 19:24

בפעם השלישית עלה העד לדוכן העדים ושחזר את ההכנות יחד עם העבריין מיכאל מור לרצח טל קורקוס. הוא שחזר כיצד השיג את המטען שהוצמד לרכב והוביל לחיסול, וכן על היחסים המתוחים עם מי שנחשב במשך שנים כראש ארגון הפשע הגדול בדרום: "הוא איש מסוכן שהרדים את המשטרה"

צילום: יניב זוהר, עריכה: שאול אדם

עד המדינה בפרשת רצח דבורה הירש, טל קורקוס ואלישע סבח עלה היום (חמישי) בפעם השלישית על דוכן העדים. העד שחזר את ההכנות לרצח של קורקוס יחד עם העבריין מיכאל מור. "נסענו למיכאל להביא את המטען כדי לחסל את קורקוס. מיכאל שאל אותי למה אני צריך לעשות את זה", סיפר. "לא היה לו מטען והוא אמר לי שלחברים מהצפון יש ואחר כך השגנו אותו".

העד סיפר על החשש ממי שנחשב במשך שנים כראש ארגון הפשע הגדול בדרום: "הוא איש מסוכן, הרדים את המשטרה כשהיה בכלא שתה להם מיץ גזר והם חשבו שהוא לא בפשע. הוא זיין אותם הביא להם שלוש גופות, אני מפחד ממנו, הוא רוצה להרוג אותי". לדבריו, "ניבי זגורי סגר דיל עם מישהו כדי שיחסל את טל קורקוס. התנאי של המחסל הוא שיביאו את השמן (מיכאל מור) לתאילנד לעשות כיפה אדומה". הוא הסביר כי זגורי הפציר בו לא להגיד על החיסול למור, אלא רק שרוצים "לעשות עליו עבודה".

הוא תיאר כי העובדה שזגורי השתמש בו הפריעה למור, ובעקבות זאת נוצרה מתיחות בין השניים. יחד עם זאת, העד אמר כי בתחילה לא רצה למסור את שמו של מור למשטרה. "שמרתי עליו", תיאר. "רציתי לגונן עליו ורק בפרקליטות ברענון חקירה דיברתי עליו".

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
יניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

בעדות הקודמת שמסר בבית המשפט, עד המדינה סיפר כיצד השתבשו שני ניסיונות החיסול שקדמו לרצח סבח ב-2017 שהוזמן לדבריו על ידו. העד, שזהותו נאסרה לפרסום, חשף בבית המשפט כיצד היתל בחוקרים כדי לברר מה הם יודעים על מהלכיו. זאת לאחר שבחלקה הראשון של העדות אמר כי מי ששלח אותו לפגוע בסבח הוא זגורי ב-2017, היום פירט באריכות את השתלשלות האירועים והניסיונות שקדמו לחיסולו.

"ניבי לא רצה לחזור לארץ כי הוא חשב שיש עד מדינה בתיק של דבורה (הירש)", סיפר העד על דוכן העדים. לדבריו, לרצח סבח קדמו שני ניסיונות כושלים. הניסיון הראשון נפל לטענתו בשל נוכחות שוטרים בזירה. "אריק (איטל) ירד עם אקדח מהרכב ובדיוק עבר אופנוע של שוטרים במקרה", שחזר. "מיד הזהרתי אותו והוא חזר לאוטו". בסיבוב השני, סיפר העד כי חיברו לבנת חבלה צה"לית לרכבו של סבח. "הגענו ליד המסעדה שלו בנתניה כדי לראות איפה להניח את המטען, אריק ירד מהרכב והניח אותו מתחת לרכב שלו".

עוד בוואלה!

דם, חיסולים, מוות - שקט: קריסת ארגוני הפשע ששלטו בדרום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי באלישע סבח בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, כשיד ימינו היה קורקוס. זגורי נתן אמון מלא בקורקוס עד שהאחרון נעצר ופתח את הפה נגד "הבוס" שנשלח ב-2009 לשבע שנות מאסר בעקבות העדות. ב-2016, כחצי שנה לפני שחוסל קורקוס, בזמן שהוא שהה במעצר על עבירות אלימות נגד גרושתו דבורה הירש, האחרונה נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע. על פי החשד, הירש נרצחה כנקמה על הפללתו של זגורי על ידי קורקוס.

ביוני 2017, לפי החשד, נרצח קורקוס, ששימש אז כעד מדינה, בהוראתו של זגורי כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. כמה חודשים לאחר מכן חוסל סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, "הרוצח השכיר" של זגורי. בעקבות עדותו של סבח נשלח איטל לכלא. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully