וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הופתעתי מעצם ההאשמה נגד יועציי ותפיסת הטלפונים

3.11.2019 / 19:40

ראש הממשלה הגיב לחקירת מקורביו במעורבות להטרדת עד המדינה בתיק 4000 ואמר כי "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר". בנוסף נשאל נתניהו על המתקפה נגד מערכת המשפט, וטען כי קיימים ליקויים בפרקליטות: "אין מערכת חסינה מביקורת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) כי הוא הופתע מחקירת דובריו על מעורבותם בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר ועל תפיסת הטלפונים שלהם. באירוע ידידי ציון במוזיאון ידידי ישראל בירושלים סיפר נתניהו כי "אני ממש הופתעתי מעצם ההאשמה הזו ומכל הפרטים שקשורים למה ששמעתי אחר כך - תפיסת הטלפונים. רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר".

במהלך האירוע נשאל נתניהו גם על המתקפה נגד מערכת המשפט. ראש הממשלה הביע הערכה לשופטים ולבתי המשפט, אך הבהיר כי הביקורת של שר המשפטים אמיר אוחנה הייתה על הפרקליטות והמשטרה. "השר אוחנה ציטט את שר המשפטים לשעבר טומי לפיד, את שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, את רות גביזון ואת ח"כ ראובן ריבלין שנהיה נשיא המדינה, השופטת הילה גרסטל והיועמ"ש אביחי מנדלבליט", הבהיר. "כולם אמרו אותו הדבר, ודיברו לצערנו על תופעות בשני הגופים הללו - של שיקולים זרים, תפירת תיקים והדלפות פליליות לא חוקיות".

"אין מערכת חסינה מביקורת", הדגיש ראש הממשלה. "אנחנו מדינה חופשית, יש ביקורת על כולם". נתניהו אמר כי "אחד הדברים שמפתיעים זה שכל פעם שהביקורת מושמעת באה התקפדות במקום לשמוע באופן אובייקטיבי ולטפל בזה. צריך להבחין בין השופטים ובתי המשפט לבין הפרקליטות והמשטרה. זה לא נגד שלטון החוק זה בעד שלטון החוק".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך כנס העיתונות הנוצרית השנתי במוזיאון ידידי ישראל, ירושלים 3 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר". נתניהו, הערב/אתר רשמי

חקירת פרשת הטרדת העד החלה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כמה מפגינים מתחת לביתו של פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

במסגרת הפרשה נחקרו בכירים במטה הליכוד ובמהלך החקירה המכשירים הניידים שלהם נלקחו על ידי המשטרה. בין הבכירין שנחקרו היו דובר משפחת נתניהו עופר גולן, דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך ויוסי שלום, בכיר נוסף בקמפיין הליכוד.

עוד בוואלה!

דוברי נתניהו החשודים בהטרדה: 52 מקרי הסתה נגד פילבר לא נחקרו

לכתבה המלאה
עופר גולן. אתר רשמי
נתניהו הופתע מהחקירה. עופר גולן/אתר רשמי

מוקדם יותר היום הגיש גולן תלונה במשטרה על 52 מקרים ברשת בהם פורסמו, לטענתו, איומים ודברי הסתה נגד פילבר. גולן התלונן כי המשטרה לא חקרה מקרים אלו. סנגוריהם של גולן ואוריך הציגו חלק מן המקרים בבית המשפט, כדוגמאות למקרים אחרים שהמשטרה אינה חוקרת, ועל כך השיבו במשטרה כי זאת משום שלא הוגשה כנגדן תלונה.

אמיר אוחנה במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"ציטט את קודמיו בתפקיד". אוחנה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר מתח השר אוחנה ביקורת חריפה על הפרקליטות, שלדבריו "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי". אוחנה כינס מסיבת עיתונאים במשרדו שבה טען כי הפרקליטות קובעת סדר היום בהתאם ללו"ז הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה לעיתונאים בניגוד לחוק. "לרגעים יש תחושה שהפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה", אמר.

דבריו על שר המשפטים עוררו סערה במערכת המשפט ובקרב פוליטיקאים. בתגובה למסיבת העיתונאים, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן פרסמו הודעה משותפת, שבה הודיעו כי הם "מצרים על דבריו" של אוחנה. "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי".

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה אף שלחו מכתב תמיכה בתובעים בתיקי נתניהו. מנדלבליט וניצן הוסיפו במכתבם לפרקליטה המלווה את תיקי החקירה נגד ראש הממשלה, ליאת בן ארי, וכן לפרקליטים במחוז כי "יש לשנינו אמון מלא בכם ואנו מודים לכם מעומק הלב על עבודתכם המסורה יומם ולילה לטובת האינטרס הציבורי, שאנו יודעים בוודאות מלאה שהוא האינטרס היחיד העומד נגד עיניכם. יש להתעלם מההתקפות, ההשמצות וההכפשות ולהמשיך ולדבוק בעבודתכם לטובת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully