וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור פתע: פוטין הגיע לסוריה ונפגש עם אסד

7.1.2020 / 17:27

נשיא רוסיה נפגש עם מקבילו הסורי במטה הכוחות הרוסיים בדמשק, לראשונה מאז ביקורו במדינה בשנת 2017. לאור תמיכת מוסקבה בצבאו אל מול הכוחות המורדים, אסד "הביע את הערכתו לרוסיה על עזרתה במאבק בטרור והשבת השלום". הפגישה התקיימה על רקע המתיחות אחרי חיסול סולימאני

עריכה:שאול אדם

על רקע המתיחות באזור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שלישי) לביקור פתע בסוריה, שם נפגש עם הנשיא בשאר אסד. בסוכנות הידיעות IFAX ציטטו את הודעת הקרמלין, לפיה פוטין ביקר במדינה וקיים שיחות עם עמיתו הרוסי, שניהם בעלי ברית של איראן. פגישתם התקיימה במטה הכוחות הרוסיים בבירה דמשק, והשתתף בה גם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

לפי הקרמלין, אסד "הביע את הערכתו לרוסיה על עזרתה במאבק בטרור והשבת השלום". פוטין, מצדו, אמר כי "עברנו דרך ארוכה בבנייתה מחדש של המדינה הסורית ואחדותה הטריטוריאלית", והוא שיבח את "ההתקדמות האדירה" שהושגה. עוד נמסר כי השניים שמעו סקירה צבאית על הנעשה באזורים שונים במדינה.

פגישת נשיא רוסיה, ולידמר פוטין ועמיתו הסורי בשאר אל אסד בסוריה 7 בינואר 2019. אתר רשמי
הגיע לביקור פתע. אסד עם פוטין, היום/אתר רשמי

ביקורו של פוטין ברוסיה מגיע על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתקיפת מל"ט אמריקני בעיראק. מוקדם יותר, התקיימה הלווייתו של סולימאני - שהיה אחראי על פעילות שלוחותיה של איראן מחוץ לגבולות המדינה, בהן מדינות כמו סוריה, עיראק ולבנון - בעיר הולדתו כרמאן. אולם, לאחר שעשרות בני אדם נמחצו למוות במקום, קבורתו של סולימאני נדחתה.

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הבטיח בהלוויה כי איראן "תבעיר" מקומות הנתמכים על ידי ארצות הברית, זאת בנוסף לאיומים ששוגרו מצד בכירים באיראן בימים האחרונים לנקום את מותו של מפקד כוח קודס. ברקע הביקורת נגד ארצות הברית, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר היום כי סולימאני לא שהה בבגדאד בעת החיסול לצורך משימה דיפלומטית בעת שחוסל. "יש היסטוריה שמצביעה על כך שאפילו מעט אפשרי להניח שאדם כמוהו נסע לבגדאד כדי לבצע משימה למטרות שלום?", אמר השר האמריקני בשיחה עם כתבים. "אנחנו יודעים שזה לא נכון".

עוד בוואלה!

כשהאייתוללה בכה: דמעות חשפו את עומק הקשר עם סולימאני

לכתבה המלאה
מסע הלוויית קאסם סולימאני בעיר הולדתו כרמאן, איראן, 7 בינואר 2020. רויטרס
מתיחות במזרח התיכון. מסע הלווייתו של סולימאני, היום/רויטרס

ביקורו האחרון של פוטין בסוריה התקיים בדצמבר 2017, אז הוא הגיע לבסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים. מוסקבה תומכת במשטרו של אסד החל משנת 2015, ומאז שינתה את הכף לטובתו וסייעה לו להשתלט מחדש על שטחי המדינה שנכבשו על ידי כוחות המורדים. בימים אלה צבא סוריה, בתמיכת הצבא הרוסי, נלחם במעוז הגדול האחרון של האופוזיציה באידליב שבצפון המדינה, אזור ממנו נמלטו מאות אלפי בני אדם בשבועות האחרונים.

הקרמלין הודיע אתמול כי פוטין ייפגש גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, וידון איתה במצב במזרח התיכון. מחר יגיע פוטין גם לאיסטנבול, שם הוא ייפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

אתמול, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לראשונה מאז חיסולו של סולימאני, לדיון עדכון והערכה. הערכת גורמי המודיעין שהוצגה בדיון היא שבשלב זה אין התראה לתגובה ממשית נגד ישראל, ושהאיראנים עסוקים כרגע במסע ההלוויה ואירועי האבל. מערכת הביטחון מעריכה שתגובה, אם תהיה, תהיה אחרי. מחר צפויה להתקיים ישיבה נוספת.

(עדכון ראשון: 16:06)

פגישת נשיא רוסיה, ולידמר פוטין ועמיתו הסורי בשאר אל אסד בסוריה 7 בינואר 2019. אתר רשמי
אסד עם פוטין, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully