וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר נוסף במטה הליכוד הגיש תלונה במח"ש: "ברור שזאת חקירה פוליטית"

דובר משפחת נתניהו עופר גולן הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים על החיפוש במכשירו הסלולרי במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה פילבר. "מטרת החקירה - לבודד את רה"מ בתקופה קריטית", טען. המשטרה ועורכי דינם של היועצים הסכימו על עיכוב בחיפוש בטלפונים עד לדיון בערעור

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

דובר משפחת נתניהו, עופר גולן, הגיע (היום) למח"ש והגיש תלונה על החיפוש במכשירו הסלולרי על ידי המשטרה במסגרת חקירתו בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. גולן אמר אחרי שהגיש את תלונתו כי "עכשיו כבר ברור שזאת חקירה פוליטית שהמטרה שלה לבודד את ראש הממשלה מיועציו בתקופה קריטית של הרכבת ממשלה ולקראת ההחלטה בשימוע".

המכשירים הניידים של בכירים במטה הליכוד נלקחו על ידי המשטרה לפני כמה ימים במסגרת חקירתם בפרשת הטרדתו של פילבר בחודש אוגוסט האחרון. בין הבכירים שנחקרו היו גולן, דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך, ויוסי שלום, בכיר נוסף בקמפיין הליכוד.

בתוך כך, עו"ד עמית חדד, המייצג את גולן ואוריך, הגיש בקשה לעיכוב ביצוע החלטת השופט מאמש, להתיר עיון בטלפונים שלהם. הבקשה הוגשה אחרי שהגיע להסכמות עם המשטרה בנושא עד לדיון בערעור. באם יאשר השופט את הבקשה, לא יוכלו במשטרה לבצע את הבדיקות בארבעת המכשירים שהוחרמו.

עופר גולן. אתר רשמי
"ברור שזאת חקירה פוליטית". עופר גולן/אתר רשמי

אתמול אישר בית משפט השלום בתל אביב את בקשת המשטרה לעיין בטלפונים הניידים של בכירי הליכוד במסגרת חקירת הפרשה. השופט עלאא מסארווה אמר כי "לנוכח השלב הדיוני הנוכחי, וגם לאחר התחשבות בפגיעה בזכויות החשודים ובפגמים שנפלו בחקירה, מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד". עוד הוסיף השופט כי צווי החיפוש יבוצעו על ידי חוקר מיחידה חוקרת אחרת, וממצאיו יובאו לעיון בית המשפט בלבד.

השופט מסארווה ציין בהחלטתו את הפגמים שנפלו בחקירת ארבעת אנשי הקמפיין: בעיקר העובדה שהחיפוש נעשה ללא צו, ושהנחקרים לא חתמו על טופס הסכמה לחיפוש, כפי שדורש הנוהל המשטרתי. עם זאת, הוא ציין שמיד כשהחשודים הביעו התנגדות לחיפוש, הוא הופסק מיד "ללמדנו שאין מדובר בפגיעה מכוונת או בפגיעה בחוסר תום לב". עוד ציין השופט כי "חומר החקירה מחמד על קיומו של חשד סביר בעוצמה גבוהה כי החשודים היו מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד".

גורם המעורה בפרטים אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "אמנם נפלו פגמים מסויימים בהתנהלות החקירה אך עוצמת החשדות גבוהה, וקיים חשד סביר לביצוע העבירה". לדברי הגורם, "הדבר החמור בסיפור הוא שמדובר במספר אנשים שחברו לכאורה יחדיו על מנת להטריד עד מדינה". הגורם לא שלל כי ייתכן ויזומנו חשודים נוספים לחקירה בהמשך. מקורבים ליועצי ראש הממשלה מסרו בעקבות ההחלטה כי "אלמלא היה מדובר בחקירה פוליטית, די היה במחדלים הבלתי חוקיים אותם פירט בית המשפט בכדי לסגור את התיק המופרך הזה עוד הערב".

עוד בוואלה!

אפוקליפסה עכשיו: ממשלת נתניהו נגד מדינת ישראל

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

חקירת הפרשה החלה לאחר שכמה מפגינים הגיעו מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות. בנוסף לחקירת הבכירים, בכיר נוסף בקמפיין האחראי על הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, מסר עדות במשטרה ועובדת נוספת, שעבדה בדוברות מטה הליכוד, זומנה אתמול למתן עדות במשטרה.

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully