וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפיגוע, המחבל הסעודי בפלורידה התלונן: "מדריך צחק על השפם שלי"

מחקירת אירוע הירי בבסיס חיל הים בפלורידה, שהוגדרה רשמית כחקירת טרור, עולה כי בחודש אפריל מדריך בבסיס לעג לו מול סטודנטים אחרים. לא ברור אם יש קשר בין האירוע לירי, אך ידוע כי הוא נפגע מכך ואף הגיש תלונה רשמית בעקבות האירוע

צילום: רויטרס

חקירת אירוע הירי הקטלני ביום שישי במרכז האימונים של חיל הים בפלורידה הוגדרה רשמית כחקירת טרור אתמול (שני), כשהחלו להתגלות פרטים חדשים על מוחמד סעיד א-שמראני, הקצין הסעודי שביצע את הירי.

מחקירת האירוע עולה כי הסטודנט הסעודי הגיש תלונה רשמית מוקדם יותר השנה נגד אחד המדריכים שלו בבסיס, שהעליב אותו מול סטודנטים אחרים, וצחק על השפם שלו. בתלונתו אמר א-שמראני כי המדריך כינה אותו "פורנו-סטש" מול כעשרה סטודנטים נוספים. "רתחתי מפני שהוא אמר את זה מול הכיתה", כתב הסטודנט הסעודי בתלונתו. המסמך נבדק ואומת על ידי אדם ששוחח עם הסטודנט לאחר הגשת התלונה.

ה-FBI סירב להתייחס לאותה תלונה שהוגשה בחודש אפריל, והסוכנת האחראי בג'קסונוויל, רייצ'ל רוג'אס, אמרה כי החוקרים עדיין מחפשים מניע למתקפה. "אין שום דבר שרמז כי לאירוע בכיתה היה קשר לירי, שהתרחש רק יותר משבעה חודשים לאחר מכן", אמרה רוג'אס.

מוחמד א-שמראני, המחבל הסעודי שביצע פיגוע ירי בבסיס חיל הים בפלורידה, 10 בדצמבר 2019. רויטרס
המחבל הסעודי מוחמד א-שמראני/רויטרס

עם זאת, מעט מאוד ידוע על חייו של א-שמראני בפלורידה במהלך חודשיו בבסיס חיל הים, ונראה כי המקרה באפריל היה משמעותי, כי שני סטודנטים אמריקנים עזרו לו להגיש את התלונה, לדברי האדם שדיבר איתו לאחר שהגיש את התלונה. לדבריו, א-שמרני דיווח כי העימות הגיע בסוף חוג מטאורולוגיה, כשהמדריך ג'יימס דיי, שאל אם יש לתלמידים שאלות לפני הסיום. בשלב זה פנה המדריך לא-שמראני, שאל אם יש לו שאלות וכינה אותו בשם המעליב.

"הוא צחק והמשיך לשאול: 'מה? לא ראית כוכב פורנו לפני כן?'", כתב א-שמראני בתלונתו. "אחרי שלא עניתי, הוא עזב את הנושא", הוסיף. בריאן בוסי, נשיא החברה שבה הועסק המדריך, סירב לדון בפרטי האירוע בכיתה, אך אמר כי החברה טיפלה בנושא בעת שהוגשה התלונה באפריל. לדבריו, החברה משתפת פעולה עם חקירת ה-FBI בנושא הירי. גם המדריך שנגדו הוגשה התלונה, ג'יימס דיי, סירב להגיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ושוע קלב ווטסון (מימין) ומוחמד סמח היית'ם, שניים מהרוגי הפיגוע בבסיס בפלורידה. הצי האמריקני, אתר רשמי
ג'ושוע קלב ווטסון/אתר רשמי, הצי האמריקני

גורמים רשמיים המעורים בפרטי החקירה אמרו כי הם ממשיכים לשוחח עם כל מי שעשוי היה ליצור קשר עם א-שמראני. הם אמרו שהחוקרים פועלים מתוך הנחה שהוא פעל לבד, אך ממשיכים לחקור אם יתכן שהיו לו מסייעים.

בתוך כך, מחקירת האירוע עולים פרטים נוספים, כמו למשל העובדה שא-שמראני אירח מוקדם יותר השבוע בביתו ארוחת ערב במהלכה צפה יחד עם שלושה מחבריו בסרטונים שתיעדו ירי המוני. כמה ימים קודם לכן, הוא ושלושה חניכים צבאיים אחרים מערב הסעודית שהו בניו יורק וביקרו בכמה מוזיאונים ובמרכז רוקפלר. אמנם אין אינדיקציה לכך שהטיול היה יותר מסיור באתרים ובכל זאת, כמה עשרות סוכנים ובלשים של ה-FBI ומשטרת ניו יורק פעלו כדי ללמוד כל מה שהם יכולים על הביקור, שנמשך כארבעה ימים.

בשלב זה לא ברור אם האירוע בכיתה באפריל ישחק תפקיד מרכזי בחקירה. כחלק מחקירת טרור, הרשויות בארצות הברית ינסו גם לקבוע אם היה מניע פוליטי או אידיאולוגי מאחורי הירי.

בסיס של הצי האמריקני בפלורידה שבו אירע ירי ב-6 בדצמבר 2019. AP
בסיס הצי האמריקני בפלורידה בזמן אירוע הירי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully