וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת יועצי רה"מ: ביהמ"ש אישר לערוך חיפוש רק בטלפון של עופר גולן

19.1.2020 / 16:58

במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה, השופט העניק למשטרה צו חיפוש במכשיר אחד היועצים בלבד מאחר ו"שמו עלה בשלבים מוקדמים של החקירה". עם זאת, לא אושרה בדיקה בטלפון של יונתן אוריך. לדברי השופט, לאור העובדה שהחוקרים פנו רק לאחר החיפוש יש לבחון את הדברים בצורה שונה

אתר רשמי

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (ראשון) למשטרה לערוך חיפוש רק במכשיר הסלולרי של אחד מיועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עופר גולן, במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. בית המשפט לא אישר לערוך חיפוש במכשיר הסלולרי של היועץ השני שנעצר במסגרת חקירת הפרשה, יונתן אוריך.

השופט, עלאא מסארווה מסארווה אישר את צו החיפוש במכשירו של גולן משום שמצא כי "במקרה שלו ניתן להפריד ולבודד את הפגמים ללא קושי". הוא הוסיף כי "שמו ומעורבותו עלו בשלבים מוקדמים לחקירתו".

עופר גולן בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
היועץ עופר גולן בדיון בבית המשפט/ראובן קסטרו

השופט מסארווה קבע כי חומר הראיות שהיה בידי המשטרה לפני החיפוש הלא חוקי שבוצע, היה מספיק כדי לקבל צו, אולם לאחר פסיקת העליון, ולאור העובדה שהמשטרה פנתה לבית המשפט רק לאחר החיפוש - יש לבחון את הדברים בצורה שונה. "החיפושים המאולתרים נעשו במהלך גביית ההודעות מהחשודים בתיק זה", כתב מסארווה, "על הקושי להפריד בין הראיות שהיו בידי המשטרה מלכתחילה, לאלו שהושגו בחיפוש הלא חוקי".

"תוצרי החיפוש המאולתר הפכו לחלק מההודעות ובשר מבשרן, ואלו עיבו את מערך הראיות והובילו אל החשודים האחרים כאפקט שרשרת", טען מסארווה בהחלטתו. "האפשרות להפריד את הראיות הלבנות מהשחורות בתוך אותה ראיה (הודעות החשודים), גם אם היא קיימת ברמה הטכנית, כרוכה במידה רבה של אילוץ ומלאכותיות, ולכן יש לדחותה בהיבט המהותי". השופט הוסיף כי "קשה לקבוע כי הראיות שהובילו לחשוד השלישי או הרביעי בפרשה אינן תולדה של החקירה בכללותה על חלקיה השונים".

סנגורי נתניהו בירכו על החלטת בית המשפט, ואמרו כי "לאחר שבית המשפט העליון קבע שנפלו פגמים קשים, חוזרים ונשנים, בחקירת יועצי ראש הממשלה, היום קבע בית משפט השלום באופן סופי שלהפרות האלה יש מחיר - דחיית הבקשות למתן צווים. זהו למעשה המסמר האחרון שצריך להוביל לסגירת תיק החקירה נגד יועצי ראש הממשלה".

עוד בוואלה!

דוברי נתניהו החשודים בהטרדה: 52 מקרי הסתה נגד פילבר לא נחקרו

לכתבה המלאה
יונתן אוריך. Jonatanu, ויקיפדיה, אתר רשמי
לא ייערך חיפוש במכשירו הסלולרי. אוריך/אתר רשמי, Jonatanu, ויקיפדיה

יועצי ראש הממשלה - אוריך, גולן, ישראל איינהורן ויוסי שלום - הגישו ערעור לבית המשפט העליון נגד החיפוש במכשיריהם הסלולריים. היועצים דרשו שלא להתיר את החיפוש, במסגרת החשד להטרדת עד המדינה, ובשל פגיעה בזכויותיהם, כגון העובדה שהחיפוש הראשוני נעשה ללא צו ומבלי שהחשודים הוחתמו על טופס שמסביר להם כי זכותם לסרב לחיפוש.

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון קבע כי יש צורך לבדוק עד כמה הבקשה של המשטרה ויחידת הסייבר בפרקליטות לצווי חיפוש הסתמכה על ראיות שהושגו בחיפוש הלא חוקי, אולם לא היו לו מספיק ראיות לקבוע זאת. בעקבות זאת הושב הערר לבית משפט השלום.

חקירת הפרשה החלה לאחר שכמה מפגינים הגיעו מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully