וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בבסיס בפלורידה: חניכי צבא סעודיים יגורשו מארה"ב

מדיווח של ה-CNN עולה כי בתום בדיקה שנערכה לאחר הפיגוע בבסיס חיל הים האמריקני, בו נורו למוות 3 חיילים בידי קצין סעודי, הוחלט על גירוש יותר מ-12 אנשי צבא סעודים מהמדינה. החיילים אינם מואשמים בסיוע ליורה, אלא בקשרים לתנועות קיצוניות ובהחזקת פורנוגרפיית ילדים

צילום: רויטרס

יותר מתריסר אנשי צבא סעודים המתאמנים בארצות הברית יגורשו מהמדינה - כך דווח היום (ראשון) לראשונה ברשת CNN. גירושם מגיע לאחר חקירת אירוע הירי בבסיס הצי בפנסקולה שבפלורידה, בו ירה קצין חיל האוויר הסעודי מוחמד סעיד א-שמראני למוות בשלושה חיילים אמריקנים ופצע עוד שבעה בני אדם. בדיווח הובהר כי החיילים הסעודים אינם מואשמים במתן סיוע לא-שמראני, אך לגבי חלקם נטען כי יש להם קשרים לתנועות קיצוניות שונות, ואילו אחרים מואשמים בהחזקת פורנוגרפיית ילדים, כך לפי מקורות שונים.

הקצין הסעודי הגיע לארצות הברית במסגרת תכנית אימונים של חיל הים האמריקני, הפתוחה לאנשי צבאות בעלות בריתה. עשרה בני אדם נורו בסך הכל, בהם שני סגני השריף שהגיבו ראשונים לאירוע וחיסלו את היורה.

מוחמד א-שמראני, המחבל הסעודי שביצע פיגוע ירי בבסיס חיל הים בפלורידה, 10 בדצמבר 2019. רויטרס
א-שמראני. משרד המשפטים האמריקני מתייחס לאירוע כפיגוע יטרור/רויטרס

זמן קצר לאחר הירי הודיע הפנטגון כי הוא מפסיק את האימונים של כל החיילים הסעודים השוהים בארצות הברית עד להודעה חדשה. בכיר בפנטגון, שתדרך על ההחלטה, אמר כי המהלך נועד לבחון באופן רחב יותר את נהלי הביטחון שיחולו בסופו של דבר על כל ה-5,000 סטודנטים צבאיים בינלאומיים השוהים בארצות הברית. עם זאת, אמצעי הבטיחות שננקטו חלים רק על 850 החיילים הסעודים. הגורם, שדיבר בעילום שם, אמר כי הירי "העלה שייתכן שיש לעשות שיפור מסוים ביחס לאוכלוסייה הזו". לדבריו, אין ראיות שא-שמראני היה חלק מרשת גדולה יותר.

עוד בוואלה!

בגיל 37 וללא ניסיון: ראש העיר שרוצה להיות הנשיא ההומו הראשון של ארה"ב

לכתבה המלאה
ג'ושוע קלב ווטסון (מימין) ומוחמד סמח היית'ם, שניים מהרוגי הפיגוע בבסיס בפלורידה. הצי האמריקני, אתר רשמי
ג'ושוע קלב ווטסון/אתר רשמי, הצי האמריקני
שער הכניסה לבסיס הצי האמריקני פנסקולה שבפלורידה ב-16 במרץ 2016. רויטרס
שער הכניסה לבסיס הצי האמריקני פנסקולה שבפלורידה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully