וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי נתניהו ערערו על בדיקת הטלפונים שלהם: "פעולות בלתי חוקיות"

יונתן אוריך ועופר גולן הגישו ערעור על החלטת בית המשפט לעיין בטלפונים שלהם במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה פילבר. "ההחלטה מעמיקה את הפגיעה בזכויות המערערים ומתירה למשטרה להמשיך ולפגוע בזכותם לפרטיות", טענו עורכי דינם

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ההחלטה לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת חקירתם בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר.

השניים, עופר גולן ויונתן אוריך, נדרשו להפקיד את הטלפונים שלהם במסגרת חקירתם. "ההיגיון והצדק מחייבים, כי אם פעולות פוגעניות מצד רשויות החוק מגיעות לפתחו ולידיעתו של בית המשפט כבר בשלב החקירה, על בית המשפט לעצור פגיעות אלה כבר בשלב זה", טענו עורכי דינם, עמית חדד ונועה מילשטיין. "החלטת השלום מעמיקה בצורה אקטיבית את הפגיעה בזכויות המערערים, ומתירה למשטרה להמשיך ולפגוע בזכותם לפרטיות ולהליך הוגן", הוסיפו.

בית משפט השלום בתל אביב אישר בשבוע שעבר את בקשת המשטרה לעיין בטלפונים הניידים של בכירי הליכוד במסגרת חקירת הפרשה. השופט עלאא מסארווה אמר כי "לנוכח השלב הדיוני הנוכחי, וגם לאחר התחשבות בפגיעה בזכויות החשודים ובפגמים שנפלו בחקירה, מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד".

יונתן אוריך. Jonatanu, ויקיפדיה, אתר רשמי
"החלטת השלום מעמיקה בצורה אקטיבית את הפגיעה בזכויות המערערים". אוריך/אתר רשמי, Jonatanu, ויקיפדיה
עופר גולן. אתר רשמי
"המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה". עופר גולן/אתר רשמי

עורכי דינם של יועצי נתניהו עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין הגישו הבוקר את הערעור, לאחר שבשבוע שעבר הגיעו להסכמות עם המשטרה לעיכוב ביצוע בעיון בטלפונים עד להחלטת השופט בערעור.

פרקליטי דוברי ראש הממשלה, יחד עם עו"ד ליאור אפשטיין ועו"ד מאיר ארנפלד המייצגים מעורבים נוספים בפרשה, הגישו את הערעור לבית המשפט בשל מה שהם מכנים: "הפעולות הבלתי חוקיות שביצעה המשטרה ביודעין במהלך החקירה".

לטענת עורכי הדין, "בערעור נחשף כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך. עוד נחשף כי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם. כמו כן מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה".

עוד בוואלה!

נתניהו: הופתעתי מעצם ההאשמה נגד יועציי ותפיסת הטלפונים

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

ביחס לאירוע העומד במרכז החקירה נטען בערעור כי המעשה בוצע במסגרת קמפיין הליכוד לבחירות האחרונות, יממה לאחר שפורסמו בחדשות ערוץ 12 תמלילים של חקירות פילבר. "פרסומים אלה יצרו סערה תקשורתית ופוליטית בעיצומו של קמפיין בחירות. בתגובה לפרסומים אלה, רצו בקמפיין הליכוד להעלות למודעות התקשורתית אמירות אחרות של פילבר ולכן נשלח הרכב - לא במטרה להטריד עד; אלא במטרה תקשורתית-פוליטית להשמיע בתקשורת את אותן אמירות מזכות כחלק מקמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד", נכתב בערעור.

בנוסף נטען בערעור כי גולן ואוריך "הינם מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה ולבני משפחתו, ומצויים איתו בקשר יום יומי. במסגרת עבודתם, עוסקים המערערים בסוגיות פרלמנטריות שונות, ובשל כך נמצאים בקשר הדוק עם שרים וחברי כנסת. המערערים נמצאים בקשר ישיר ורצוף עם גורמי תקשורת שונים ובכלל זה ראשי מערכות, עורכים, וכתבים ואף מצויים בקשר שוטף עם עורכי דינו של ראש הממשלה. נוכח האמור, תכתובות רבות של המערערים חוסות תחת שורה של חסיונות - חיסיון פרלמנטרי; חיסיון עיתונאי; חיסיון עורך דין-לקוח". טענה זו מגובה בראיות ותקדימים שהובאו בערעור ויובאו בדיון.

בבקשת הערעור נכתב כי לאור הנימוקים המשפטיים והציבוריים הרבים שהובאו בו, בית המשפט מתבקש להימנע מהוצאת צו חדירה לטלפונים הניידים, ולהורות למשטרה לחשוף את תיעוד חקירתו של אוריך שהוקלדה באופן לא חוקי לקבוצה פנימית של המשטרה "השלמות 4000".

חקירת הפרשה החלה לאחר שכמה מפגינים הגיעו מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully