וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הטרדת עד המדינה פילבר: בכיר במטה הליכוד הגיש תלונה למח"ש

דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בנושא חקירתו בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000. במקביל, עובדת נוספת בדוברות מטה הליכוד זומנה למתן עדות במשטרה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, הגיש היום (רביעי) תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בנושא חקירתו בפרשת הטרדת שלמה פילבר. במקביל, עובדת נוספת, שעבדה בדוברות מטה הליכוד, זומנה למתן עדות במשטרה. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי איננה חשודה וכי נקראה למסור עדות פתוחה בלבד, ענתה לשאלות החוקרים ושוחררה.

חקירת הפרשה החלה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כמה מפגינים מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

במסגרת הפרשה, נחקרו כמה בכירים בקמפיין הליכוד, בהם אוריך שהטלפון הנייד שלו נלקח על ידי המשטרה. בנוסף אליו, נחקרו גם דובר משפחת נתניהו עופר גולן, שגם הטלפון שלו נלקח, ובכיר נוסף בקמפיין. האחראי על הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, מסר עדות במשטרה.

יונתן אוריך. ---, מערכת וואלה! NEWS
הגיש תלונה למח"ש. אוריך/מערכת וואלה! NEWS, ---

משרד המשפטים והמשטרה הבהירו לאחר לקיחת הטלפונים כי מכשירי הטלפון נלקחו "בשל צרכי חקירה מובהקים". בהודעה החריגה שפרסמו גורמי אכיפת החוק, הם הוסיפו כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתח אתמול ביקורת על חקירת בכירי הליכוד, ואמר כי "ספק רב אם המחוקק חוקק את עבירת הטרדת העד כיוון למחאה פומבית שגלויה לעין כל. מחאה שדומה אולי לשיח וביקורות שמופיעות גם ברשתות החברתיות".

עוד בוואלה!

אפוקליפסה עכשיו: ממשלת נתניהו נגד מדינת ישראל

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
בכירי הליכוד נחקרו בחשד להטרדתו. פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

ארדן, שדיבר בטקס חנוכת תחנת משטרה בטמרה, אמר כי הוא "מצפה מרשויות החוק לנקוט זהירות בכל החלטה על פתיחה בחקירה, בוודאי כאשר מדובר בחקירות רגישות עם דיון ציבורי נרחב". עם זאת, לדבריו, "פתיחת חקירה ושימוש בצעדים פולשניים חייבת להתבצע רק כאשר נחיצות החקירה והפעלת האמצעים היא ברורה. כאשר מדובר בספק התקימותה של עבירה, ואני אומר בצער שספק אם היא הייתה נחקרת במקרה אחר, מתחייב לכל הפחות מתן הסבר ודיווח ברור לציבור כדי שאמונו בגורמי אכיפת החוק לא יפגע".

"כאשר הדלפות אינן נחקרות למרות פניות רבות שלי ליועמ"ש לממשלה, אבל מחאה שולית מול ביתו של עד מדינה נחקרת פלילית ובאמצעים פולשניים על גורמי אכיפת החוק להסביר את שיקול דעתם על הפעלת הכוח וחובתם לפרט את שיקול הדעת כדי שאמון הציבור לא ייפגע", הוסיף השר לביטחון פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully