וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה המדינית: שוחרר "זקן האסירים הסורים" שהורשע בריגול

10.1.2020 / 7:59

סדקי אל-מקת, אזרח ישראל וסוריה שהתגורר ברמת הגולן, שוחרר מבית הסוהר קציעות, עם אישור הממשלה את שחרורם של אל-מקת ושל אסיר סורי נוסף, פלילי, אמל אבו סלאח. "ברכות לעם הסורי, לצבא ולנשיא הסורי"

צילום: יניר יגנה

(בווידאו: סדקי אל-מקת, האסיר הביטחוני הסורי שהורשע בריגול, שוחרר מהכלא בישראל)

סדקי אל-מקת, אזרח ישראל וסוריה שהתגורר במג'דל שמס שברמת הגולן, שוחרר הבוקר (שישי) מבית הסוהר "קציעות", לאחר שאתמול אישרה הממשלה את שחרורם של אל-מקת ושל אסיר סורי נוסף, אמל אבו-סלאח. אל-מקת ריצה 11 שנות מאסר החל משנת 2015 בגין עבירות בגידה וריגול, תמיכה בטרור ומגע עם ארגון עוין. הוא נשפט למאסר עד 2026. זהו מאסרו השני, לאחר ששוחרר ממאסר קודם בשנת 2012 לאחר שריצה 27 שנות מאסר.

לשכת ראש הממשלה מסרה כי שחרורם של השניים אושר "כמחווה מדינית וכצעד של רצון טוב", בעקבות הבאת גופתו של זכריה באומל, אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב, מסוריה לישראל. החלטת הממשלה התקבלה כבר בחודש שעבר, והוטל עליה חיסיון לפי סעיף 35 שמאפשר להטיל סודיות על נושאים שקשורים לביטחון המדינה.

"רצון אסד ניצח", אמר אל-מקת בעת שחרורו. "ברכות לעם הסורי, לצבא ולנשיא הסורי". לדבריו, אתמול נודע לו על שחרורו ללא תנאים מפי שני קצינים במשרד הביטחון. "סוריה היא המולדת שלנו ואנחנו משתוקקים אליה, הלוואי והגולן ישוחרר וכל תושבי הגולן הכבוש יזכו לחירות". אל-מקת הוסיף שכמוהו, ישנם אסירים סורים נוספים שמצפים להשתחרר.

שחרורו של סדקי אל-מקת, אזרח ישראל וסוריה שהתגורר ברמת הגולן, נכלא ב-2015 לאחר שהואשם בריגול חמור - ה-10 לדצמבר 2020. אתר רשמי
אל-מקת משתחרר, היום/אתר רשמי

אתמול שוחרר אבו סלאח, גם הוא תושב מג'דל שמס. הוא ריצה שבע שנות מאסר ושמונה חודשים בגין הריגת אזרח סורי, ונשפט למאסר עד 2023. על פי דיווחים מהגולן, אבו סאלח, שהיה אמור להשחרר בסביבות השעה חצות, שוחרר מבית הסוהר "רימון".

שחרורם של אבו סאלח וסדקי מצטרף לשני אסירים נוספים ששוחררו בעקבות השבת גופת באומל. בחודש אפריל 2018 הוחזרו למדינתם האסירים זידאן טוויל, שנידון ל-11 שנות מאסר בגין הברחת סמים ב-2008, וחמיס אחמד שב-2005 חדר לבסיס צה"ל במטרה לבצע פיגוע. טוויל שוחרר כמה חודשים לפני מועד שחרורו המתוכנן, ואילו אחמד היה אמור להשתחרר רק ב-2023.

עוד בוואלה!

שני אסירים ישוחררו כמחווה לסוריה; נתניהו: "בעקבות עסקת באומל"

לכתבה המלאה
האסיר הביטחוני הסורי מקת סודקי משתחרר מכלא קציעות. יניר יגנה
"סוריה היא המולדת שלנו ואנחנו משתוקקים אליה", אל-מקת עם שחרורו הבוקר/יניר יגנה

ההחלטה לשחרר את שני האסירים הנוספים התקבלה בחודש שעבר על רקע המאמצים לשחרורה של נעמה יששכר, הישראלית שמרצה מאסר ברוסיה לאחר שנתפסה עם חשיש בשדה התעופה במוסקבה. בית המשפט בבירה הרוסית דחה בתחילת החודש את ערעורה וקבע כי העונש שניתן לה, שבע וחצי שנת מאסר, יישאר על כנו. נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם אמה, יפה יששכר, יחד עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ועדכן על השיחות שערך עם נשיא רוסיה ולדימיר פטין בנושא.

לפי הדיווחים בגולן, תיעוד של אמל אבו סלאח לאחר ששוחרר מבית הסוהר "רימון". 10 בינואר 2020.. אתר רשמי
האסיר השני, אבו סלאח, עם שחרורו אמש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully