וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: סימנו 52 מטרות איראניות - נפגע בהן בעוצמה אם טהראן תאיים

נשיא ארה"ב צייץ את הדברים בתגובה לשיגור הרקטות לעבר יעדים אמריקניים בעיראק. לדבריו, מספר המטרות שסומנו מסמל את 52 בני הערובה האמריקניים שהוחזקו בטהראן בשנת 1979. "איראן מדברת באומץ על סימון נכסים אמריקניים כנקמה על החיסול - לא נסבול עוד איומים"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (ראשון) כי וושינגטון סימנה 52 מטרות איראניות, ולא תהסס לפגוע בהן אם טהראן תשמיע את איומיה שוב לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. בנוסף לכך, הפרלמנט באיראן התכנס היום לקול קריאות "מוות לאמריקה".

"איראן מדברת באומץ על סימון נכסים אמריקניים כנקמה על שפטרנו את העולם ממנהיג הטרור שלה, שהרגע הרג אמריקני והביא לפציעתם של רבים - שלא לדבר על האנשים הרבים שהרג במהלך חייו, כולל אזרחים איראניים", אמר טראמפ, כשהוא מתייחס לחיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בליל חמישי האחרון בעיראק.

"הוא כבר תקף את השגרירות שלנו והתכוון לפגוע במקומות נוספים. איראן אינה אלא בעיה אחת גדולה במשך שנים", כתב הנשיא בטוויטר. "שהדבר ישמש כאזהרה - אם איראן תפגע באמריקנים או בנכסים אמריקניים, סימנו 52 אתרים איראניים (המסמלים את 52 בני הערובה האמריקניים שנחטפו על ידי איראן לפני שנים), חלקם בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבות האיראנית, והם ייפגעו בעוצמה רבה מאוד - ארצות הברית לא תסבול עוד איומים".

עוד הוסיף הנשיא טראמפ כי "ארצות הברית הוציאה רק שני מיליארד דולרים על ציוד צבאי. אם איראן תתקוף בסיס או אזרח אמריקני נשלח חלק מהציוד החדש אליהם וללא היסוס".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים ראשונה לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בבגדאד. 03 בינואר 2020.. רויטרס
"ארצות הברית לא תסבול עוד איומים", טראמפ/רויטרס

אמש שוגרו רקטות לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד ולעבר בסיס חיל האוויר האמריקני בלד. קטיושה נפלה סמוך לשגרירות המבוצרת ב"אזור הירוק", ובמקביל שתי קטיושות נפלו בתוך בסיס בלד, הנמצא כ-80 ק"מ צפונית לבגדאד ובו מוצבים כוחות אמריקניים, שלא נפגעו מההפצצה. צבא עיראק מסר כי "כמה רקטות שוגרו לעבר כיכר החגיגות הגדולות ואזור ג'אדיריה בבגדאד ובסיס חיל האוויר בלבד במחוז סלאח א-דין. אין הרוגים".

גדודי חיזבאללה והמיליציה הפרו-איראנית שיעדיה הותקפו בראשון על ידי ארצות הברית בעקבות הרג אזרח אמריקני מרקטה ששוגרה לעבר בסיס בצפון עיראק ביום שישי שעבר, קראו לכוחות הביטחון להתרחק מבסיסים אמריקניים למרחק קילומטר אחד לפחות, החל ממחר בערב. "אל להם לשמש מגן אנושי לפולשים", נמסר בהצהרת המיליציה.

המתקפות אירעו לאחר חיסולו של סולימאני, שנהרג במתקפה אווירית אמריקנית בליל יום חמישי סמוך לשדה התעופה בבגדאד. איראן הבטיחה לנקום, ובכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי תל אביב ועשרות מטרות אמריקניות נמצאות בטווח שלה.

עוד בוואלה!

אחרי חיסול סולימאני: רקטות שוגרו לעבר יעדים אמריקניים בעיראק

לכתבה המלאה
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני. 03 בינואר 2020.. רויטרס
"פטרנו את העולם ממנהיג הטרור שלהם". סולימאני/רויטרס

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר בתגובה לחיסול סולימאני כי נקמה "ממתינה לפושעים" שהרגו אותו, וכי הפעולה רק מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל.

"איראן תהיה נחושה יותר בהתנגדותה לארצות הברית", אמר נשיא איראן חסן רוחאני בתגובה לחיסול סולימאני - כך דיווחה הטלוויזיה האיראנית הממלכתית. "רוחו הקדושה של סולימאני תהפוך את איראן להחלטית יותר להתנגד להתפשטות של אמריקה, ולהגן על הערכים האסלאמיים שלנו". הוא הוסיף כי "ללא ספק, איראן ומדינות אחרות המחפשות חופש באזור ינקמו".

בנוסף, המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן אמרה כי חיסולו של סולימאני הוא "הטעות האסטרטגית הגדולה ביותר של ארצות הברית באזור". עוד הוסיפו חברי המועצה כי ארצות הברית תישא בהשלכות למעשיה, וכי איראן תנקום את מותו של סולימאני "בזמן ובמקום הנכון".

(עדכון ראשון: 01:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully