וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסעודיה חוששים מנקמה איראנית: "לא עודכנו בחיסול סולימאני"

בריאד מנסים להרגיע את הרוחות, לאור האפשרות שטהראן תבקש לנקום על הרג מפקד כוח קודס בתקיפת מטרות בשטחה. המלך שוחח עם נשיא עיראק, ויורש העצר שלח את אחיו לשיחות בארה"ב ובבריטניה. בעיתונות הסעודית חגגו: "הוא לא יהרוג יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית לא התייעצה עם ערב הסעודית לפני חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני ביום שישי - כך אמר היום (ראשון) גורם רשמי בריאד לסוכנות הידיעות הצרפתית. הממלכה הסונית מנסה להרגיע את הרוחות מול אויבתה המושבעת, לאור האפשרות שהרפובליקה האסלאמית השיעית תגיב על ההתנקשות במפקד כוח קודס במשמרות המהפכה.

"ממלכת סעודיה לא נועצה בנוגע לשביתה בארצות הברית", אמר גורם סעודי ל-AFP בבקשה לאנונימיות.

"לאור ההתפתחויות המהירות, הממלכה מדגישה את החשיבות בשמירה על איפוק כדי להימנע מהסלמה שלה יהיו השלכות חמורות", הוסיף הגורם הרשמי, שדיבר בעילום שם. משרד החוץ של הממלכה מסר בסוף השבוע הודעה עם מסר דומה לריסון, כשהמלך סלמאן הדגיש את הצורך בנקיטת אמצעים להרגעת המצב בשיחת טלפון שקיים אתמול עם נשיא עיראק ברהם סלאח.

נשיא ארה"ב טראמפ ויורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בשולי פסגת G20, יוני 2019. רויטרס
ניסיון להרגעת הרוחות. בן סלמאן וטראמפ/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, בשיחת טלפון נפרדת עם ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי, הדגיש יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן את הצורך "במאמצים להרגעת המצב ולמניעת הסלמה".

בעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דווח כי יורש העצר הורה לאחיו הצעיר הנסיך חאלד, המשמש סגן שר ההגנה, לנסוע בימים הקרובים לוושינגטון וללונדון כדי לדחוף לריסון של הצדדים. לפי הדיווח, שציטט גורמים עלומי שם, הנסיך יפגוש גורמים בבית הלבן ובפנטגון.

חיסול סולימאני, שנחשב לאדם השני בחשיבותו באיראן, הוא ההסלמה הדרמטית ביותר עד כה ביחסים המתוחים בין וושינגטון לטהראן שעוררה חשש מעימות רחב במזרח התיכון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה כי וושינגטון תפגע באיראן "מהר מאוד וקשה מאוד" אם הרפובליקה האסלאמית תתקוף כוחות או נכסים אמריקניים.

עוד בוואלה!

התנקשות או הגנה עצמית? החיסול של סולימאני מעלה שאלות משפטיות

לכתבה המלאה
עריכה: אסף דרורי

לפי ההערכות, איראן עשויה לבקש נקמה בסולימאני דרך תקיפת ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, שתיהן בעלות ברית של בארצות הברית. זאת אחרי שורת תקריות ברחבי המפרץ בחודשים האחרונים, ובראשן תקיפת מתקני הנפט בערב הסעודית בספטמבר האחרון. המתקפה, המיוחסת לאיראן, שמכחישה זאת, דחפו את שתי המדינות המפרציות לאמץ גישה מפויסת יותר ביחס לאיראן כדי להימנע מעימות.

בכלי התקשורת בערב הסעודית לא הסתירו את שמחתם מחיסולו של סולימאני. בעיתון "ערב ניוז" פורסם מאמר דעה שבו נכתב מתחת לתמונתו של הגנרל: "הוא לא יהרוג יותר".

עצרת אבלים לזכרו של קאסם סולימאני בעיר אהוואז, איראן, 5 בינואר 2020. רויטרס
עצרת אבלים לזכר סולימאני באהוואז שבאיראן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully